Японският производител Honda стартира продажбите в Европа на дизелова версия на 10-ото поколение на модела си Civic. Тя е оборудвана с познатия дизелов двигател 1.6 i-DTEC, който обаче е значително модернизиран и разива максимална мощност от 120 к.с.
Агрегатът успя да покрие официалните тестове според новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure - WLTP), които влизат в сила от тази година. Нова система заменя досегашните европейски тестове (New European Driving Cycle - NEDC), като дава реални резултати за показанията на автомобила.
Инженерите на Honda са внесли редица подобрения в двигателя и в изпускателната система. Посоченият от производителя разход на гориво при Honda Civic 1.6 i-DTEC е 3,7 л/100 км, а нивата на вредни емисии СО2 са 99 г/км (в WLTP цикъл). Промените в мотора включват намаляване на триенето в цилиндрите. Това е постигнато благодарение на използвания за буталата материал – хром-молибденова сплав на стоманата, както и на хонинговането на стените на цилиндрите, чиято цел е да се осигури по-плавното движение на буталата.
В двигателя с работен обем от 1597 куб. см е използвана система Bosch за впръскване на горивото, както и турбокомпресор. Осигурена е рециркулация на отработените газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям входящ въздушен поток със завихряне. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната здравина на цилиндровия блок, са добавени ковани ребра, което води и до намаляване на шума и вибрациите.
Двигателя Honda 1.6 i-DTEC е и един от първите силови агрегати, които ще преминат през официалните тестове по процедурата Real Driving Emission (RDE), за да бъдат проверени нивата на на азотните окиси и частиците в реални условия на шофиране. Дизеловият двигател е оборудван и с новата система за поглъщане на азотни окиси (NSC) с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали като сребро, платина и неодим. Специален сензор за сажди открива, кога е наложителен цикълът за регенарация, увеличавайки по този начин живота на изпускателната система.
Максималната мощност на мотора се достига при 4000 об/мин, а въртящият момент – 300 Нм при 2000 об/мин. Дизеловата версия на Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 сек. Новият двигател ще бъде произвеждан в завода на Honda в Суиндън, Великобритания. Той ще е наличен и за хечбека, и за седана. От средата на 2018 г. за Civic се предлага и 9-степенна автоматична трансмисия и така за първи път тя ще е налична и за автомобил с предно предаване.
Снимки: Honda