Вход   Регистрация

"Народна кола"? Тестваме най-луксозния Volkswagen в историята

"Народна кола"? Тестваме най-луксозния Volkswagen в историята
 

Германците наричат новия Touareg единствения си "премиум модел", и са се постарали да е заслужено

Съвсем доскоро думата "туарег" означаваше обитател на Западна Сахара, член на eдно сравнително малко племе, което обаче си спечели световна слава със смелостта си и с легендарната си неохота да се подчинява на колонизатори.



НО ПОСЛЕ ДОЙДЕ 2002 ГОДИНА и въпреки героизма на гордите номади Touareg  вече означава нещо съвсем друго: това е най-големият модел в гамата на Volkswagen. А сега този узурпатор има ново, трето поколение. Пътувахме до Залцбург и австрийски Тирол, за да се запознае с него.

РАЗЛИКАТА С ПРЕДИШНИТЕ генерации се вижда от пръв поглед. Това вече не е "баси големия Голф", както се шегуваха в Пернишко. Touareg  е станал с почти 8 сантиметра по-дълъг, и с почти 5 по-широк. Освен това е по-нисък, а променената форма на светлините и изобилието от хромирани ленти отпред го отварят още повече. Всъщност отдалече този автомобил прилича повече на Аudi, отколкото на Volkswagen. Точно внушението, което германците искат да й дадат, защото те самите определят Touareg  като единствения си "премиум" модел. И като технологии, и като материали, и като цена това нещо окончателно е скъсало връзката с името "народна кола".



МЕЖДУ ДРУГОТО ПРИЛИКАТА С Audi не е само в дизайна. Новият Touareg  ползва абсолютно същата платформа като Q7, като Porsche Cayenne, Lamborghini Urus и дори Bentley Bentayga. И почти същите двигатели.
Наесен ще се появи 6-цилиндров турбобензин с 340 коня, а идната пролет - дизелов V8 с 420. Но засега изборът на купувачите е съвсем лесен: какъвто поискат мотор, стига да е шестцилиндров дизел.



ТОЗИ ИЗЦЯЛО НОВ ДВИГАТЕЛ дава 286 конски сили, внушителните 600 нютонметра въртящ момент, и е съчетан с 8-степенната трансмисия на ZF, която по наше скромно мнение е най-добрият автоматик на пазара. Накратко, налице са всички съставки за ракетно ускорение. Но така и няма да го дочакате.



РЯЗКОТО НАТИСКАНЕ НА ГАЗТА е последвано от пауза, каквато имаха турбомоторите отпреди двайсетина години. От Volkswagen ни предупреждават да свикваме с това усещане - то е предизвикано от новите системи за рециркулация на отработилите газове. Добре дошли в света на реалните тестове за емисии и стандарта Евро 7.

ВСЕ ПАК НЕ МИСЛЕТЕ, че Touareg  е бавен. Шест секунди от 0 до 100 км/ч е много добро постижение за двутонен хипопотам с челното съпротивление на хотел "Плиска". Воланът е лек, но приятно прецизен. Окачването и антирол барът са усъвършенствани и в резултат колата изобщо не се накланя в завоите, колкото и истерично да ги взимате. За пъргавината помагат и завиващите задни колела.



НИЕ ВИНАГИ СМЕ СМЯТАЛИ, че едно комби е за предпочитане като семейна кола пред дебелашките SUV. Но за наше изумление този Touareg  се кара не по-лошо от Passat. Въздушното окачване изглажда всякакви неравности - не че ги има много по австрийските пътища. Като никога дори и обявеният разход изглежда реалистичен. Ние отчетохме 8 литра на 100 км, но с чести спирания и потегляния, така че официалното 6.9 на сто изглежда съвсем постижимо.

ДОПУСКАМЕ, ЧЕ ЩЕ ГО БИВА и за офроуд, със съчетанието от Торсен диференциал и адаптивно окачване, което при нужда може да вдигне колата с цели 7 сантиметра, до общо 27 и половина. Но така и не го пробвахме на международния тест. А и клиентите вероятно никога няма да го пробват.



ИСТИНСКАТА ГОЛЯМА СТЪПКА напред се забелязва отвътре. Като се започне с този огромен 15-инчов сензорен екран, който се управлява по абсолютно същия интуитивен начин като смартфона и таблета ви. Материалите са първокласни - независимо дали ще изберете класическия интериор с кожа и дърво, или по-спортния с алуминиеви детайли. Седалките са безукорно удобни, с отопление и вентилация. Багажникът побира колосалните 810 литра - повече от два Голфа, взети заедно.



АДАПТИВНИЯТ КРУИЗ КОНТРОЛ ползва не само камери и радари, но и данни от GPS, за да намалява скоростта преди завой или препятствия. Технологичните играчки включват още асистент за поддържане на лентата, който може да взема завоите вместо вас, и инфрачервена камера за нощно виждане. Но тя едва ли ще ви трябва - Touareg  идва с ново поколение LED-фарове, с общо 128 диода, управлявани от компютър така, че никога да не заслепяват насрещните коли.



ИЗОБЩО ЩЕШЕ ДА НИ Е ДОСТА ТРУДНО да намерим някакъв недостатък на тази кола. За щастие на помощ ни се притичат господата от маркетинга на Volkswagen. Никакъв "Volks" - това е всъщност най-скъпият "wagen", предлаган някога от компанията. В България новият Touareg  ще започва някъде от 108 000 лева, или с цели пет хилядарки над сегашното поколение. Вярно, че за тази разлика получавате повече оборудване - но не много повече. Най-съблазнителните системи все така си остават допълнителни - и не особено евтини - опции.
От друга страна, вече споменахме казахме, че във Volkswagen смятат тази кола за единствения си премиум модел. И, честно казано, не видяхме нито едно основание да спорим с тях.



ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
286 к. с. максимална мощност
600 Нм максимален въртящ момент
6.1 секунди 0-100 км/ч
6.9 л/100 км среден разход
 

Реклама  


Купи кола

  • Opel Zafira 1.9 CDTI COSMO

    6900 лв.

    дата на произв. - юли , 2007 г., пробег - 118434, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Skoda Octavia 1.9 TDI

    8600 лв.

    дата на произв. - септември , 2007 г., пробег - 123000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 320 d FUTURA

    13995 лв.

    дата на произв. - януари , 2007 г., пробег - 93248, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Toyota Yaris 1.0 EURO 4 / KLIMATIK

    3250 лв.

    дата на произв. - май , 2003 г., пробег - 160000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Opel Vectra 2.2TDI - KLIMATRON

    3690 лв.

    дата на произв. - октомври , 2002 г., пробег - 167000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Peugeot 5008 1.6HDI A TECNO

    12490 лв.

    дата на произв. - август , 2010 г., пробег - 182000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

Виж всички обяви

Коментари ( 25 )

Напиши коментар Влез

от: До анонимния под мен ( преди 3 седмици )

Ти засегна ли се? Да не би да си с подобен кашон? Кои думи са неграмотни от тия, които съм написал? За разлика от - "мноу, умрел, не.рамотно", или обръщението - "ти па" И къде съм написал дали съм богат или беден?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

А ти па си мноу богат киснеш у умрел форум и пишеш не.рамотно!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 0  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Реално погледнато в тия двотонни паркетници няма никаква идея. Супер тежки са, което се усеща много в завой при спиране и ускорение. Висок център на тежестта, повишен разход на гориво. Не стават за истински офроуд. Купуват си ги някакви хора, които разчитат тоя скъп кашон да им осигури "СТАТУС".
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Buxaxaxaxa pak ti kak si gramoten i beden kat mi6ka bez sirence ednovremenno.Buhahahaahaahah mi6le bedno
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: смех ( преди 3 седмици )

Е поне пишат ти и тва не можеш глу.ак1
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Xaxaxa kav toz det sravni DS7 s Touareg.Aloooo ds7 e v klasa na,X3 Q5 i e dori po-maljo ot tiah po gabariti.Kvi amatiori pi6at tuk ne e iszina chestno2
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: Фаакт! ( преди 3 седмици )

Специално, ФВ е последната кола, за която ще дам 100к + лв.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 11  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Можеш да познаеш селяните в коментарите по това, че за тях хубавата кола е такава за която не дават и 1 стотинка за подръжка.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: алфа умрело ( преди 3 седмици )

Този велик Фолксваген е един страхотен автомобил и е много смешно как някакви прошляци с 2 лв в джоба му дават оценки. Не можете стелките да му смените, обаче се правите на умници. карайте си улфа умрело и не се обаждайте.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 14  Отрицателни: 8

от: . ( преди 3 седмици )

20 годишната ти японска кола вози като каруца и няма грам комфорт в нея. Факт!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
20 годишната ми японски кола я карам години и съм мина 100к км с нея без 1 стотинка за поддръжка! Няма нов Фолк с ваген, който може да мина 100к без да влезе в сервиза! Факт! Няма по-некачествени от тях! Факт!
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 6  Отрицателни: 15

от: zoom in ( преди 3 седмици )

Дали и новият Туарег ще събира пак по 7 литра дъждовна вода по кухините в структурата на колата ?!?
Все пак, това си е като запазена марка за Туарега :)
Отговори
 
+8
 

Положителни: 16  Отрицателни: 8

от: Край ( преди 3 седмици )

Из гората ще е добре с тоя дизел ама не казаха ще има ли право да се движи в центровете на големите градове и докога. Щото в Лос Анжелис не дават нищо че е много хубав. Искат да е ел. или барем хибрид.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 8  Отрицателни: 7

от: Радев ( преди 3 седмици )

Без съмнение приличен автомобил, но едва ли ще достигне върховото качество на актуалното Q7 по отношение на комфорта на возене, изключителното качество на материалите и сглобката в интериора, както и обезшумеността в купето. Разбира се, базовата цена на новия Туарег е с десетина бона по-ниска. Във всички случаи ще е интересно да се тества, когато пристигне в края на лятото.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: До до номер 1 ( преди 3 седмици )

Имаше едни продължителни тестове на Пасат.
Там в рамките на такъв пробег от 100 000 км бяха написали какво се сменили. Колкото до цената - в БГ тия VW автомобили са много силно надценени. Битува една мантра, че били много качествени автомобили, което не е вярно.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 16  Отрицателни: 16

от: до номер 1 ( преди 3 седмици )

И кой точно Фолксваген си карал, който не е можал да издържи 100 хиляди километра?!
Или си говорим наизуст...
Върви до някое дилърство на Фолкваген, виж автомобилите от Das Welt Auto - модели на по 2-3 години, които са на по 150-170 хиляди километра и са запазили над 70% от пазарната си стойност!
Дали това щеше да е факт, ако не бяха качествени автомобили?
Отговори
 
+13
 

Положителни: 19  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
Дизелчок гледам че пак са набутали.Няма шансове срещу ДС7!
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Браво че не са сложили от негодните си скоростни кути ами ZF8. Това ще направи този модел много търсен.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Хубавото на Платформата на КЮ7 е че е доста олекотена едва 2тона. Звучи много но за едрогабаритен СУВ е направо скромно. Предишните поколения бяха по 2,5 тона. А по-високото тегло спира по-трудно, тормози двигателя повече от което пада и ускорението а може би най-големия проблем беше че износваше по-бързо окачването, 500 кила надоло си е доста голямо отдъхване за окачването.
Отговори
 
+24
 

Положителни: 25  Отрицателни: 1

от: Фолк с японски ваген ( преди 3 седмици )

108 000 лв базова цена за тоя немски кашон? Айде няма нужда.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 26  Отрицателни: 23

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Колега , това е най доброто събрано от избоените от теб .
Отговори
 
+6
 

Положителни: 14  Отрицателни: 8

от: Да ( преди 3 седмици )

Audi Q7, Porsche Cayenne,Bently Bentayga, Lamborghini Urus, кое от всичките е това?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 15  Отрицателни: 17

от: Bmw435iccX3G01 ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
Velika ma6ina e novia zviar na VW,no skorostnata kutia e bavna pravi turbo dupkata kato iama i spava tozi strahoten V6 disel.Spored men triabva da se 4aka za hibridnata versia o5te 6 do 9 meseca
Отговори
 
 -17
 

Положителни: 6  Отрицателни: 23

от: abv ( преди 3 седмици )

карам сегашния модел от 2014 на 131000 и няма никакви повреди...айде стига свече стези истории за развалящи се коли, но купени 3-употреба на незнайно колко километри...Купи си нова, карай и тогава коментирай
Отговори
 
+34
 

Положителни: 45  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
Би било добре ако може да изкара 100 000 км без големи повреди.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 18  Отрицателни: 27


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising