Вход   Регистрация

Tesla се подготвя за продажба?

Tesla се подготвя за продажба?
 

Нов собственик е единствената надежда за спасение, намеква The Economist

През април един уважаван анализатор каза, че следващите три месеца ще са "най-критичният период в историята на Tesla", припомня реномираното британско издание The Economist в анализ, посветен на производителя на електромобили.

Няколко седмици по-късно прогнозата изглежда оправдана: акциите на Tesla загубиха почти една трета от стойността си спрямо миналия септември; производството на дългоочаквания "масов" Model 3 все така цикли и едва достига 2000 бройки седмично вместо планираните 10 000; няколко нови катастрофи с нашумелия "автопилот" на компанията нанесоха допълнителни щети на репутацията й.

Tesla се подготвя за продажба?
Илон Мъск напоследък все по-често демонстрира изнервеност. Възможно ли е обаче предприемачът да играе срещу собствените си акционери?

Анализаторите са категорични, че при сегашния темп, с който губи пари, компанията ще трябва да набере поне 2 милиарда долара до края на тази година, за да не банкрутира. Експертите на Goldman Sachs дори настояват, че това число е силно занижено. Ако се отчетат обявените нови модели като Model Y и следващия Roadster, и нуждата от рефинансиране на стари дългове, тогава необходимата на Tesla сума клони към 10 милиарда долара през следващите две и половина години.

Дори пословично оптимистичният Илон Мъск започна да показва нерви и на една пресконференция в началото на май нарече въпросите за финансовото състояние "скучни", а един анализатор, който го попита за евентуалното привличане на нови средства, бе окачествен пред всички като "досадна дървена глава".

Според The Economist моментът изглежда идеален за продажба на компанията - особено ако спадът в цените на акциите й продължи още малко, защото доскоро тя бе твърде скъпо оценена (все още пазарната й капитализация е по-голяма от тази на Ford).

Tesla се подготвя за продажба?
Преди две години Tesla получи 450 000 хиляди поръчки (с по 1000 долара депозит) за бъдещия Model 3, които трябваше да се изпълнят до 2019. При сегашния темп на производство обаче на компанията ще й трябват още четири години, за да произведе колите

Големият въпрос според изданието е кой би бил този нов собственик. Преди време интерес имаше един от големите германски автомобилни производители - но тогава скокът в цените на акциите прекрати разговорите в зародиш, а днес германците вече имат свои собствени електрически модели. Някой по-масов производител, който все още изостава с електрическото задвижване, ще е по-реален кандидат - The Economist дори споменава Fiat-Chrysler. Този петък шефът й Серджо Маркионе обяви, че бъдещето на Fiat ще е в малките електрически модели. Подобен съюз ще е добре дошъл и за Tesla, защото най-после ще й даде производствените мощности и know-how, за да произведе 450-те хиляди бройки от Model 3, за които е приела депозити.

Друг вариант според изданието е компания от технологичния сектор. В миналото Apple имаше интерес към Tesla, после реши сама да разработва автомобили, а накрая се отказа от този план. Waymo, поделението за автономно управление на Google, също би могло да извлече ползи от компанията на Мъск.

Tesla се подготвя за продажба?

Същото се отнася и до китайските технологични колоси. Интернет гигантът Tencent дори има 5% дял в Tesla. Но и той, и Baidu са основни инвеститори в NIO, китайския конкурент на Tesla. Японската SoftBank също разполага с излишък от пари, които се стреми да инвестира основно в нови технологии. Конгломератът има дялове в платформи за споделено пътуване като Uber и Didi, така че Tesla би била полезна добавка.

А може би, намеква The Economist, планът на Илон Мъск е съвсем друг. Той неведнъж е признавал, че предпочита компанията да е изцяло под негов контрол, без нуждата да се съобразява с външни инвеститори. В момента Мъск има 19.9% от акциите, T. Rowe Price Associates държат 9.25%, Fidelity Management & Research има 8.25%, следват Baillie Gifford & Co (7.56%), Tencent Holdings (4.94%), The Vanguard Group (4.14%) и различни други по-дребни акционери.

Ако акциите поевтинеят в достатъчна степен, Мъск би могъл да ги откупи, примерно чрез своята компания за ракети SpaceX. Но това би означавало да опълчи всички акули от Уолстрийт срещу себе си.

 

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 25 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Бъчварю не всички мизерстват като тебе в люлин или надежда. Не прави заключения на базата на собственото си съществуване. Аз лично имам гараж и ще си купя най скоро ел кола за града
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: младен ( преди 2 месеца )

"...няколко нови катастрофи с нашумелия "автопилот" на компанията нанесоха допълнителни щети на репутацията й"

Всички заиграващи се с това безумие наречено автопилот заслужават края си!!!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: бъчваря ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Електричките нямат бъдеще по простата причина, че може би 90% от собствениците на автомобили са бедни хорица, нямат жица, а около тях мaнгали, дето глозгат кабелите. Може би 80% пък живеят в много гъсто населени градове, където няма де да зареждат електричката. Останалите селяни пък има де да зареждат, ама не ги ебe дали на село има екология или не. Затова за Тессла няма никакво бъдеще. Като свършет паричките, аре чао!
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 1  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Тесла има 3,5 милиарда кеш, като дължи краткосрочно на доставчици 2,5 милиарда, т.е. напрактика имат 1 милиард. Цялото имущество на Мъск е в акции в Тесла има около 20%. Спейс-Х е частна компания и там има други инвеститори който следят как се харчат парите, затова че Спейс-Х щяла да дава пари на Тесла е някакъв виц без кръчмаря (другите съсобственици) Боринг К. няма никакви активи и не струва нищо.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Я нахрани коня и гаси газената лампа, че утре имаш да товариш бали и не се притеснявай за електрическия транспорт. Камионите на Тесла вече са по улиците и изминават по 1000км с едно зареждане, въпреки че бяха анонсирани за 800км с 40 тона.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

камиони параходи самолети на ток много се размечтаха айде гасете лампите и по леглата че утре лудницата отваря работа
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Пропуснах да спомена, че с две-три изцепки като "скучните въпроси" и пет шест лоши новини, колко е зле Тесла и ще фалира до дни, за една седмица Тесла може да стане два пъти по-евтина от Форд, а след като купи акциите, за още седмица да се окаже, че капацитета за производство е станал 6000 седмично и започва производството на камионите, което да направи Тесла два пъти по-скъпа от Форд
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Има си няколко милиарда долара кеш, не го мисли!

Освен това SpaceX и Boring Company са си лично негови. Ако реши, може да купи дял Tesla чрез някоя от тях, както вече направи със Solar city.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

И с какво ще ги изкупи и на каква безценица, след като Тесла в момента струва повече от Форд? Цялото имущество на Мъск е под формата на акции. Откъде ще вземе няколко милиарда да купува акции!? Той ако има няколко милиарда, може направо на борсата да си ги купи.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

"А бе като увеличи капитала, означава да намери нови инвеститори които да купят новоиздадени акции. Я ми обясни как при издаване на нови акции Мъск ще си увеличи дяла в компанията!? Истината е че ще стане точно обратното "


А ми ще си ги изкупи на безценица, защото никой няма да иска падащи акции, а след това ще има решаващ глас и ще управлява компанията по свое усмотрение без да му се месят разни инвеститори с краткосрочни интереси
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Ищван ( преди 2 месеца )

Ае Тро... aaa Тинтири, откога копането, рафинирането и транспортът на нефт и горенето му в кола с 25% КПД e по-еко от МЕСТНО производство на ток и захранването на ел. мотор с КПД 90%?!

Точно никога не е било и никога няма да бъде :)
Отговори
 
+9
 

Положителни: 12  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Пай ли фалира тесла? Омръзна ми всеки месец да го чета това.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Ей теа .. ( преди 2 месеца )

"акули от уолстрийт" ако ги изтребят поголовно, светът определено ще стане много по-добро място!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 12  Отрицателни: 5

от: пена ( преди 2 месеца )

"10 години слушам как тесла фалира, не се ли уморихте?"

Колкото повече расте Тесла, толкова повече ще бърка в здравето на много хора. Тепърва предстои да нарастват хейта и фалшивите новини срещу тях
Отговори
 
+4
 

Положителни: 14  Отрицателни: 10

от: hmm ( преди 2 месеца )

абе, тея ракети земя-земя ли са или земя-въздух? Или просто имахте предвид совалки?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

То и аз 10 години слушам как електро-каруците били спасението... ама те още цапат двойно повече от конвенционалните...
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 11  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

10 години слушам как тесла фалира, не се ли уморихте?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 11  Отрицателни: 13

от: ( преди 2 месеца )

А бе като увеличи капитала, означава да намери нови инвеститори които да купят новоиздадени акции. Я ми обясни как при издаване на нови акции Мъск ще си увеличи дяла в компанията!? Истината е че ще стане точно обратното.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Опа вече почват съвсем открито да им броят дните на Тесла. Това в този форум сме го предрекли още преди години. Но илюзиите бяха прекалено големи. Сега идва времето на челният сблъсък с реалността.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 15  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

От Модел 3 произвеждат в момента по 3500 на седмица
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

В момента тесла НЕ произвежда 5000 коли на месец - Говорим за модел 3! Освен това се произвежда само по-скъпия вариант иначе загубите щя са още по-големи!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
в момента тесла произвежда по 5000 коли на месец, така че този целия анализ е пълен ***. Хубаво е че вече смениха песента от "тесла ще фалира на тесла ще я купят" разбраха че няма да фалира и сега трябва да измислят нещо друго.
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 4  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Ще държи компанията на загуба, за да може да увеличава капитала. Така ще държи по-голям дял и ще контролира всичко. Цялата свинщина е само на хартия.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 3  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Подговтвят ни вече за спукването на балона Тесла. На тези цени няма кой да ги купи. Цената на акцията трябва да падне поне 5 пъти, че да се появят кандидати. А това, че Мъск щял да я купи чрез SpaceX е някакъв виц....
Отговори
 
+19
 

Положителни: 23  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Сектантите на Свети илон пак ли ще заравят глава в пясъка :)
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising