Вход   Регистрация

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото
 

Луфтът между накладките и диска трябва да се проверява периодично, съветват от Ferodo

Опасността от прегряване на спирачките е един от съвсем малкото минуси на лятото. Но лесно можете да я сведете почти до нула с малко предварителна подготовка. При хидравличните спирачни системи например най-честата причина за прегравяне е неправилното поставяне на накладките, а с това можете да се справите дори в домашни условия, съветват експертите на реномирания британски производител Ferodo.

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Ако луфтът между накладките и спирачния диск е прекалено голям, може да няма достатъчно притискане и колата ви да не спира както трябва. Ако пък е прекалено малък, може да се стига до контакт дори и без да сте натиснали педала, което води до прегряване, износване и деформиране на компонентите. От горещината е възможно дори да се стигне до напукване на спирачния диск.

Всички хидравлични дискови спирачки имат автоматичен регулатор, който ги напасва, но въпреки това специалистите препоръчват периодично да проверявате луфта. От основаната преди 120 години компания Ferodo дори са съставили инструкция как може да стане това в седем относително прости стъпки:

- Обезопасете колата, за да не може да се движи, и откачете спирачката.
- Свалете гумата.
- Поставете сглобката на спирачния апарат към направляващите щифтове. Отделете външната накладка от буталото. Проверете и него, и вътрешната страна на накладката за изтъркване.
- Проверете с луфтомер разстоянието между буталото и вътрешната накладка с помощта. Трябва да е в диапазона, препоръчан от производителя.
- Ако разстоянието е по-малко или по-голямо от препоръчителното, ръчно го коригирайте.
- Натиснете спирачката 50 пъти.
- Проверете отново разстоянието. Ако луфтът пак е по-малък или по-голям от препоръчителното, се налага да се сменят отделни компоненти или целият спирачен апарат.
 

Реклама  


Купи кола

  • Mitsubishi Carisma 1.8 GDI,125hp

    2800 лв.

    дата на произв. - май , 2000 г., пробег - 280000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 320 d

    Цена по договаряне

    дата на произв. - март , 2003 г., пробег - 206000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Fiat 500 1.4 SPORT

    9300 лв.

    дата на произв. - юли , 2010 г., пробег - 140000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Chrysler Voyager

    4800 лв.

    дата на произв. - декември , 2004 г., пробег - 220000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • BMW 525 525d

    9999 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 188000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Smart Forfour 1,1i Gaz Germany

    3500 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 170000, С.к - Автоматична, цвят - Зелен

Виж всички обяви

Коментари ( 12 )

Напиши коментар Влез

от: Дедо ( преди 3 месеца )

Хахахахахахаха! Мерси, че ме разсмяхте!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Кофти копи/пейст се е получил.
Иначе _ едно продължително спускане на висока предавка и на спирачки е достатъчно да ги изпече и няма да спират добре после. Та варианти много
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: 112 ( преди 3 месеца )

С тези съвети най-много някой да се претрепе ...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: 187 ( преди 3 месеца )

Сериозна глупост е тая рекламна статия. Айде малко акъл да раздам аз:
1.Пази дистанция, преценявай разстоянието така че да ползваш спирачката минимално
2. Спирай с припомване, не задържай постоянно
3. Спирай със скоростите
4. Прецени си така дистанцията, че да се движиш бавно, точно преди да спреш. По тоя начин ако си натиснал яко, диска от движението на въздуха поне малко ще се охлади преди да спреш. В спряло състояние това няма как да стане
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Волвар ( преди 3 месеца )

Просто се научете да използвате спирачките по-малко. Спускайте на скорост, карайте с предвиждане на възможните ситуации. И не се панирайте от статии, те са писани от журналисти след кратък разговор със специалист.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: Яско ( преди 3 месеца )

Всички хидравлични дискови спирачки имат автоматичен регулатор,

- Ако разстоянието е по-малко или по-голямо от препоръчителното, ръчно го коригирайте. :-D:-D :-D
Отговори
 
+19
 

Положителни: 19  Отрицателни: 0

от: FenIX ( преди 3 месеца )

Аз пък забелязвам че много повече се грижим за колите отколкото за себе си. Ако нещо тракне по колата веднага ходим в сервиз да го оправят. Обаче ако нещо те заболи си викаш – ще мине и не ходиш на лекар докато не стане нетърпимо.
Отговори
 
+29
 

Положителни: 29  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Повечето катастрофи са не поради техническа неизправност а поради лоша преценка или по скоро надценяване на способностите на шофьора и колата.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

От изправността на компонентите на автомобила зависи до голяма степен и безопасното шофиране. Също до голяма степен за безопасното шофиране е и културата на движение и възпитанието! Жалкото е , че са много често срещано явление индивиди, без каквато и да е култура и възпитание да управляват автомбили без никаква техническа изправност! Резултатът - ежедневно излизат новини за ужасни катастрофи, често с жертви, за съжаление!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Леле ако трябва на всеки компонент да му отделяме толкова внимание ще си живеем в гаража и само ще човъркаме нещо по тия коли. Все пак това е машина и трябва да ни служи а не член от семейството за да я обгрижваме като малко дете. Има важни неща които да се следят ама точно луфта на спирачките не е от тях. Нито колата е състезателна нито семе механици от Ф1 или ВРЦ че да правим чак такива щателни проверки.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 23  Отрицателни: 2

от: gabron ( преди 3 месеца )

точно по този метод тествам на мацките луфта....
Отговори
 
+35
 

Положителни: 36  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

пълни глупотевини !
Отговори
 
+28
 

Положителни: 30  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising