Компанията Renault започна изпитания на най-бързата версия на „напомпания” хечбек Megane RS, чието ново поколение бе представено по-рано тази година. Модификацията традиционно ще получи добавка Trophy към името си, като ще се опита да постави рекорд на Северната дъга на „Нюрбургринг” сред автомобилите с предно предваване, съобщава Autocar.
Новият Renault Megane RS Trophy ще разчита на модернизиран 1,8-литров турбомотор, чиято мощност ще бъде увеличена от сегашните 280 к.с. и 390 Нм въртящ чомент до 300 к.с. и 400 Нм. Двигателят ще се съчетава както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с роботизирана EDC-трансмисия.
Новата модификация ще се различава от стандартното RS също по пренастроеното окачване, по 19-цоловите джанти от лека сплав, а също така и по преработените аеродинамични елементи по каросерията – модернизиран преден дифузьор и заден спойлер. Заради атаката на рекорда машината ще остане без задни седалки, както и без редица елементи от интериора и шумоизолацията.
По предварителни данни, Renault Megane RS Trophy ще бъде показано на автосалона в Париж през октомври, а атаката на рекорда е планирана почти веднага след премиерата. В момента най-доброто постижение на Северната дъга сред автомобилите с предно предаване принадлежи на Honda Civic Type R. Японският хот-хеч с 2,0-литров мотор с 320 коня премина трасето за 7 минути и 43,8 секунди.
Снимка: Autocar