Вход   Регистрация

Правителството се бори с вноса на трошки... с 35 лева такса

Правителството се бори с вноса на трошки... с 35 лева такса
 

За регистрация на стар бус занапред ще се плащат по 1550 лева

След дълги години на апатия властите в България най-после предприемат реални мерки за ограничаване на вноса на стари автомобили и насърчаване на покупката на нови. Засега обаче тези мерки имат по-скоро символичен характер: екотаксата за регистрация на над 10-годишен автомобил се увеличава... с 35 лева.

Правителството се бори с вноса на трошки... с 35 лева такса
В момента да ползваш автомобил в София е по-евтино дори и от градския транспорт - до голяма степен и благодарение на решението да се увеличи цената на билета за него от 1 на 1.60 лева. Снимка shutterstock

Правителството гласува промени в размера на екотаксите, които се плащат при първа регистрация на автомобил. При над 10-годишните таксата се увеличава от 275 на 310 лева. Автомобилите между 5 и 10 години се таксуват с 290 лева, вместо с 260, както бе досега. При колите до пет години таксата се запазва - 194 лева. При новите автомобили е намалена от 138 на 125 лева.

Въвежда се и екотакса за пътнически микробуси, камиони до 12 тона и малки автобуси, които досега бяха освободени. Размерът й според възрастта им варира между 625 и 1550 лева.

За по-големи камиони и пълноразмерни автобуси таксите са между 938 лева (за нови) и 2325 лева (за над 10-годишни).

Със събраните от екотакси средства ще се финансира рециклирането на бракувани автомобили. 

България си остава единствената държава сред 28-те в Европейския съюз, при която данъкът за нови автомобили е по-висок (и то в пъти) от този за стари. Това е и част от обяснението защо страната има най-остарелия автопарк в общността. В интервю за Bulgaria ON AIR тази пролет финансовият министър Владислав Горанов разкри, че се работи по изработването на промени в законодателството, които да променят това.

"Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обясни тогава министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция".


 

Реклама  


Купи кола

  • Honda Accord 2.2 I-DTEC GT

    9900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2008 г., пробег - 233000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A7 50TDI S-Line B&O FULL

    175000 лв.

    дата на произв. - март , 2018 г., пробег - 14000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • VW Passat 4 бр.

    11 лв.

    дата на произв. - август , 1998 г., пробег - 111111, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • Ford Focus 1.6TDCI-NAVI-AVTOPILOT-KEYLES GO-START STOP-FULL !

    12444 лв.

    дата на произв. - юли , 2011 г., пробег - 167554, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Audi A6 3.0TDI 4x4 S-line НОВ

    10999 лв.

    дата на произв. - септември , 2005 г., пробег - 237875, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Skoda Fabia 1.9 SDI

    3900 лв.

    дата на произв. - юли , 2002 г., пробег - 189000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 35 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Геро баце, първо никой не е казАл, че всеки трябва да кара нова кола - нале?
Второ - намери си бачкане за повече пари като искаш кола за 30 бона.
Трето - може пак нова кола да караш за 20000 като я плащаш на вноски от по 200лв. не мисля че е непосилно, окобено за семейство с два дохода от по 1000 или повече лв.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

И като си представя че Албания забрани вноса на трошки над 10 години.

Даже те ни изпревариха
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Геро ( преди 4 месеца )

Който има пари има право да замърсява..
Т. Е. Да кара кола с мотор 6 литра, не а хората с 1.2 - 2 литра ще ги гърбим.
Че един такъв замърсява за 4 авомобила и върши същата работа...
Бедните да ходят пеша!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Геро ( преди 4 месеца )

Долни ***!
Аз имам 9 годишна лека кола.
От къде да изкарам 30000лв за да си купя нова. Средна заплата 1100лв Това е дохода ми за 3 години. Трябва да не се храня, плащам сметки, данъци, транспорт и тн. Спестявам по 5000 на година! Всичките си спестявания ли да дам за МПС? Аз докато събера за 1та кола, трябва да започна да събирам за втора!
Какво като колата ми е на 10 или 15г като е поддържана и по емисии не се различава от нова!
Като искате еко, заранете коли с мотори над 2.0 литра 170кс.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Истина ( преди 4 месеца )

има мафия която вкарва стари и крадени автомобили и тя се подкрепя от държавата.не виждам защо таксата за нов автомобил да е 2.6 пъти по висока от тази на 10 годишния автомобил, но държавата вижда, хората имат повече пари затова да плащат, пък здавето.. ами и болниците ще имат повече клиенти така че е добре и за тях. преди тези управляващи бяха за затвора, но сега са само за орландовци!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Екотакса е бе смешен. И в статията ти го пишат, и в КАТ, като отидеш ти дават документ за такава и в банката, където трябва да е платиш на бордерото пише ЕКОТАКСА и като е платиш се връщаш в КАТ за регистрацията на колата. Според теб обаче всчики лъжат и всички незнаят как се казвало, само ти си единственият който знае.
Абе ти да не си на 4-ти км или в Карлуково? А хапчетата пиеш ли ги редовно или само този път пропусна?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: До Знайко ( преди 4 месеца )

А кои са НАДИН ? Това са Дамбовците, работата не е ли ясна ?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: х до анонимния умник ( преди 4 месеца )

"В статията пише за екотакса, а не за продуктова такса."
Глупости дрънкаш ти. В КАТ не си знаят и собствената наредба, по която регистрират МПС, какво остава за другите нормативни актове. Вземи прочети малко, образовай се и тогава спори.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: тропащи ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
тропащи масляди бил ВАГ ...ама ги има и хората разчитата на тях.Обаче малолитражните чайници с допотопен хардуер..Сивици, Мазди и прочее канчета и тенджури вече отдавна са при Надин..та..хората дирят друго.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Мисля, че знайко е прав. Държавата веднъж дотира фирмите рециклиращи коли с парите от тази такса (тя не отива в държавата), после самите фирми взимат пари, за да рециклират колите втори път. А затова дали я има в други държави не знам, но тази "мярка" за справяне с остарелия автопарк е абсурдна както и цялото управление на гепаджийската групировка!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: знайко - продължение ( преди 4 месеца )

... от холандски експерти, така било там и т.н. Накрая се изтърваха, че и те смятат, че този модел е грешен, обаче на холандските експерти са платени едни 3 мил. евра и никой няма ад поеме отговорността за това, че срещу 3 мил получаваме идно ла*но. Междувременно Холандия промениха закона си и вече нямат екотакса. Тук обаче НАДИН и пр. гушкат двойно - веднъж от рециклирането, веднъж от екотаксите за новите автомобили (защото сключват договори с вносителите и те плащат на тях, но по-ниска такса).
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: знайко ( преди 4 месеца )

Преди доста години преди приеването на закона за управление на отпадъците (и преди ГЕРБ да са на власт) бях на работна среща в министерството на околната среда. Опитвахме се да ги убедим, че моделът е грешен и че няма нужда да ес плаща продуктова такса за коли при положение, че от рециклирането им се печелят пари, т.е. няма опасност да заринем убиците и слетищата с тях (доказателство - НАДИН идкупунат коли). От министерството се запънаха, че не може ло без еко такса, че моделът бил разработен ..
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: АнтиЕС ( преди 4 месеца )

Правителството да не се бори със старите автомобили,защото ще падне! Като не може да ускори доходи на населението,за да си купят нови ще се примири със старите
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: 1234 ( преди 4 месеца )

Не схващате основния проблем ,а той е ,че тук мафията си има държава! Щом си мълчим и само драскаме ,а не търсим промяна ние автоматично ставаме съочастници на тази организирана престъпна група. Няма сфера в живота на българина която да няма проблем ,недомислица или несправедливост. Той обаче си мълчи ли, мълчи ами няма какво да се очаква. С бездействието си и тропането по масата в къщи и по клавиатурата ние показваме ,че така ни харесва и ни устройва. Такаче по-добре да замълчим!
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Факт! ( преди 4 месеца )

А почти всички от трошките са немски цялото им автомобилостроене е бок/ук гнилочи с висок горивно-маяслен разход замърсяващи тропащи тракащи.Изобщо отврат!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 12  Отрицателни: 9

от: до: до питанката ( преди 4 месеца )

Като те гледам теб колко „грамотно“ пишеш, определено „питанката“ е по-грамотен от теб. Той поне само една грешка прави с една буква, а твоите грешки са не само правописни, но и граматически.
***-на-рите, обаче си личат тогава, когато вместо да вникнат в написаното, започват да търсят грешките в правописа на хората. Разбирам да пишат правилно, а те дори са по-неграмотни. Виждат сламката в очите на другите,но гредата в своите не.И да ти кажа джендъре за пореден път,че тук не е литературен форум.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

В статията пише за екотакса, а не за продуктова такса.
В КАТ, като отидеш да регистрираш нов внос плащаш екотакса. Пише го черно на бяло. От къде ги измисли тези неща за продуктови такси не ми е ясно. Вземи влез малко в час и не дрънкай глупости!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: х ( преди 4 месеца )

До питанка

Всъщност се казва продуктова такса, а не еко такса. Плаща се в ПУДООС и парите "се разходват за проекти и обекти за управление на отпадъци.", съгласно чл. 58. ал.3 от ЗУО.
А как средствата се разходват и усвояват...това е друга тема.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Абе нали всичките в коментарите карахте БМВ-та и мерц с 300 коня? Какво ревете че 10 годишните трошки ще струват с 35лв повече?
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

това не е борба да не караме гробищаци, а поощрение

както и заплатите най ниски на балканите

и какво удоволствие доставя на някого това ,че ни направи най бедни в европа
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: до младен ( преди 4 месеца )

В цял свят само България има обратни данъци.. запитай се ние ли сме най-умни и красиви ИЛИ проблема е в нас.. кое от двете ;)
Годишния преглед трябва да се затегне, но знаем че винаги ще може да се минава по лесния начин - винаги има братчеди дето ще ударят едно рамо.. Данъка си е данък.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: до питанката ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Научи се да пишеш бе неграмотник.Кой те ули да ползваш това Е за щяло и нещяло?
Предаваш Я
Разфасоват Я
Плащат ти Я
Набиват ти Я в тъпата червена кратуна ... и т.н.
Това електората на БСП-то сте най-тъпите изчадия на тоя свят.Малка е тази такса!Малка!Трябва да Я Я Я Я Я Я направят двойно по-висока!
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 6  Отрицателни: 13

от: младен ( преди 4 месеца )

До Питанка

Удобни са така е. Послушковците са удобни. Удобни са на тия за които ние сме просто стадо / пазар и на които им е удобно да ни държат в това наведено положение за да могат българите да ходят по ЕУ да бачкат за що годе прилични за нас, а за европейците смешни пари,докато те тъпчат по 10 човека на 70кв.м квартира някъде.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: младен ( преди 4 месеца )

Чакай те сега вие дето подскачате за данъците.Това колко е годишна колата не е 100% задължително да е свързано със състоянието и.Гледам премиуми 2012-та, 2013-та дето къдят като парни локомутиви, нищо че са на по 5-6 години.Просто са издухани от каране в ЕУ и продадени на безценица нищо че изглеждат като нови.Има обаче и коли на по 10-15 години в добро тех. състояние.Айде да вземе да стегнеме техническите прегледи а???Нова, стара, пре-стара, средна възраст но всичките реално да покриват еко норм
Отговори
 
+3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 7

от: питанка ( преди 4 месеца )

И като се има предвид, че старите коли са 100 пъти повече от новите какво се получава?! На една кола и сваляме еко таксата с 12 лв, а на 100 коли им вдигаме с 35 лв. Нека, който може да смята да види как ГЕРБерастката мафия ни хвърля по върбите и печели на гърба на народа пари, които никой не знае къде точно отиват. Чудя се и защо запада мълчи, като знае за всичките тези далавери, знае, че еврофондовете се крадат, знае за миналото на мутрата Тиквонии. Явно тези продажници са удобни на някои...
Отговори
 
+9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 5

от: пи ( преди 4 месеца )

Само от продажбата на метала от една кола фирмите за рециклиране печелят двойно. Къде по веригата се дават тези пари от „еко таксите“, че ми е много интересно? И защо тези еко такси не се премахнат за новите коли, че и това не ми е съвсем ясно. В Европа НИКЪДЕ няма такава такса, а само у нас. Защо? Защо ГЕРБерастите продължават да се гушат по този толкова нагъл начин и симулират само, че правят нещо? В случая дефакто увеличават тази такса.За нови коли тя пада сами с 12 лв.а за старите е тройно +
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: питанка ( преди 4 месеца )

Някой по-умен може ли да ми обясни каква е тази измислена „еко такса“ и къде точно отиват парите и как се разпределят?!
Казват, че отивали за рециклирането на старите автомобили. Как става този номер и на кого ги дават точно тези пари, че нещо не се сещам? май пак някой наш човек си ги прибира. С рециклирането нещата са съвсем прости. Отиваш предаваш е и ти е плащат според теглото. Разфасоват е, което става за 2-ра употреба се пуща за продажби, а другите неща отиват за преработка.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Дошо ( преди 4 месеца )

Да забранят вноса на Ауди и готово.Толкова е просто!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 12  Отрицателни: 11

от: Бръм ( преди 4 месеца )

Голям праз като екотаксата 310 лв., като годишният данък на такъв автомобил е колкото килограм качествен кашкавал?!?!
Стига PR кампания, на никой не му стиска да вдигне данъците, преди години ГЕРБ опитаха и се уплашиха да не загубят изборите в София.... това е истината...
Отговори
 
+19
 

Положителни: 21  Отрицателни: 2

от: none ( преди 4 месеца )

В Румъния се дължат данъци и такси за старите премиуми също от по няколко хиляди евро на година. Там почти не може да се видят стари премиуми, а който кара премиум автомобил, е максимум до 7-8 години видима възраст. Масово се карат коли в ниският и средният клас до 5-6 годишни (предимно ФВ и производните им).
Отговори
 
+16
 

Положителни: 18  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising