IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ЧАСТ I)

VW, Mercedes-Benz и Renault с по две победи в първите 9 категории

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ЧАСТ I)

Автомобилната индустрия често се разширява в нови сегменти. Кои модели от тях обаче се търсят най-много? Сайтът autocar събра данните от анализатора на автомобилния пазар JATO Dynamics, за да покаже, кои са най-продаваните автомобили от началото на 2018 г. до края на май в Европейския съюз, подредени по сегменти.

Градска кола: Fiat 500 - 71 416 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Никой не може да отрече очарованието на Fiat 500, дори това да не е най-добрата кола за шофиране. Европейските потребители са съгласни - това е най-продаваният градски автомобил, следван от Fiat Panda и Volkswagen Up.

Субкомпактен: Renault Clio - 113 953 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Renault Clio е един от най-продаваните автомобили в Европа, №1 във Франция, Португалия и Словения, и на първо място сред субкомпактните. По продажби той изпреварва Ford Fiesta и Volkswagen Polo.

Компактен хечбек: Volkswagen Golf - 172 952 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Изненада, изненада: Volkswagen Golf - най-продаваната кола в Австрия, Белгия, Германия, Латвия и Люксембург, второ място в Норвегия, Словения, Швейцария и Великобритания, и трето в Дания, Ирландия и Швеция, е най-търсеният компактен хечбек в Европа. След него се нареждат Skoda Octavia и Ford Focus.

Средноразмерен седан/комби: Volkswagen Passat - 59 324 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Популярността на Volkswagen в Европа продължава с Passat, който официално е най-продаваният автомобил от D-сегмента на континента. Audi A4 заема трето място, докато C-класата на Mercedes-Benz е на второ, което помага на Mercedes да се доближи до господството в три класа.

Бизнес клас: Mercedes-Benz E-Class - 44 197 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Е-класата помогна на Mercedes да стане най-големият автомобилен производител в света, изпреварвайки BMW Group за световно господство. BMW 5 Series  е на второ място, а Audi A6 заема трето.

Премиум: Mercedes-Benz S-Class - 5459 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Малко изненади и тук - S-класата е мястото, където Mercedes-Benz се чувства най-добре. Има един (сравнително) нов претендент за първото място: Porsche Panamera изпревари BMW 7 Series за втората позиция. JATO Dynamics посочва: "Няма големи промени в традиционните сегменти. Въпреки това, премиум автомобилите продължават да получават дял в горните сегменти, като два модело от тях са сред първите три в средния сегмент. Новата Panamera продължава да привлича повече клиенти от последната 7 Series, а S-класата изглежда недосегаема".

Малък SUV: Renault Captur - 73 828 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Това скоро ще се превърне в голяма лига: най-бързо развиващият се сегмент в бранша. И Renault записва още една победа тук с модела си Captur. Дори днес, пет години след дебюта си, той изпреварва Peugeot 2008 и Dacia Duster за първото място.

Средноразмерен SUV: Nissan Qashqai - 92 727 бройки


Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Пазарът в C-сегмента на всъдеходите се заема от Nissan Qashqai, който се произвежда в британския град Съндърланд. Следват Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. Qashqai е само третият най-продаван модел във Великобритания, на която се падат над 25% от общите продажби на модела в Европа.

Голям SUV: Peugeot 5008 - 28 380 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Водещият в сегмента 5008 на Peugeot е нов представител в класацията, както и вторият в подреждането - Skoda Kodiaq. Трето място заема Nissan X-Trail. JATO Dynamics посочва: "SUV сегментът продължава да бъде основният двигател на растежа в индустрията. Peugeot блести в основния поток, като поставя всеки свой SUV на първите три места в съответния им сегмент. Qashqai продължава да води, независимо от възрастта и силната конкуренция. Заради появата на нови модели X-Trail загуби своята топ позиция като основен седемместен вариант".

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    123 ( преди 5 години )
    Каптюр-а е повдигнато Клио.И като такова е много нестабилно при скорости над 110 км/ч. Особенно по нашите магистрали. Да не говорим, че при деизел 1.5 (който не е лош двигател) е с барабани отзад. И говоря от личен опит. За града става. Въобще четейки тази класация с еубеждавам, че хората в мнозинството си мноооогооо прости същества.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    чирпака ( преди 5 години )
    Може да е с посредствено пътно поведение, но пък е с отлично психо такова. Мислиш си, че си с голямата работа. Ама досега нищо не е успяло да компенсира комплексите на мъжете и лакомията на жените. Та и СУВ-овете и те .
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 5 години )
    Имаш ли представа какво е SUV ... един паркетник, висока кола. Това не е проблем за Пежо.
  • #8
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пежо и СУВ хахаха
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Фабрично нов автомобил си закупих миналата година, той е от клас C-SUV, но не виждам какво общо има това със статията. Мнението ми е на база доста статии за Captur. Рено имат да оправят репутация след злополучното Scenic RX4, s Kadjar горе долу успяха..
  • #6
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Я я ( преди 5 години )
    Колко от вас, разбирачи, си е закупил фабрично нов автомобил или поне е имал такава идея и е започвал проучване какво да избере? Тогава тихо и оставете хората да си купуват това, което им харесва.... пък вие си ги наричайте балъци. И да, определението "голям Suv" може и да не е точно, но има сегменти : A,B,C,D, Е и B-SUV, C-SUV, D-SUV, E-SUV, които обаче никой от вас не би разбра. За това , за по-лесно смилаемо: голям СУВ :) Не го приемайте лично, журналистите искат да ги разберете все пак.
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Така е, повечето хора не четат такива класации или тестове, особено клиентите на тези суб-компакти СУВ-чета. Сложи му най-ниската цена на пазара, направи една добра опаковка да радва окото и успехът ти е гарантиран, какъвто и *** да продаваш. П.С. А франсетата имат голям опит в продаването на такива!
  • #4
    23 rate up comment 5 rate down comment
    ac ( преди 5 години )
    Да не си мислите, че някой потребител чете оценки от тестове в автомобилни списания. Купуваш това, което те кефи. Много важно, че Каптюр имал по-слаби спирачки от някоя друга....важното е, че изглежда добре, радва окото и те кефи.
  • #3
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Леле да си купиш СУВ Пежо си е *** т*шака
  • #2
    16 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    То това 5008 дето е само с предно и струва 70к не бих го нарекъл SUV, а по-скоро висок ВАН. А Captur хем обира всички негативни класации за качество, за посредтсвено пътно поведение, за слаби спирачки (отзад барабан), хем във всяка класация с други СУВ е на последно място и продължават да го купуват бе. Абе това еврогейовете са страшни ***!