IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda пусна дизеловия Civic на пазара

Новото поколение на модела се предлага и с 9-степенен автоматик

Honda пусна дизеловия Civic на пазара

Японският производител Honda стартира продажбите в Европа на дизелова версия на 10-ото поколение на модела си Civic. Тя е оборудвана с познатия дизелов двигател 1.6 i-DTEC, който обаче е значително модернизиран и разива максимална мощност от 120 к.с.

Honda пусна дизеловия Civic  на пазара

Агрегатът успя да покрие официалните тестове според новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure - WLTP), които влизат в сила от тази година. Нова система заменя досегашните европейски тестове (New European Driving Cycle - NEDC), като дава реални резултати за показанията на автомобила.

Инженерите на Honda са внесли редица подобрения в двигателя и в изпускателната система. Посоченият от производителя разход на гориво при Honda Civic 1.6 i-DTEC е 3,7 л/100 км, а нивата на вредни емисии СО2 са 99 г/км (в WLTP цикъл). Промените в мотора включват намаляване на триенето в цилиндрите. Това е постигнато благодарение на използвания за буталата материал – хром-молибденова сплав на стоманата, както и на хонинговането на стените на цилиндрите, чиято цел е да се осигури по-плавното движение на буталата.

В двигателя с работен обем от 1597 куб. см е използвана система Bosch за впръскване на горивото, както и турбокомпресор. Осигурена е рециркулация на отработените газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям входящ въздушен поток със завихряне. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната здравина на цилиндровия блок, са добавени ковани ребра, което води и до намаляване на шума и вибрациите.

Honda пусна дизеловия Civic  на пазара

Двигателя Honda 1.6 i-DTEC е и един от първите силови агрегати, които ще преминат през официалните тестове по процедурата Real Driving Emission (RDE), за да бъдат проверени нивата на на азотните окиси и частиците в реални условия на шофиране. Дизеловият двигател е оборудван и с новата система за поглъщане на азотни окиси (NSC) с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали като сребро, платина и неодим. Специален сензор за сажди открива, кога е наложителен цикълът за регенарация, увеличавайки по този начин живота на изпускателната система.

Максималната мощност на мотора се достига при 4000 об/мин, а въртящият момент – 300 Нм при 2000 об/мин. Дизеловата версия на Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 сек. Новият двигател ще бъде произвеждан в завода на Honda в Суиндън, Великобритания. Той ще е наличен и за хечбека, и за седана. От средата на 2018 г. за Civic се предлага и 9-степенна автоматична трансмисия и така за първи път тя ще е налична и за автомобил с предно предаване.

Снимки: Honda

Тагове: honda civic
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    всичко хубаво ама цената ме притеснява, че ще е височка, ако съдя по сегашните на бензиновите..
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    inniskilling ( преди 5 години )
    От 5 години + 100000км хваля това моторче (старата версия), което е идеално за дълги пътувания: магистрала: 110 км/ч: 4.1л/100км, 130 км/ч: 4.3л/100км. Магистрали във Франция+Германия+Италия, дизел Total Excellium. Когато купувах колата, Хонда Сивик9, торкът от 300Нм изглеждаше топ на фона на другите модели. Платото обаче 2000-2250 oб.мин. е късо в сравнение с други сходни по обем двигатели (ФВ, Опел, Фиат, Рено: 1750-3000, цифри по памет). Има ли някои компетентент да обясни това?
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Roadrunner ( преди 5 години )
    Аз не държа да ми вярвате, просто казвам, че локомотивната нафтата в БГ вероятно не е същата като на други места. Няма да ме учуди, наистина да е в пъти по пречистена от нашата.
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До Roadrunner ( преди 5 години )
    Момче това което го говориш няма да му повярва и второкласник
  • #11
    3 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    тия нали нямаше да правят дизелития наи нямаше да правят турбо -мотори ?тия нали нямаше да се занимават повече с коли ами само с косачки ?баси тъпата фирма
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Roadrunner ( преди 5 години )
    Споделям случай на един пич, с който се запознах в Мазда, докато чакахме за сервизно обслужване. Зимно време купува чисто нова 6ца, (това преди 6-7 години) и на всички бензиностанции от хубавия зимен дизел с добавките и на всеки 2-3 седмици в сервиза с някакви лампи. Накрая един му казал, дай да ти донеса локомотивна нафта от австрия ще сипеш само 20 литра. Вика то като я сипвам една такава чиста/бистра, и колата не даде никакви проблеми с нея и вървеше супер добре.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като цяло не само в БГ за да караш нафта трябва да караш поне по едни 20-25к км на година. Ако не минеш мин 70-80к км за времето на употреба си вътре от това че си купил нов дизел. А за да оправдаеш че караш по-слабо рафиниран двигател с повече шум и вибрации трябва да направиш поне 100кПоследните 5-7 години напредъка при бензините направи дизела просто да няма смисъл за частния потребител
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Интересно ( преди 5 години )
    На тия им вярвам,това да не е ВАГ!Но дизела е хубав докато е нов!И най-големия проблем на дизелите в БГ е "читавата" нафта,съсипва живота на всичките му системи два пъти по-бързо отколкото с истинския дизел някъде по-на запад!!!Вярно е че Хонда хич не са евтини в сравнение с други подебен клас марки,има качество,но в БГ струва ли си ?Докато избиеш тазликата в цената с бензина и проблемите започват!
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Таксиджиите масово са на метан. Ако някой е с дизел не знам къде ще му излезе края дори с нафта за 1лв. Консумативите и поддръжката на дизела е по-скъпа от бензин/метан/ЛПГ
  • #6
    29 rate up comment 1 rate down comment
    само тъпизми ( преди 5 години )
    *** няма равен просто.. В цялата статия се описва, колко много иновации има този двигател и как в едно време на отказване от дизелите японците показват, че има начин те да се направят както трябва така че да не замърсяват, но се появява някой който казва на бялото черно и почва да говори за бакшиши и БДЖ... ТАЗИ КОЛА не е за бакшиши и хора, които карат с крадена нафта. Тя е за средната класа, семейна и за дълги пътувания, където с този разход от 3.7 може да изминеш страхотни разстоян