IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога е оправдано използването на ръчни скорости при атоматична кутия?

Има ситуации, при които е по-добре водачът сам да сменя предавките

Кога е оправдано използването на ръчни скорости при атоматична кутия?

При мното нови модели автоматичната трансмисия има много полезна опция – ръчна смяна на предавките. В същото време обаче малцина шофьори се възползват редовно от нея. При какви ситуации е добре да се случва това?

Кога е оправдано използването на ръчни скорости при атоматична кутия?

На първо място, трябва да се отбележи, че под термина „автоматична трансмисия” се разбира класическия хидротрансформатор, както и роботизирана скоростна кутия, тъй като при тях съществуват предавки. При вариатора няма смисъл да се говори за подобно нещо, тъй като там предавките са виртуални. Те просто не същестувавт при този механизъм.

Най-често ръчното превключване на скоростите при автоматична кутия се приема от водачите като чисто спортна опция. С нейното активно използване шофьорът може да разкрие спортния потенциал на колата си и съответно да ускорява по-бързо. Това обаче се случва наистина, само ако човекът зад волана знае как да използва тази опция.

Ако се премахне състезателния елемент, то има още няколко случая, в които е по-добре шофьорът сам да сменя предавките. Първият е включване в магистрала, където автомобилите се движат със значително по-висока скороста. Тогава идващият от второстепенен път водач трябва да ускори възможно най-бързо, за да не пречи на останалите.

Колкото по-добре се справи с това, толкова по-малък е рискът в него да се вреже движещо се по магистралата превозно средство.
В тази ситуация преминаването на ръчен режим е напълно оправдано, тъй като шофьорът може да принуди скоростната кутия да работи на по-ниска предавка на високи обороти, като така ще подобри динамиката на автомобила си.

Кога е оправдано използването на ръчни скорости при атоматична кутия?

Това, разбира се, ще стане за сметка на икономията на гориво, която по принцип е заложена при новите „умни” скоростни кутии. Същият подход може да се използва и при задминаване на движещи се с по-ниска скорост превозни средства на път с една лента. Тогава идеята е да изпревариш предния автомобил и бързо да се прибереш в лентата си.

Друга ситуация, в която ръчното сменяна на скорости е добра алтернатива, е движение по заледен път или по-терен с повече пясък под гумите. В тези условия автоматичната скоростна кутия може да качи с една предавка нагоре, заради което да се стигне до загуба на сцепление и съответно колата да излезе от пътя. При контролиране от страна на шофьора, подобна възможност е почти изключена.

Ръчната смяна на скорости е много полезна и при теглене на друг автомобил. Тогава се случва, кутията да премине на по-висока предавка и моторът да започне да работи на празни обороти заради по-голямото натоварване. За да бъде избегната подобна опасност, водачът може сам да избере по-подходяща предавка, като премине на ръчен режим.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 23 rate down comment
    Doksiciklin ( преди 5 години )
    Карайте си тъпите автомати.... с ръчни скорости ще ми дишате прахоляка. Единствено е удачен за задръстванията.
  • #10
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ръчните скорости не са по добри или по бързи.С напредването на годните започват да изчезват. Обаче остават едни хора за които карането на кола означава ръчни предавки.Същото е и с готвенето.Може да си го купим и да го претоплим обаче е по готино когато сами си го сготвим, нали? Ето затова някои хора обичат ръчките,не ги съдете.Въпрос на гледна точка е
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до тираджия ( преди 5 години )
    Добре, синко, ще следвам указанията ти за живота и може би ще преуспея, като теб и ще карам голяма и мощна машина - ТИР! До тогава като по-глупав ще оставя автоматиката да си върши работа, а за волана и *** ми не мисли, не съм казал, че не ми е приятно да оперирам с тях ;)
  • #8
    6 rate up comment 13 rate down comment
    тираджия ( преди 5 години )
    Сигурно ти е много неприятно, че трябва през цялото време, за всяко малко завиване да въртиш волана. Пък *** колко е досадно да натискаш всеки път. Аз не се дърпам по светофарите, момко. Карам голяма и мощна машина и ръчката ми дава КОНТРОЛ. Като ти е неприятно просто сядай на някоя друга седалка.
  • #7
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    До тираджия с много км.: невероятно удоволствие ти доставя да натискш по 1000 пъти на ден съединителя в задръстванията, а извън града на мен ми е много неприятно, когато предприемам изпреварване и колата сваля 2 предавки и прави БАУ, в перфектен синхрон на обороти без предърпване без усещане, че изнасилваш съединителя, без междинна газ и т.н. А когато на светофара някой се прави на бърз е много неприятно да го дърпаш с по една кола разстояние точно когато използва съединителя...
  • #6
    7 rate up comment 15 rate down comment
    тираджия с много км. ( преди 5 години )
    За какви ръчни управления им говорите!? Те се чудят защо трябва да внимават и да въртят волана постоянно, вие за ръчни скорости..Автоматикът е като надуваемата жена - става, ама няма удоволствие...
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    peter ( преди 5 години )
    Тая статия вземете да я изтриете... да не се излагате повече.
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    младен ( преди 5 години )
    "При вариатора няма смисъл да се говори за подобно нещо, тъй като там предавките са виртуални."
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Малко времи не кипели сте ги писали. Мога да контролирам смяната на предавките с газта, като например влизане на магистрала - в зависимост от това колко газ подам, колата ще остане на сегашната, ще свали с една, 2 или дори 3 предавки при kick down. Същото важи и за изпреварване, всъщност там се усеща най-много. За загуба на сцепение не знам как точно ще стане, може и да сте прави. Всъщност единственото място, на което може да помогне ръчния режим е планината, но там и S се справя идеялно.
  • #2
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никога не ми се е налагало. Новите коли имат бутон зад *** на газта като натиснеш до долу ти сваля предавка, така че защо да го правя с ръчни скорости?