2017 се оказа най-успешната в историята на Skoda – чешката марка на Volkswagen продаде 1 200 500 коли, което е с 6,6 процента повече от 2016-а. А 2018 се очертава да е още по-успешна – само за първите два месеца на годината компанията от Млада Болеслав е продала 196 600 коли, което с 12,4% повече от същия период на миналата година.
Но чехите на практика отсъстват от пазара на хибриди и електромобили и успяха да се опазят от последиците на глобалния скандал „Дизелгейт”. А планираното лансиране на нови модели – 19 нови коли в следващите две години, трябва да осигури място на Skoda сред марките, които предлагат електрически модели и хибриди.
През 2019 Skoda ще представи серийната версия на компактния кросоувър Vision X, който дебютира през март в Женева. За разлика от концепта, серийният вариант ще е с конвенционално задвижване, също като другите кросоувъри от В сегмента, създадени под шапката на VW Group.
Също догодина ще се появи и първият plug-in хибрид на Skoda, като това ще е флагманът Superb. Все още това не е потвърдено, но се предполага, че системата за задвижване ще е сходна с тази на Passat GTE.
Мъникът Citigo пък ще получи електрическата си версия, също през 2019 година. Година по-късно ще се появи и вторият електрически модел на марката – серийната версия на концепта Vision E, като отсега се знае, че той ще бъде качен на новата платформа на групата MEB.
До средата на следващото десетилетие гамата на Skoda ще включва 10 електрифицирани модела, като половината от тях ще са електрически. Освен това, компанията планира да стъпи и на повече пазари – от 102 на 120 държави, като догодина в картата на чехите ще бъдат включени пазарите в Сингапур и ЮАР.