Вход   Регистрация

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
 

Това е трудна, но необходима мярка, признава Илон Мъск

Tesla ще освободи около една десета от работниците си в опит да "намали разходите и да излезе на печалба", обясни главният изпълнителен директор Илон Мъск. В типичния си стил той направи съобщението в Twitter и увери, че това няма да се отрази на производството на новия Model 3.

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
9% от служителите на Tesla ще бъдат съкратени до края на тази седмица

Според Мъск съкращенията се налагат заради "дублиране на задачи и функции", което се получило при разрастването на компанията. Кои да бъдат уволнени, ще се реши след внимателна оценка на "специфичните умения и способности" на всеки в компанията. Тази "внимателна оценка" обаче явно ще се направи бързо, защото избраните за съкращаване ще бъдат уведомени по електронната поща "до края на седмицата".

Мъск отговори на критиката, че Tesla никога не е била на печалба във вече почти 15-годишната си история, като напомни, че освен Ford тя е единствената американска компания в сектора, която и никога не е банкрутирала.

Американският производител на електромобили среща доста непредвидени трудности при производството на Model 3 - своя "масов" автомобил. Вместо предвидените 10 000 бройки седмично компанията едва смогва да сглобява по 2 000.

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
Според професора по икономика Ерик Гордън Model 3 може да носи печалба при минимална цена от 50 000 долара

Наскоро германски експерти разглобиха един Model 3 в опит да преценят колко струва той за производство и в крайна сметка заключиха, че себестойността му е около 28 000 долара - достатъчно, за да носи печалба (при начална цена 35 000 долара). Германците установиха също, че от Panasonic - производителя на батериите за Tesla - са успели да намалят съдържанието на кобалт от 8% до под 3%. Това също е ключов фактор за печалбата, защото цените на кобалта на световните пазари непрекъснато растат.

Според Ерик Гордън, професор по икономика от Мичиганския университет, и това обаче няма да е достатъчно да извади компанията на черно. Гордън подчертава, че Tesla има и много други разходи, характерни за нова компания, като строителство на фабрики, автоматизация и така нататък. Всички те трябва също да се калкулират към цената. Според Гордън Model 3 може да е на печалба при минимална стартова цена от 50 000 долара. Това обаче би я направило значително по-скъпа от конкурентните електромобили в този клас.

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
"Прекалената" автоматизация във фабриката на Tesla е една от причините производството на Model 3 да се бави толкова, обясни Илон Мъск

Самият Мъск призна наскоро, че част от усложенията с производство са били предизвикани от опита на Tesla да създаде "най-напредничавата автомобилна фабрика в света" във Фримонт. Компанията прекалила с автоматизацията и се оказала с безкрайна плетеница от конвейри, затова се наложило част от машините да бъдат премахнати и производството да се опрости, обясни Мъск.
 

Реклама  


Купи кола

  • Seat Altea XL 1.9TDI-105к.с.

    7999 лв.

    дата на произв. - май , 2009 г., пробег - 143999, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 5008 1.6 HDI

    10700 лв.

    дата на произв. - февруари , 2011 г., пробег - 140600, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 407 2.0hdi-136к.с.! 6ск.

    6200 лв.

    дата на произв. - юли , 2006 г., пробег - 177900, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • BMW 740 d Xdrive *FULL LED* FULL MAX

    61500 лв.

    дата на произв. - септември , 2013 г., пробег - 170000, С.к - Автоматична, цвят - Хамелеон

  • Peugeot 407 2.0HDI,PANORAMA,XENON

    5600 лв.

    дата на произв. - февруари , 2005 г., пробег - 215666, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 307 FACE LIFT,AUTOMATIC,PANORAMA,1.6i

    5300 лв.

    дата на произв. - декември , 2005 г., пробег - 180100, С.к - Автоматична, цвят - Сребърен

Виж всички обяви

Коментари ( 14 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Тесла се превръща в най-голямата пирамида. Това е финансово перпето мобиле - компания на загуба непрекъснато инвестира и евентуалния момент когато ще излезе на печалба се отмества все повече в бъдещето. Накрая когато това бъдеще стане прекалено далече ще има срив и много изгорели с парите. Вече е ставало с по-големи компании от Тесла.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Учителя ( преди 1 седмица )

Не го мислете батко ви Илън....бавно но сигурно Тесля се превръща в най-големия бранд в света...и то не само автомобилен...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Bul_gar ( преди 1 седмица )

Компетентния българин не гледа държавата си, ама се възмущава на Тесла.
Пеевски и Цветанов откраднаха от КТБ два милиарда лева, но нямат нито един ден в затвора. Тук обаче някви тръгнали да ръсят акъли за други държави и чужди компании.
"себестойността му е около 28 000 долара - достатъчно, за да носи печалба (при начална цена 35 000 долара)"
ама сега началната е 50000$!
100% третата четвърт на 2018г Тесла ще е на печалба, защото за 3 месеца ще продаде колкото през цялата 2016год,т.е. 80000 коли
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: Ноли Ксъм ( преди 1 седмица )

Назначавал е скоростно, за да навакса изоставания в сроковете.
Сега нещата са се поуталожили и ще се отръска от прибързано назначени ненужни кадри.
Ще изгоини и някой друг ценен, но какво да се прави.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: пена ( преди 1 седмица )

"Не знам какво е положението в Тесла, но уволнението на хора с цел икономии не е признак на просперитет."

Икономиите са само извинение. Това е обичайна практика в САЩ и особенно в ИТ сектора. Фирмите редовно правят голями съкращения за да изгонят паплачта.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: FenIX ( преди 1 седмица )

Не знам какво е положението в Тесла, но уволнението на хора с цел икономии не е признак на просперитет. От личен опит съм виждал в 2 сравнително големи фирми какво става като се почне с такива "икономии" от персонал който работи. Като уволнят хора на останалите им се струпва повече работа, следват грешки, нерви и работата като цяло не върви. Пък и колко ще се спести от заплати на работници? Нали им трябва увеличение на производството - как се връзва това с намаляване на персонала?!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Всъщност миналата година са произведени почти 100 милиона автомобила :)

Пена - това че акциите са скочили нищо не значи - не помага на Св. Илон да плати заплатите на работниците и ги шитка - той няма кеш! Строежа на нов завод също иска Кеш... цената на акциите има значение само ако вземе да ги продава ;) те нямат общо с оперативните разходи и фирмения оборот
При 8 долара на час - ставка като в макдоналдс на Св Илон му трябват 60 млн на месец чиста печалба... а кой ще плаща огромните борчове?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: До първия ( преди 1 седмица )

Аз пък се чудя, как така от всички новини за Тесла, тук се публикуват само негативните, а дори позитивните се предлагат с негативни коментари от авторите към тях.

Това между другото отговаря и на въпроса ти. Тук се публикуват толкова много статии за Тесла, не за да си информиран Какво се случва с тях, а за да се насажда негативно отношения към тях. От друга страна се публикуват рекламни статии за които коментарите са заключени, да не би някой да каже истината!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 13  Отрицателни: 5

от: пена ( преди 1 седмица )

За последната седмица акциите им скочиха със 25%. Също и се очалва до края на месеца да стигнат производство от 5000 М3 на седмица или 7000 М3+МS+MX което се равнява на 360000 автомобила на година. Също и ще обявят строежа на нов завод в Китай до месец. Съвсема са фалирали....
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 10  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Така е предния колега е прав, Тесла не са в автомобилният бизнес, а в шоубизнеса.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 25  Отрицателни: 9

от: До Първия анонимен ( преди 1 седмица )

Това е така, защото Тесла произвежда новини, а не автомобили :D
Отговори
 
+17
 

Положителни: 27  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

5000 им беше планът, когато трябваше да започнат производство в началото на миналата година. Сам сметни при 450 000 капарирани предварителни поръчки за доставка най-късно до юли 2019 колко трябва да правят седмично :D
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

"Вместо предвидените 10 000 бройки седмично компанията едва смогва да сглобява по 2 000."

Всъщност 10 000 бройки никога не са били целта на Тесла а 5000 бройки седмично и в момента произвежда не 2000 ами 3500 седмично. Това само показва как представя тенденциозно информацията за тесла.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 17  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Годишно в света се произвеждат 74 милиона автомобила (2017), Тесла произвежда около 110000 годишно, това е 0,0015%, но въпреки това половината статии в този сайт са за Тесла.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 24  Отрицателни: 8


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising