IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Mazda и Subaru не правят електромобили?

Предстои да разберем дали по-късното влизане на този пазар е правилен ход

Защо Mazda и Subaru не правят електромобили?

Сигурно ви е направило впечатление, че Mazda и Subaru са сред малкото марки, присъстващи на световния пазар, които не предлагат електрически модели в гамите си. Subaru все пак планира да предложи plug-in хибрид в близко бъдеще, но изцяло електрическите модели остават тема табу и за двете компании.

Защо Mazda и Subaru не правят електромобили?

Логично е да се предположи, че тъй като двете японски компании са сравнително малки в сравнение с другите си съперници на световния пазар, разходите за създаване и развитие на електрическите модели, определено ще натежат на бюджета им. Но според агенция Bloomberg, това далеч не е единствената причина те да не предлагат електромобили.

Всъщност, зад това решение има сериозна стратегия и тя беше разкрита от главния изпълнителен директор на Subaru USA - Том Дол.

„Ако сега извадим на пазара един електрически модел, ще трябва да се съревноваваме с всички, които искат да влязат на този пазар – обусни Дол. – Но като изчакваме, ние просто даваме възможност на нашите съперници да подредят пазара, да се види кой ще остане и кой ще отпадне и когато всичко е ясно, ще влезем и ние.”

С други думи, конкуренцията да свърши повече работа, нека електрическите технологии станат максимално достъпни на световния пазар и в гамите на големите компании, едва тогава Subaru ще се включи в играта. В това решение има логика, тъй като то ще спести на компанията много пари.

Но също така то носи и риск, тъй като изчакването ще означава, че пазарът ще бъде разпределен между основните играчи на него и новодошлите ще имат трудната задача да намаляват пазарните дялове на утвърдените компании, за да се наложат те. В същото време агенция Bloomberg потвърди, че все още няма коментар от страна на Mazda по въпроса дали и в тази японска компания залагат на модела, избран от Subaru.

Според непотвърдена информация от Mazda, компанията планира да лансира първия си изцяло електрически модел след поне 2 години. Да не забравяме, че сега Mazda акцентира на лансирането на технологията Sky Active X, която комбинира най-ефективните решения от бензиновите и дизеловите двигатели.

Трябва да отбележим, че Toyota притежава почти 17% в Subaru, а хибридните технологии, които ще използва Subaru идват точно от Toyota. Това партньорство ще помогне на Subaru доста пари и ще позволи на японската компания да се включи на висока скорост в битката на електромобилите, макар и в по-късен етап.

„Предпочитам да вляза на пазара последен, но всичко при нас да е наред, вместо да стартираме първи и да унищожим имиджа и репутацията на марката”, твърди Дол. Времето ще покаже дали е прав.

Снимка: Subaru

Тагове: mazda subaru
0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мацуда ( преди 5 години )
    Мазда е автомобил за хора които ценят техниката и новостите,не за хвалипръцковци!Дизайна им и отвътре е също за пример,за цената която искат-предлагат много,купетата им от 2009(след развода с Форд) са изцяло поцинковани (галванично във вана),може да си пуснете по Тубата!Имам две-надъхаха се и съседите-3-***-единия се отърва от Пасата ,сега Мазда6(комби 2.2 175 дизел),другия от Хонда ЦРВ,сега Мазда6(дизел 175к.с. скайактив),третия Пежо 408,сега Мазда6(дизел 150к.с. скайактив)!Ходят усмихнати вече!
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мацуда ( преди 5 години )
    Мазда първи въведоха супер-якостни стомани,когато всички се хвърляха по алуминия,сега вече всички правят като Мазда,вкл. и Фолксваген и Мерцедес и БМВ!Единствената фирма(освен Ферари),която произвежда бенз.двиг. със степен на сгъст.= 14:1,сега новия скайактив за 2019 е с 15:1,и НССI!Другите само изследват в лаборатории, а тези и ги произвеждат и монтират и работят без грешка!Дизела им също е без грешка, с уникално ниска степен на сгъстяване=14:1,което намалява NOXs и удължава ресусрса на двиг.!
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Macuda ( преди 5 години )
    Мазда-това е бутиков производител и инноватор в света на авто-технологиите, а са една дребна фирмичка,но много яка-чисто Японска!Единствените с работещ ванкелов двигател,който тихичко се подобрява за да бъде използван като удължител на пробега ,генератор!С фиксирани обороти Ванкела работи най-оптимално и показва повече ресурс!Прегръщаха се с Тойота боса,всичко става зад завесите!Уникален дизайн са им новите автомобили,за Вижъна не искам да говоря-който го е виждал ,знае че това е най-елегантния!
  • #7
    19 rate up comment 3 rate down comment
    miron ( преди 5 години )
    Мисля че Субару не могат да влезнат на пазара за електромобили, защото още не е измислен боксеров електромотор. Сигурно работят по въпроса.:)
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това са малки автомобилни марки и нямат потенциала да се впуснат в скъпи технологии и строеж на нови заводи за електромобили. Това е причината, а не нещо друго. Все пак не ги мислете. Те са в много близки отношения с Тойота и могат да ползват наготово новите технологии. И двете правят доста добри автомобили, доказали са се в сегашните технологии и няма за къде да бързат и да се впускат в нещо рисковано на този етап.
  • #5
    29 rate up comment 7 rate down comment
    тнт ( преди 5 години )
    Не виждам кой повече от тях се е научил да прави автомобили.
  • #4
    3 rate up comment 31 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тия двете марки първо да се научат да правят автомобили, пък тогава електромобили...
  • #3
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ослушват се да краднат наготово някоя технология
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 5 години )
    Мазда си изкупиха акциите от Форд още през 2010 година. Така че ще имаш да вземаш ...Иначе имаха някакво съглашение с Тойота да им ползват технологиите но не съм се интересувал как вървят нещата.
  • #1
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до Анонимен ( преди 5 години )
    Предполагам, че коментарът ти няма да създаде добавена стойност в главите на тези, към които си го насочил ;-)Ама има реален шанс да ни е полезен на нас - другите читатели.ПРЕДЛОЖЕНИЕТО е : нека коментарът включва линк към оригиналната статия :-)