Вход   Регистрация

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото
 

Луфтът между накладките и диска трябва да се проверява периодично, съветват от Ferodo

Опасността от прегряване на спирачките е един от съвсем малкото минуси на лятото. Но лесно можете да я сведете почти до нула с малко предварителна подготовка. При хидравличните спирачни системи например най-честата причина за прегравяне е неправилното поставяне на накладките, а с това можете да се справите дори в домашни условия, съветват експертите на реномирания британски производител Ferodo.

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Ако луфтът между накладките и спирачния диск е прекалено голям, може да няма достатъчно притискане и колата ви да не спира както трябва. Ако пък е прекалено малък, може да се стига до контакт дори и без да сте натиснали педала, което води до прегряване, износване и деформиране на компонентите. От горещината е възможно дори да се стигне до напукване на спирачния диск.

Всички хидравлични дискови спирачки имат автоматичен регулатор, който ги напасва, но въпреки това специалистите препоръчват периодично да проверявате луфта. От основаната преди 120 години компания Ferodo дори са съставили инструкция как може да стане това в седем относително прости стъпки:

- Обезопасете колата, за да не може да се движи, и откачете спирачката.
- Свалете гумата.
- Поставете сглобката на спирачния апарат към направляващите щифтове. Отделете външната накладка от буталото. Проверете и него, и вътрешната страна на накладката за изтъркване.
- Проверете с луфтомер разстоянието между буталото и вътрешната накладка с помощта. Трябва да е в диапазона, препоръчан от производителя.
- Ако разстоянието е по-малко или по-голямо от препоръчителното, ръчно го коригирайте.
- Натиснете спирачката 50 пъти.
- Проверете отново разстоянието. Ако луфтът пак е по-малък или по-голям от препоръчителното, се налага да се сменят отделни компоненти или целият спирачен апарат.
 

Реклама  


Купи кола

  • Citroen C3 1.4 75кс.*FACE!

    4400 лв.

    дата на произв. - август , 2007 г., пробег - 155000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A3 1.9TDI

    2500 лв.

    дата на произв. - февруари , 2000 г., пробег - 310000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • BMW 120 d xDrive M paket

    68250 лв.

    дата на произв. - декември , 2017 г., пробег - 10020, С.к - Автоматична, цвят - Оранжев

  • Nissan Micra 1.2 (80hp) Keyless

    3999 лв.

    дата на произв. - февруари , 2004 г., пробег - 154128, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Opel Zafira 1.9 CDTI COSMO

    6900 лв.

    дата на произв. - юли , 2007 г., пробег - 118434, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Skoda Octavia 1.9 TDI

    8600 лв.

    дата на произв. - септември , 2007 г., пробег - 123000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 12 )

Напиши коментар Влез

от: Дедо ( преди 3 седмици )

Хахахахахахаха! Мерси, че ме разсмяхте!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Кофти копи/пейст се е получил.
Иначе _ едно продължително спускане на висока предавка и на спирачки е достатъчно да ги изпече и няма да спират добре после. Та варианти много
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: 112 ( преди 3 седмици )

С тези съвети най-много някой да се претрепе ...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: 187 ( преди 3 седмици )

Сериозна глупост е тая рекламна статия. Айде малко акъл да раздам аз:
1.Пази дистанция, преценявай разстоянието така че да ползваш спирачката минимално
2. Спирай с припомване, не задържай постоянно
3. Спирай със скоростите
4. Прецени си така дистанцията, че да се движиш бавно, точно преди да спреш. По тоя начин ако си натиснал яко, диска от движението на въздуха поне малко ще се охлади преди да спреш. В спряло състояние това няма как да стане
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Волвар ( преди 3 седмици )

Просто се научете да използвате спирачките по-малко. Спускайте на скорост, карайте с предвиждане на възможните ситуации. И не се панирайте от статии, те са писани от журналисти след кратък разговор със специалист.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 15  Отрицателни: 0

от: Яско ( преди 3 седмици )

Всички хидравлични дискови спирачки имат автоматичен регулатор,

- Ако разстоянието е по-малко или по-голямо от препоръчителното, ръчно го коригирайте. :-D:-D :-D
Отговори
 
+18
 

Положителни: 18  Отрицателни: 0

от: FenIX ( преди 3 седмици )

Аз пък забелязвам че много повече се грижим за колите отколкото за себе си. Ако нещо тракне по колата веднага ходим в сервиз да го оправят. Обаче ако нещо те заболи си викаш – ще мине и не ходиш на лекар докато не стане нетърпимо.
Отговори
 
+27
 

Положителни: 27  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Повечето катастрофи са не поради техническа неизправност а поради лоша преценка или по скоро надценяване на способностите на шофьора и колата.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

От изправността на компонентите на автомобила зависи до голяма степен и безопасното шофиране. Също до голяма степен за безопасното шофиране е и културата на движение и възпитанието! Жалкото е , че са много често срещано явление индивиди, без каквато и да е култура и възпитание да управляват автомбили без никаква техническа изправност! Резултатът - ежедневно излизат новини за ужасни катастрофи, често с жертви, за съжаление!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Леле ако трябва на всеки компонент да му отделяме толкова внимание ще си живеем в гаража и само ще човъркаме нещо по тия коли. Все пак това е машина и трябва да ни служи а не член от семейството за да я обгрижваме като малко дете. Има важни неща които да се следят ама точно луфта на спирачките не е от тях. Нито колата е състезателна нито семе механици от Ф1 или ВРЦ че да правим чак такива щателни проверки.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: gabron ( преди 3 седмици )

точно по този метод тествам на мацките луфта....
Отговори
 
+34
 

Положителни: 35  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

пълни глупотевини !
Отговори
 
+28
 

Положителни: 30  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising