IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Търговският спор между САЩ и Китай ще засегне и други производители

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Изострянето на търговските отношения между САЩ и Китай ще се отрази негативно на някои от водещите автомобилни производители в света. Един от тези, които ще пострадат най-сериозно е германският концерн Daimler, съобщава Autonews.

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Производителят от Щутгарт вече бие тревога, тъй като от 6 юли Пекин въвежда мита в размер на 25% за внесените от САЩ автомобили. В компанията са притеснени, защото голяма част от нейните коли за китайския пазар, се произвеждат именно в Щатите. И подобна мярка най-веротяно ще доведе до намаляване на продажбите в Китай.

Представител на Daimler вече обяви, че концернът няма как да намали цените на автомобилите си, за да компенсира клиентите. В Германия обаче не са убедени, че китайците ще се съгласясат да купуват по по-скъпи коли, тъй като местният пазар изобилства от луксозни модели и купувачите просто ще се ориентират към сруги марки.

Въвежднето на допълнителни такси принуждава Daimler да търси нови варианти за производство и логистика. Обмисля се дори вариант за преместване на производството на „американските” автомобили на концерна в самия Китай, където германците имат собствени заводи. Този процес обаче ще отнеме много време и средства.

От търговския спор между САЩ и Китай ще пострадат и други производители. Един от тях е Volvo, който само преди дни откри първия си завод в Щатите. По време на церемонията президентът на компанията Хакан Самуелсон разкри, че ако Китай и Европа наистина въведат мита върху американските автомобили, то предприятието може дори да бъде затворено, тъй като губи смисъла си.

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Проблемът в случая е, че Volvo няма нужда от такъв завод, за разлика от концерна Zhejiang Geely Holding, който е собственик на шведската марка. Това се вижда и от продажбите на Volvo през тази година. За първите 5 месеца компанията е продала в САЩ 37 754 автомобила (увеличение с 40,9% в сравнение с 2017 г.), но това е едва 15% от продажбите в цял свят.

Сега предприятието в Южна Каролина се използва само за новия седан Volvo S60, чието предишно поколение не се продаваше добре в Щатите. Там предпочитат кросоувърите Volvo XC90 и Volvo XC60, на които са падат близо 65% от продажбите на марката в страната. А тези модели се внасят от чужбина.

Самият завод струва 1,1 млрд. долара на Geely, като идеята на китайците е в него да се произвежат автомобили от новата премиум-марка Lynk&Co. За да може обаче да бъдат покрити разходите, предприятието трябва да започне да изнася коли в чужбина.

„Искаме да изнасяме част от автомобилите, които произвеждаме в САЩ, но ако Китай и Европа въведат високи мита, това ще стане невъзможно. Да, подобни действия противоречат на логиката на съвременната икономика, която предполага голям стокооборот между отделните държави”, коментира Самуелсон, цитиран от Automotive News.

Снимки: Daimler, Volvo

Тагове: daimler volvo
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ...да се изнесе и праща данъците, както и издръжката на жената и децата. Тая го върна направо в първи клас, а човечеца много свестен и добър. Тая си го докара още на другия ден да живее у тях тоя че.р.ния и той, като нея безработен само на помощи каращ. Това не е изолиран, а масов случай. Масово жениту в Германия не работят, а са домакити. Хващат някой, който да им направи дете/ца и после цял живот на чужд гръб. Затова и няма семейства и деца германчета няма,а немците *** масово...
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Приятелско семейство германци се разведоха наскоро. Мъжът е програмист, а жена му домакиня. Гледа си двете деца, а мъжът бачка и изкарва парите. Живеят в голям апартамент, наследствен от родителите му,които са починали. Жената води децата на градина и цял ден пей сърце. От чудене какво да прави си намерила любовник сенегалец. Църен, църун, че чак син. Подава молба за развод. Съда определя тя и децата остават в жилището до навършването им на 18г.За мъжа остава удоволствието да се изнесе и плаща
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И всичко това за Германия, а и не само е резултат на т0леранстията и еманципацията ня жените.Жените в Германия, а и не само са с повече права от мъжете. Абсолютен матриархат е в Германия. Ако жена се оплаче нещо от мъжа си он го скапват от съдене и плащане за тормоз и какво ли не. Жена винаги може да те осъди примерно ако каже, че си и ударил шамар дори и да не си е докоснал. Та от там мъжете им са станали меко.тели и ***, а жените се плющят с чер-ни.лки и не раждат и не се женят.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Този път няма как да не се съглася с "Факт". Живея в Германия и ги виждам нещата, че не са никак добре. Застаряването на нацията е Факт, който се вижда от всеки, а не само от статистиката. Статистически 25% от населението е от НЕнемски произход. Това е 1/4. Още толкова са от смесени бракове. Правете си сметка за какво става на въпрос! Има цели квартали в големите им градове в които не живее нито един германец. Държави в държавата където важат други закони и полиция не смее да влиза.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Минаващ ( преди 5 години )
    Ако е така по добре да спрем да му посещаваме сайта на тоя смешникНай-добре ще стане така!Аз вече само отварям да видя какво става иначе не пиша.За Бога братя, не пишете!
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 5 години )
    доказа за 100-тен път доколко може да се увредиш от системно ползване на рено!
  • #13
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 5 години )
    Ааа знам го аз тоя, слушам съм легенди за него - тва е човек дето прякора му е Миризмата и кара Ауди 80-тката на баща му. Живее на село и няма 10лв за газ на 80тката и за кафе и затва драска глупости по форумите по цял ден, всеко ден.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако е така по добре да спрем да му посещаваме сайта на тоя *** и сам да си пише и да си чете тъпизмите
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    п.с. Не можал да стане програмист, станал ***, оттам следва, че е нямал пари да поддържа Аудито и оттам няма по-лоши коли от Ауди, следователно от VW, следователно от немските.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колега, остави го този Факт, Щвабен, Дошо и Админа, това е един човек.Навремето си купил Ауди, обаче бил некадърен и вместо да стане програмист, станал *** на Аутомедия и сега ръси простотий.Ако не ми изтрие и този коментар, де.