IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени утроиха капацитета на литиевите батерии

Нов катоден материал ще доведе до революция в производството на електромобили

Учени утроиха капацитета на литиевите батерии

Изследователи от Американския университет в Мериленд, съвместно с Брукхейвънската национална лаборатория, разработиха нов катоден материал за батерии, който, според тях, може да утрои капацитета на литиевите батерии.

Учени утроиха капацитета на литиевите батерии

Новият материал е разновидност на желзния трифлуорид (FeF3), в който се вкарани допълнителни кобалтни йони и кислород чрез реакцията на интеркалация и екструзия. Поради това този материал значително увеличава капацитета на батерията и живота й по отношение на количеството зареждане/разреждане.

В статия, публикувана от учените в списание Nature Communications, те посочват, че изобретението им може да предизвика революция в областта на електромобилността. Тъй като материалът, който те са разработили, може значително да увеличи скоростта на освобождаване на литиевите йони. От практическа гледна точка това означава значително увеличение на капацитета на литиево-йонните батерии.

С новата технология, чието внедряване в производството не е скъпо и трудоемко, батериите, по-специално тези за електрическите превозни средства, могат да станат много по-малки и по-леки. Капацитетът им пък ще се увеличи, което ще осигури по-голям пробег на ебектромобилите. В допълнение, такива литиево-трифлуоридно-железни батерии ще бъдат по-стабилни и ще могат да издържат на още повече цикли разреждане/зареждане.

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    колега ( преди 5 години )
    ...злобния тука е един и няколко клакьори, апела отправи към тях.За тях всички с мпс от ВАГ та чак до порше и ламбо са лумпенi и iдиотти..постоянно пишем в противовест на тази Фактическа олигофрения с привкус на Безмозъччна Пена... анонсираните ще се познаят сами..Навсичкото отгоре се изявяват и в другите форуми на днес.бг..явно имат някъкви аспирации да акат в този сайт...нямям боб под ръка за да позная зашо го правят.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Има един дет нямал пари да сменя маслата на Аудито си и сега кара най-великата кола, която можеш да караш на ПлейСтейшъна - Хонда, от него идва хейта, брато.
  • #19
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Сега по темата ( преди 5 години )
    Лично мнение-ерата на хибридите и електричките тропа на вратата!Скептици има и на Запад,но всички са единодушни, че докъм 2025 половината автомобили(при тях) ще са точно такива!Живеем в една забравена от Бога страна и е малко странно да се изказваме за Световните проблеми ,казано леко,със съзнанието "аз знам всичко"!Хората искат по-чист въздух там където живеят и ще го постигнат!Ние сме пак "по-тарикати" от тях и ще лапаме сажди още дълги години-колко жалко,тъжно и жалко!
  • #18
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Стига злоба,колеги ( преди 5 години )
    Чета и не вярвам на ушите си-бангии,въшкар,***-защо трябва да има лични обиди и нападки,когато изобщо не познавате човека!Хайде малко повече толерантност и без обиди!Малко аргументи за и против разбирам,но глупостите не ги разбирам?!Това ли сме ние Българите?!И не съм нито един от хората писали преди мен!каква е тази повсеместна злоба един към друг-как стигнахме дотук?
  • #17
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Няма никакви конспирации от петролните компании. Напротив - те масово инвестират в подобни технологии, защото виждат, че им идва края. Проблемът е, че много от тези открития са на твърде ранен стадий и изискват много работа. Някои се оказват неприложими. Някои се оказват твърде скъпи или сложни за производство. Някои се оказват с твърде кратък живот. Но на стартъпите им трябва финансиране и затова си рекламират откритията по всеки възможен начин. Лошо няма.
  • #16
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз нямам проблем с ФВ. Вече нямам. Парен каша духа. Поговорката "По-далече от ФВ, по-малко проблеми" се оказа напълно вярна.
  • #15
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много вода ще изтече преди електричките да станат що годе свестни алтернативи на ДВГ. Нещастника, дето се сцепва да ги защитава, сто процента кара астричка от 1993г. 1.4 с АГУ, ама иначе голям разбирайко. Въшкар!
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ами те Тесла няма как да загубят лидерството, защото нямат такова. Не се губи нещо което го няма.
  • #13
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Жълти консерва фенчета, на бангии с вид на геометрични фигури,нека да ги развиват тия технологии хората, нека да паднат цените на електромобилите ала бала, но проблема ви с ФВ какъв е не разбрах ? Страх ви е, че и при електромобилите ще са номер едно ли ? Ами , това е положението.
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Алцхаймер ( преди 5 години )
    Той Тинтирито едва ли си спомня капацитета на батериите през 2000-та година, през 2010 и сега за да разсъждава дали имало революция или не.През това време по света се произвеждат, продават и ползват електромобили, електробуси и какво ли не още електро ама едно си баба знае, едно си баба бае.Те и немските производителите като него ръсеха акъл и какво стана - Китай ги изпревари и им води едни поне 5 години в ноу-хау, капацитет на производството, зарядна мрежа и брой продажби