Вход   Регистрация

Колко пести движението по инерция?

Колко пести движението по инерция?
 

При новите двигатели има някои особености, които опровергават подобни твърдения

Ако питате по-стари и съответно опитни шофьори, кой е най-добрият начин за пестене на гориво, те ще ви кажат, че това е движението по инерция. Подобно мнение е прието още през миналия век, когато по пътищата се движеха предимно руски, източно-германски и чешки автомобили. Актуално ли е това разбиране в наши дни, когато се използват далеч по-съвършени мотори?

Колко пести движението по инерция?

Първо трябва да се уточни, че движението по инерция се използва при автомобилите с механична скоростна кутия. При автоматичните трансмисии превключването на N при пътуване не се препоръчва, тъй като има огромен риск кутията да получи повреда, а ремонтът на тези устройства е много скъп.

Привържениците на движението по инерция са убедени, че изключването от скорост по време на движение, позволява пестенето на гориво. Те мотивират това твърдение с факта, че в този случай оборотите на двигателя са по-ниски и съответно използваното гориво е минимално. За моторите с карбуратори това разсъждение е напълно справедливо, но не и за агрегатите с електронна система за подаване на гориво.

Инжекторните двигатели, които масово навлязоха през 80-те години на миналия век, работят на малко по-различен принцип. При движение на неутрална предавка те харчат гориво, за да може да се поддържат празните обороти. При спиране на подаване на газ потреблението се прекратява напълно.

Същото се случва и при карбураторите, оборудвани с икономайзер, който служи за прекратяване на достъпа на бензин през жигльора за празен ход на карбуратора. Той се състои от електронен блок, който получава информация от датчик за положението на педала на газта и след оборотите на двигателя, както и електромагнитен клапан, който затваря жигльора в режима на принудителния празен ход.

Колко пести движението по инерция?

Така в крайна сметка излиза, че при съвременните автомобили, които са технически по-съвършени, опитите да се пести гориво с изключване от скорост по време на движение, са безмислени. Далеч по-ефективно е да се махне крака от педала и колата да се движи по интерция. Още повече, че движението на неутрална предавка крие и опасност от излитане на пътя.

Затова е далеч по-добре да се заложи на други способи за пестене на гориво. Най-важният е промяна на стила на каране, като се избягват резките ускорения и спирания, както и поддържането на дистанция. Ако колата е с механични скорости, е добре често да се поглежда оборотомера, за да се избере правилната предавка. Също така трябва да се спазват и ограниченията на скоростта – при движение с над 90 км/ч разходът на гориво е по-вискок.

Не бива да се пренебрегват и техническите прегледи на автомобила. Те се правят веднъж годишно, но е добре водачът да поглежда под капака и по-често, като важно е да се проверява работата на спирачките и налягането в гумите. Те също влияят на разхода на гориво.

Снимки: Auto Tipes

Реклама  


Купи кола

  • VW Golf 1.9TDI-6sk.

    3699 лв.

    дата на произв. - декември , 2000 г., пробег - 184151, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Fiat Bravo 1.9 MILTIDJET

    4499 лв.

    дата на произв. - септември , 2007 г., пробег - 221759, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Citroen C4 1.6 HDI 2009g

    4790 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 145320, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • VW Golf 1.9-TDI-116k.c.6-ck.

    4300 лв.

    дата на произв. - юни , 2000 г., пробег - 179000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A6 3.0

    19000 лв.

    дата на произв. - март , 2010 г., пробег - 163162, С.к - Автоматична, цвят - Металик

  • Seat Ibiza 1.2i-12V-ЛИЗИНГ

    3880 лв.

    дата на произв. - февруари , 2004 г., пробег - 39000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

Виж всички обяви

Коментари ( 23 )

Напиши коментар Влез

от: Скрунджо ( преди 2 месеца )

Със сигурност пести далеч повече от старт-стоп система. VW вече имат в някои нови автомати авотматично освобождаване от скорост в случаите на спускане, в които това е по-изгодно.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: аз ( преди 2 месеца )

абе много тъпи хора има тука, то затова в бг ще се избием по пътищата (но не само). Като се движиш на скорост и не подаваш газ, двигателя се върти принудително и уж не му трябва бензин. Като изключиш от скорост двигателя ползва бензин, защото ще изгасне иначе. На N не се кара никога.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Аз не разбрах когато отстъпиш газта се спира подаването на бензин и продължаваш по инерция или се активира двигателната спирачка която те пази от голямо ускорение когато спускаш баири.
Защото двигателната спирачка си убива скороста на спускане. И не мога да разбера как това е и същото като движение по инерция.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: До долния ( преди 4 месеца )

Колега вземи прочети за ППХ, какво е и какво точно става тогава в мАторЯ?
Колко неграмотни хора има, а дават акъл, не е истина
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: бавареца ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
на празен ход мотора ми гори 0.7 л/час. на 2000об е 2л/ч. а на 3000об. е вече 4 л/ч. това е само за да се върти мотора. мерено без да е на скорост. така че изключване от скорост намаля разхода , особено ако нямаш дълга предавка. но не е цивилизовано все за това да си мислиш, кога как , колко и т.н. а в гара е пълно безумие - тези дето изключват в града създават проблем защото не се движат в пакет. пълни тъпаци
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 3  Отрицателни: 10

от: енчо ( преди 4 месеца )

Мдам, по инерция, на добре загрял двигател оборотите са малко, налягането и потока на масло също .. и почвате да варите мармаладааа. Ма вие си знаете де ;)
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Смешна статия !
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: GTE ( преди 4 месеца )

Естественно, че когато предстои червен светофар и караш с 30 км/ч може да се пусне по инерция. Това е едно, но има безумци, нещо което някога и аз съм правил, но при липса на всякакво движение, които пускат по инерция по магистралата от Витиня към Ботевград или от Траянови врати към Ихтиман. Това е много опасно, а и не пести абсолютно нищо. Колата зацепена на зъб е много по-управляема и овладяема.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: нововнос ( преди 4 месеца )

Пускането на неутрална е не-само безсмислено, но и много опасно при съвременните автомобили. Опасно е, защото ако ти угасне мотора докато си на неутрална губиш нялягането в хидравликата и управлението и въртенето на волана (а и спирачките) стават значително по-тежки. Случвало ми се е да ми изгасне мотора без да го усетя и имах сериозни проблеми да взема следващия завой, за малко не излязох от пътя.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Едно време на старите руски автомобили даже им изключвахме двигателите като скускаме. Те нямат сервота и всичко си работи нормално.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 18  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Определено пада разхода. Но трябва човек да усеща автомобила и да знае къде и кога да пуска по инерция. А не постоянно да прави ускорявания и спирания.
Например в градовете като видиш че те хваща червеното още отдалеч може да пуснеш по инерция. Или като се спускаш през някой планински проход където колата ускорява и поддържа скорост сама.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
каква инерция какви пет лева на излизане от софия засилваш колата на 250 и изключваш скоростната кутия някъде около пловдив засилваш на 300 нали има баири и от софия до бургас за 2 часа целия разход 10 литра
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Всичко зависи от наклона на пътя и шофьора сам трябва да прецени къде да пусне на неутрална и къде на скорост по енерция.Някои баири са така че като пуснеш на свободна колата поддържа напълно еднаква скорост.Но ако сложиш на предавка, скоростта почва да пада и трябва да даваш газ.Някои баири са много стръмни там вече трябва да се кара на скорост.По този начин спестява гориво, дискове и накладки от постоянното натискане на спирачки.Така,че зависи от баира дали колата е икономична на скорост или N
Отговори
 
+23
 

Положителни: 23  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Пълни глупости.

За града и аз намалям с включена предавка, но само ако има някой пред мен, който се движи по-бавно. По този начин не трябва постоянно да бия спирачки. Във всички други случаи си я пускам на свободна. Хем не ти надува главата, хем не се намаля толкова скоростта.

А ако сте стигнали до там, че да мислите за икономия на гориво от 200 метра по инерция, тръгвайте пеша или хващайте велосипеда...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
При 1000, или при 3000об. в мин., има ли разлика колко гориво е нужно на двигателя?
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 3  Отрицателни: 10

от: бавареца ( преди 4 месеца )

като отнемеш газта разхода става 0.0. Да, но колата намалява дори на 6-та предавка, а по инерция намаля много по малко. при старите коли спестяването бе повече защото са с 4 предавки. и сега има икономия от каране по инерция, но по малко защото 6та предавка обикновено е дълга. но аз все пак си карам на скорост. по цивилиовано е.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: До долния ( преди 4 месеца )

Значи само пълен И....Т може да сложи снимка на STI в статия за каране по инерция. Този мотор само по инерция се кара,да,да, а дано ама надали.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: дядо и ряпа ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
кот ще да е мен си ме кефи на по инерция да карам.... а и бученето на двигателя отсъства както и износването от по високите обороти....
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 6  Отрицателни: 14

от: ej20 ( преди 4 месеца )

Само надписа "STI " е доброто в тази статия !
Отговори
 
+2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 7

от: .. ( преди 4 месеца )

Моля накой да ми обясни това: "Още повече, че движението на неутрална предавка крие и опасност от излитане на пътя." Как става това?
Аз лично карам на неутрална (на държавна сметка) много. Но съм съгласен, че ако изпържиш двигателя до 5к оборота и после 200м инерция, икономия няма. Но и друго е вярно, 10км по инерция са си 10км. В градски условия 200-300м интерция не са нищо, но ако човек кара леко икономията идва от лекото каране.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 12  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

И това го казвам като шофьор от 2 години на малък турбо двигател на който често достигам разход близък до заводския
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

На извънградско съм съгласен особено при турбинираните автомобили където при отнета газ компресията е ниска без да работи турбото и високите предавки не създават съществено съпротивление. Но в града при 40 като пуснеш газзта на 3-та или 2-ра и веднага забиваш нос. И защо да даваш газ до 100м преди светофара при нормален разход и после да изкараш нулев за кратко. Като можеш да пуснеш по инерция 5-600 метра по-рано при минимален разход
Отговори
 
+25
 

Положителни: 32  Отрицателни: 7

от: тираджия ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
"съвременните автомобили, които са технически по-съвършени"

Хаааааа, само ги вижте две-три години след гаранцията новите "съвършенни" автомобили. А за автоматика освен, че не сменяш предавки друг плюс няма. Има само много сериозни минуси. Който кара ще ме разбере.
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 15  Отрицателни: 27


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising