IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Митата на Тръмп ще ударят най-силно Fiat-Chrysler

Заводът на Fiat в Мелфи пред затваряне, ако плановете на Белия дом се осъществят

Митата на Тръмп ще ударят най-силно Fiat-Chrysler

Групата FCA Fiat-Chrysler ще е сред най-потърпевшите от евентуалните мита, с които Доналд Тръмп се заканва да облага влаганите в САЩ автомобили, твърди анализ на консултантите от Evercore ISI.

Митата на Тръмп ще ударят най-силно Fiat-Chrysler

Според експертите 25% мито биха намалили годишните печалби на компанията със 743 милиона евро. Това е сценарият, при който Тръмп ще наложи такси на база заплаха за националната сигурност.

Другият вариант, който се обсъждаше, е за 20% мито върху вноса от Европейския съюз. Това би намалило печалбите на Fiat-Chrysler с 526 милиона евро годишно.

Миналата година FCA e внесла в САЩ 158 533 автомобила и камиона, произведени извън северноамериканската търговска зона NAFTA. Почти две трети от това количество се падат на малкия кросоувър Jeep Renegade, който се прави в завода на Fiat в Мелфи, Италия.

Сравнително солидни продажби в САЩ имат също моделите на Alfa Romeo и Maserati. Митото обаче ще засегне най-чувствително Renegade и другите подобни модели в по-ниските ценови класове, защото при тях и маржът на печалба е най-малък.

Само вносът на автомобили от Италия в САЩ през миналата година е бил на стойност над 4.8 милиарда долара. По-напред в тази класация са само Германия (20.2 милиарда долара) и Великобритания (8.6 милиарда).

Ако плановете на Тръмп се осъществят, има сериозна заплаха от затваряне на заводи в Италия. Особено застрашена е фабриката в Мелфи, недалеч от Неапол, която през миналата година е сглобила 177 000 бройки Renegade - над половината от тях предназначени за американския пазар. Заводът на Fiat и без това е в затруднено положение, защото тази година спира другото му основно производство - на доста остарелия вече Punto.

Тагове: fca
0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Анонимен,първо се осведоми хубаво кой кого е искал да купи и след ограмотяването пиши истини.На много компании им се искаше да купят FCA но не им се отвори парашута.Справки си направи сам в мрежата,има много написано
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Преди да се обединят с Фиат, Крайслер пробваха да водят преговори с корейците. Но собственика на Хюндай отказал категорично. След купуването на КИА, не искал да чува за купуването на други марки. Приравняването на Крайслер със стандарта за качество на Хюндай, означавало да започнат от нулата. Както е станало с КИА.
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Те тези се надяват да ги купят Хюндай, но корейците не ги искат.