IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Как се промени промишлеността през последните 130 години

Най-важните цифри в историята на автомобилите

В случая няма да говорим за конски сили, максимална скорост или цена на автомобила. Ето обаче някои цифри, които сочат ключови събития в историята на автомобилната промишленост. Част от тях са от миналото, други от настоящето, а трети – от бъдещето.

10. 37435 (1885 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Историята на автомобилите започва именно от 1885 г., когато Карл Бенц изобретавя първи в света автомобил с двигател с вътрешно горене. Това е трицикъл с 1-цилиндров мотор с карбуратор и мощност от около 1 к.с.

На 2 ноември 1886 г. Бенц получава официален патент за своето изобретение с номер DRP-37435 и така записва името си в историята. А машината му е кръстена Benz Patent Motorwagen, тоест „патентованият автомобил на Бенц”.

9. 825 и 260 (1909 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Ако Карл Бенц е измислил автомобила, то Хенри Форд е създал поточната линия за производство в милионен тираж. Първият масов модел е „Тенекиената Лизи” – Ford Model T, който през 1909 г. струва 825 долара (21 381 в сегашни пари). Това е с 1/3 по-малко от най-евтиният автомобил в Щатите по това време.

И това е само началото – след развитието на производството през 1925 г. Ford Model T поевтинява до 260 долара. Това му носи огромен успех, като от модела са произведени над 15 млн. бройки.

8. 46 (1936 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Цели 50 години след като Карл Бенц патентова автомобил с бензинов двигател, компанията Mercedes-Benz създава първият сериен автомобил с дизелов мотор, който се оказва по-икономичен от бензиновите си събратя. Моделът 260 D (W138) е представен на салона в Берлин на 21 февруари 1936 г., като е оборудван с 2,6-литров дизел OM138.

Двигателят развива 46 к.с. при 3000 об/мин, а автомобилът се произвежда до 1940 г. като лимузина, ландо и кабриолет. Направени са общо 1967 бройки от Mercedes-Benz 260 D.  

7. 22 (1982 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Кинотрилогията „Завръщане в бъдещето” превръща спортния DeLorean DMC-12 в легенда. Отделен филм обаче заслужава и Закария Делореан, основател на DeLorean Motor Company, за когото това е автомобилът-мечта. При това този филм е драма, тъй като през 1982 г. в самия разгар на трудното стартиране на производството на DMC-12 в серийно производство ФБР арестува конструктора. Той е обвинен в продажба на 25 кг. кокаин, като с парите от тях е трябвало да спаси затъналата в дългове компания.

Делото е съшито с бели конци, но продължава цели 22 седмици. В крайна сметка Делореан е оправдан, но натрупаните проблеми и съдебното производство слагат край на DMC.    

6. 4 862 595 (2014 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Точно 4 862 595 км е пробегът през 2014 г. на спортото купе Volvo P1800S, произведено през 1966 г. То държи рекорда за регистриран лек автомобил с най-голям пробег, като става дума за частна кола.

Машината е собственост на Ървин Гордън от щата Ню Йорк, който я купува, след като остава разочарован от няколко коли на Chevrolet. Мъжът си спомня, че през 1966 г. е платил 4150 долара за автомобила. По това време това е било средната годишна заплата в САЩ.

5. 18 (2016 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

По данни от 2016 г. само 18% от шофьорите в САЩ са могли да използват механична скоростна кутия. През същата година продадените нови автомобили с такава трансмисия са едва 5%. За сравнение, през 1987 г. техният дял е над 25%.

4. 6000 (2017 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Точно 6000 поръчки за 137 секунди – това са заявките на потенциални клиенти по време на презентация в Шанхай, посветена на старта на продажбите на новия кросоувър Lynk&Co 01. Така първият модел на марката, създадена от Geely и Volvo, чупи световния рекорд за най-бърза продажба на такова количество нови коли.

Голямото предимство на Lynk&Co 01 е най-високата в автомобилната индустрия степен на взаимодействие между онлайн-сервизи. С такава не разполага дори Tesla. Именно с модела 01 започва и експензията на Geely/Lynk&Co на пазара в Европа.

3. 66 (2030 г.)


Най-важните цифри в историята на автомобилите

Нивата на вредни емисии СО2 през 2030 г. трябва да достигнат средно 66 г/км според решението на ЕС. За сравнение в началото на 2016 г. показателите, на които трябва да отговарят новите водели, са 118 г/км СО2.

Тези норми показват, защото всички производители масово залагат на хибриди и електромобили. Прото те са принудени от законодателите да инвестират в такива технологии, тъй като традиционните двигатели с вътрешно горене няма как да се справят.

2. 21 529 464 (2003 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

21 529 464 бройки от легендарния Volkswagen Beetle са произведени за 65 години (1938-2003). Така „Бръмбара” държи два световния рекорда – за най-масов сериен автомобил и за най-дълго произвеждан автомобил, който не е претърпял съществени промени в оригиналната си конструкция. Последната бройка бе произведена в Мексико и беше част от серия Ultima Edicion с тираж 3000 единици.

1. 28 879 000 (2017 г.)

Най-важните цифри в историята на автомобилите

Общият брой продажби на китайския пазар за 2017 г. е 29 879 000 нови автомобила, като тук влизат леки коли, камиони и автобуси. Китай е най-големият купувач на превозни средства в света, като се очаква през тази година да премине границата от 30 млн. продажби.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    М ( преди 5 години )
    Аз пък се чудя какво толкова са измислили Японците.Първият Бензинов Двигател Мерцедес, Първият Ванкелов мотор - немец и е кръстен на името му. Рудолф Дизел прави Дизела, Фердинанд порше 1900 и някоя си измисля Електромобила... *** добре че са японците.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    магазина у вас ( преди 5 години )
    а тази корола колко генерации има, питал ли си се?
  • #1
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И как така бръмбъра държи рекорда за най-масов сериен автомобил с теза 21 мнл., като Тойота Корола е с над 40 млн.продажби. Май това е поредната фейк новина за възхвала на немското. Продължават лъжите, партенките и манипулациите.Хайде пуснете и днес някоя "новина" за икономичните дизели, внушете, че са върха на автомобилостроенето и да приключваме!Пълни нещастници сте комедиантите. Хайде правописните грешки как да е неграмотни сте, но да манипулирате всекидневно е непростимо. Дано ви плащат!