В последните години автомобилните производители се надпреварват да предлагат все повече нови технологии на борда на колите, които излизат на пазара. В същото време все повече клиенти са на мнение, че ползата от някои такива високотехнологични решения не е особено голяма и на практика те имат заслуга само за покачване на цените на новите коли и след това до по-сериозни сервизни разходи на колите втора ръка.
Първото от планирана поредица изследвания на предпочитанията на американските шофьори, посветени на най-ценните технологични нововъведения в автомобилите, показа напълно очакван резултат.
Огромната част от участвалите в анкетата посочват, че за тях климатикът е изключително важен, но никой не го приема като нова технология, без значение колко късно се е появил той при евтините модели.
Затова и вотът на американците, поне засега, се печели от камерата за задно виждане, която само преди малко повече от 10 години беше доста скъпа екстра и трудно прохождаше на пазара на масови модели. Предполага се, че в изследването ще се включат още няколко клиентски организации в Щатите, за да има то максимална представителност в края на годината, когато анкетите трябва да приключат.