Концернът PSA обяви, че спира производсвото на два модела - DS 4 и DS 5. Тези автомобили са построени на платфомата PF2, като дебютираха още през 2011 г. под марката Citroen. След фейслифта през 2015 г. моделите преминаха към новата марка DS.
От концерна твърдят, че спирането на автомобилите през 2018 г. е планирано отдавна, като за него има обективни причини. Наесен в Европа започват да действат по-жестоки еконорми, а индустрията трябва да премине към нов метод за измерване на вредните емисии WLTP. Това налага модернизация на двигателите, както и преминаване на нови тестове, което не е изгодно при по-стари и слабо продавани модели.
Двата хечбека на DS са точно такива. По-малкият – DS 4 (на снимката), през 2017 г. е записал едва 12 000 продажби в Европа, докато резултатът на DS 5 (на долната снимка) е още по-слаб – 5378 единици. Затова двата модела излизат в пенсия, като в гамата на марката ще останат само малкият DS 3 и кросоувърът DS 7 Crossback. Към тях през есента ще се присъедини и малкият електрически кросоувър DS 3 Crossback, а до 2023 г. компанията трябва да предложи още 5 нови модела.
Едновременно с това разширяване на моделната си гама готви марката Citroen. През 2020 г. ще излезе новият C5, който ще представлява голям хечбек от бизнес-клас, построен на платфомата EMP2. Хидропневматичното окачване, с което бяха известни моделите на компанията вече е история, като вместо него ще се разчита на системата Progressive Hydraulic Cushions с хидравлични ограничители на хода на амортисьорите.
Година по-късно трябва да бъде готово и новото поколение на хечбека Citroen C4 (предишното беше спряно от производство тази зима). То ще бъде изградно на платформаата CMP, на която ще бъде направено и бъдещото Peugeot 208.
Снимки: PSA Peugeot-Citroen