IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро

Плановете ни как да намалим емисиите отидоха в коша, признава шефът на Mercedes

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро

До 4.5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.

"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро
Дизелът все още остава без алтернатива в много области, включително в товарните превози. Но занапред различните пазари ще се развиват по различни пътища, смята Питер Нота, член на борда на BMW Group за маркетинга и продажбите. Целия разговор на Automedia.bg с Нота четете в понеделник

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.




 

Тагове: bmw
0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    wane ( преди 5 години )
    @МайстораПриоритет е даден на CO2, защото глобално редуцирането на парниковите емисии е в пъти по-важно от това на NOx. Докато NOx трови хората на локално ниво, то парниковият ефект има капацитета да унищожи цялата планета. Разбира се хора, които не виждат по далеч от носа си надали някога ще го осмислят това.
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Треперя от емоция и нерви,докато ми пристигне новото Ауди на ниска цена 3.0тдй разбира се,а вие си карайте на ток , олио м марули и на каквото си поискате , бъдете живи и здрави .
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Какво сбогуване, Бош наскоро обявиха, че са решили проблемите с вредните емисии на дизела.
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    *** очаква огромен спад на дизеловите автомобили от Европа,да закупи собствен и да се шири на воля..
  • #13
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    То в БГ за газова уредба няма никакви бонуси, нищо че е най добрия вариант за ниски емисии.
  • #12
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Хибридите го дават тоя разход на градско, опнеш ли го на магистралата гори като допотопен ОсмакИначе за огромните джипове и колите с по 500+ коня си прав там трябва да се удрят зверски данъци, а не да се разправя, че малолитражката на газ щото била 15 годишна ще и вдигаме данъка...
  • #11
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хибриди му е майката. Един приус при нормално каране дава разход в литри съпоставим с дизел.И спрете да бълвате SUV по 200+ коня. Много сме еко с тия високи, тежки и с 19-20 цола гуми "джибове"
  • #10
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    До Бензина, Това ,че в БГ е гробницата на европа за дизели и са само изтормозени милионници които българина на всичко отгоре няма достатъчно пари да поддържа не означава, че дизела е лошо гориво. Ако караш нова бензинова кола с директно връскване на горивото същите тия прахови частици излизат и от твоя аспух...
  • #9
    27 rate up comment 17 rate down comment
    Бензина ( преди 5 години )
    Мили дизелови маняци,грехота е вече да гледаме кълбета черен дим зад перфектните ви печки!В града карам само с вдигнати стъкла на климатик и монтирани най-добрите филтри за купето с активен въглен,но децата по тротоарите им пълните дробчетата с канцерогенни сажди и азотни окиси които увреждат мозъка, но на вас какво ви пука,*бал съм ги - да дишат !Те и вашите деца и внуци дишат!
  • #8
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Кико ( преди 5 години )
    Бош имат решение,което ще спаси дизелаПри внедряването в автомобил отделял около 20мг/км азотен диоксид,което е 5 пъти по-малко