Японският производител Subaru ще стартира в средата на месеца продажбите на петото поколение на компактния кросоувър Forester. В родината си моделът е достъпен в два варианта – бензинова и хибридна, като първата вече беше представена на автосалона в Ню Йорк, но втората си оставаше загадка.
Бензиновият вариант разчита на 2,5-литров „боксер” и вариаторна трансмисия, докато при хибридния има 2,0-литров бензинов агрегат и допълнителен електромотор. Според новия президент на Subaru – Томоми Накамура, именно Forester e-Boxer ще трябва да върне доверието на клиентите на марката, както и постигането на предишните нива на продажби.
Самият Накамура зае новия си пост на 22 юни, след като предшественикът му напусна заради скандала със сертификацията на автомобилите на марката. Оказа се, че проверките за качество на вече готовите коли се извършват от персонал, който не притежава нужната квалификация. Съответно той не е обръщал внимание на някои показатели, влияещи на разхода на гориво и нивата на вредни емисии при автомобилите.
Заради скандала продажбите на Subaru в Япони през първото тримесечие на година намаляха с 14,9% при общ спад от 2,3% за цялата индустрия. Компанията продаде 45 867 нови коли за периода, като се нареди на 7-о място сред ппоиводителите. Спадът обаче е предизвикан и заради предстоящото излизане на новия Forester, което феновете на марката и модела очакват с огромен интерес.
Любопитното е, че ръководството на Subaru засега не планира да продава Forester e-Boxer извън Япония. Според експертите на Automotive News, единственото изключение вероятно ще бъде пазарът в Китай. Клиентите в САЩ, съдето марката пласира около 65% от продукцята си, обаче няма да получат хибрида. Причината е, че като цяло продажбите на хибриди от този вид в Щатите спада – с 11,6% през първите 4 месеца от годината.
Хибридната версия на Forester харчи 8,9 л/100 км в града и 6,25 л/100 км извън него. Смесеният разход е 7,0 л/100 км, като този показател е според сертификацията по цикъла WLTC, който влиза в сила от тази година. За сравнение, в градски условия бензиновият вариант има разход от 10,4 л/100 км. Това кара японците да вярват в успеха на модела, още повече, че 40% от направените поръчки са за хибридния вариант.
Що се касае до конструкцията, при Subaru Forester e-Boxer спомагателният електромотор е разположен между скоростната кутия и муфата, прехвърляща мощността на задните колела. Батерията е поставена над задната ос. Мощността на 2,0-литровия бензинов двигател е 143 к.с. и 188 Нм, като той ползва помощтта на електромотор с 13,5 к.с. и 65 Нм. За сравнение, 2,5-литровият двигател на бензиновата версия развива 182 к.с.
Снимки: Subaru