IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault и Dacia спират да правят еднакви автомобили

Колите на двете марки вече ще се различават като дизайн, оборудване и технологии

Renault и Dacia спират да правят еднакви автомобили

Марките Renault и Dacia ще престанат да предлагат еднакви автомобили - нещо, което правят вече 15 години. Новите модели ще бъдат на различни платформи, ще изглеждат различно и ще имат различен интериор, съобщава в. Le Figaro.

Renault и Dacia спират да правят еднакви автомобили

Първият модел, пуснат на пазара в рамките на новата стратегия, ще бъде купеобразен кросоувър C-SUV. Той ще се предлага само под бранда Renault, но не и като Dacia. Идеята на френския производител е създаването на нов имидж на марките и пълно изключване на бейдж-инженеринга, на който се залагаше в последно време.

Досега Renault предлагаше модели с ниска цена под двете марки. В Русия, Индия, Южна Америка и някои други региони Logan, Sandero, Duster, Lodgy и Dokker се продават като част от френския бранд, но в Европа за тях се използва дъщерната румънска компания Dacia. В зависимост от пазара те може да имат различни агрегати, но не се различават съществено един от друг. Сега на тази политика се слага край.

„Раздялата” между Renault и Dacia ще стане факт и при новия Logan, чието излизане на пазара предстои. Европейската версия на модела ще се предлага като Dacia. Тя ще бъде по-скъпа с подобрени двигатели, отговарящи на стандарта Евро-6 и електронни системи, като ще бъде изградена и на нова платформа – CMF-B. За останалите пазари ще се предлага автомобил изграден на старото шаси B0, което ще бъде модернизирано.

Снимка: Renault

Тагове: renault dacia
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За всички, които не харесвате Дъстъра - с ще Ви споделя следните 2 факта:1. На папазари като Германия, например, за Дъстър се чакат 3-4 месеца за доставка!2. Цитат ( по спомен ) от официална изявление на Рено:" Поради големия интерес към модела Дъстър и лимитирания произв. капацитет на завода в Питещ, сме принудени да намалим до минимум производството на Сандеро и Логан. По този начин от общия капацитет от 300 хил автомобила, над 240 хил се падат на Дъстър.
  • #13
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Мулер ( преди 5 години )
    по-добре 7-8 годишен Мерцедес отколкото нов задръстер, произхождащ от недоразумението рено!
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Шпулер ( преди 5 години )
    Българина сравнява несравними неща стара кола с нова.Ама старата била по-евтина а добро утро.По-тая логика всички автокомпании трябва да са фалирали в лицето на кункоренцията на колите втора употреба!
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дачия е перфектна служебна кола.За лична не бих дал пари.От септември ще поскъпнат средно с 3000-4000 лева,което значи,че Докер stepway,който е единственият смислен автомобил на Дачия ще струва 34000 лева.А за тези пари ще си взема тригодишна запазена кола на истински 60000 км с малко търсене и чакане.Мисля,че дилърите на нови Дачии ще го закъсат сериозно.
  • #10
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 5 години )
    А най-смешни са тиа дето сравняват Шкода с дачия!Колкото рено може да се доближи до VW!!
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много ми е смешно, някой като каже че Дачия или Шкода били по-добри от Рено или ВАГ. Ако не бяха немците и фарнцузите, да им дадат технологии, щяха да свършат като Москвич. А Рено просто с Дачия ще копират Шкода. За Европа ще вдигнат качеството и цената, а за Азия и Латинска Америка ще оставят старите разработки, като индийския Рапид.
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дачия е отличен автомобил, за съжаление един продаващ се и търсен бранд ще бъде съсипан от Рено. Рено са в катарзис от години, с това начинание ще се забият още повече. Корейците и Китайците напредват с иновации и конглокентни цени, фак. За любителите на кошове втора цетка - искрено съжалявам, че няма да изпитате удоволствието от новия автомобил, в моето семейство са три. Поздрави.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За 22 бона Дъстъра е гол като пушка и с бяла боя. За хубавите версии се бъркаш към 30 000. И както вече казахме - старото шаси и старите двигатели. Като преди 7-8 години.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Братовчеда То ( преди 5 години )
    Да де ама за тия 22 бона си взимаш Дъстър а за 25 примерно си взимаш Айго.Аре ходи на риба с Айго да те вида!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нека да питам дали съм разбрал правилно?Ново шаси и "подобрени" двигатели - нова цена и модел, а не следваща версия на същия модел? Като Дъстър, старото шаси със стари двигатели за по 30 - 35 000. Ново шаси с новите двигатели е друг модел и айде до към 40 000. Демек Дъстър 2.5Доста е горчива новата политика на Рено, а сметките кръчмарски.