Спортният прототип Porsche 919 Hybrid Evo постави абсолютен рекорд на Северната дъга на „Нюрбургринг”, след като подобри с близо минута досегашното най-добро постижение, регистрирано преди 35 години. Болидът даде време 5 минути и 19,546 секунди.
Предишният рекорд беше поставен още през 1983 г. от Щефан Белоф, който зад волана на Porsche 956C записа 6 минути и 11,13 секунди. Сега вече най-доброто постижение на Северната дъга принадлежи на Тимо Бернхард, който се състезава за заводския тим на Porsche в сериите за издържливост и „24 часа на Льо Ман”.
За поставяне на рекорда е използван прототипа от клас LMP1, от който са премахнати всички ограничители, действащи в състезанията за издържливост. Автомобилът е оборудван с хибриден силов агрегат на базата на 2,0-литров турбомотор, чиято мощност е увеличена от 500 на 720 к.с.
Модернизана е и системата за рекуперация на енергията ERS, която увеличава мощността, а също така и аеродинамиката на болида. Сменени са предният дифузьор, престилките и антикрилото, които не отговарят на стандартите на WEC. В сравнение с колата, участвала в „Льо Ман” през 2017 г., притискателната сила е увеличена с 53%, а ефективността на аеродинамиката – с 66%.
Теглото на болида е намалено с 39 кг - до 849 кг., като са премахнати всички елементи, които не са нужни за преминаване на едно обиколка. Гумите, подготвени от Michelin, също са различни.
Най-доброто време на „Нюрбургринг” при гражданскиите автомобили също принадлежи на Porsche. Това е модификацията 911 GT2 RS, която записа 6 минут и 47,25 секунди.
Снимки и видео: Porsche