Вход   Регистрация

Има ли бъдеще за FIAT?

Има ли бъдеще за FIAT?
 

Все още не е ясно как Маркионе ще спаси италианската марка

В края на тази седмица Серджо Маркионе трябва да представи бизнес плана за развитието на FCA между 2018 и 2022 година, като най-голямата въпросителна ще е свързана с бъдещето на един от символите на италианското автомобилостроене – FIAT. Марката губи бързо пазарен дял на основните си пазари – Европа и Бразилия, а освен това направо изчезва от пазара в Щатите. 

Има ли бъдеще за FIAT?

В Европа бъдещето на FIAT ще зависи от това колко бързо марката ще се насочи към електрификацията, като това трябва да стане чрез електрическата версия на популярния модел 500. В момента електрическият 500 – 500е, се продава само в Щатите, но следващата генерация на модела ще се предлага и в Европа.

Това трябва да стане през 2021 година, като се очаква годишните продажби на електрическия 500 да са между 60 000 и 80 000 в световен мащаб.

Освен това, плановете на Маркионе за FIAT включват и прехвърляне на производството на друг популярен модел – Panda, от Италия в Полша, заради по-ниските разходи, като за това съобщи агенция Bloomberg по-рано този месец. Все още обаче не е ясно дали тези действия ще са достатъчни, за да се спаси FIAT.

В Европа основният проблем на марката е липсата на нови модели. Бизнес планът на Маркионе за периода 2014-2018 предвиждаше 8 нови модела за FIAT, но досега са лансирани само 5. FIAT ще напусне сегмента на компактните хечбек модели, когато през юли бъде прекратено производството на вече остарелия Punto. А новото поколение на Panda беше отложено с поне 2 години и няма да излезе на пазара преди 2020 година.

Има ли бъдеще за FIAT?

Според Фелипе Муньос, анализатор в JATO Dynamics, основният проблем на FIAT е малко по-различен – марката не разполага с достатъчно SUV модели.

„Ако нямаш в гамата си SUV модели, не може да очакваш ръст на продажбите, без значение дали става въпрос за Европейския съюз или световния пазар – обясни Муньос. – А в случая на FIAT най-добре продаваният модел – 500, вече е на 11 години.”

Сега FIAT разполага само с един SUV и скоро не се предвиждат нови попълнения, така че на италианците ще им е трудно да запазят дори сегашните си нива на продажби. А този SUV е 500X – компактен кросоувър, който трудно ще се бори срещу моделите на VW, Toyota, Nissan, Hyundai, Kia и Renault, което предлагат поне по три SUV модела в различни пазарни сегменти.

Някои анализатори предричат, че продажбите на FIAT в Европа ще спаднат с около 14% през 2019 година – от 783 769 през 2017 до 677 029, тъй като в този период не се очаква лансирането на важни нови модели.

Възстановяването трябва да започне в началото на новото десетилетие, когато ще се появят новите 500 и Panda, като към 2020 година FIAT би трябвало да лансира и нов кросоувър.

През 70-те и 80-те години на миналия век FIAT водеше битки с VW за това да е №1 по продажби в Европа. Сега обаче пазарният дял на италианците в Европа е 5%, а на VW – 10,9. А според ACEA, дори луксозните германски марки Mercedes, BMW и Audi продават повече от италианците и имат по-голям дял в Европа – съответно 5,7, 5,3 и също 5,3 за Audi.

2018 започна със силен спад на продажбите на FIAT в Италия. Там пазарът не отчита спад, но и продажбите не растат, а тези на FIAT спаднаха с 15% за първите 4 месеца на годината.

А в Бразилия положението е още по-зле. През 2013 година FIAT държеше 22% от местния пазар, като в началото на 2018 този дял се е свил до 8%.

„Няма да убия FIAT”, заяви Маркионе по време на изложението в Женева през март. Но стратегията му е да инвестира ресурсите на FCA в премиум марките на компанията като Maserati, Alfa Romeo и особено Jeep. Засега мерките на Маркионе за запазване присъствието на FIAT на европейския пазар не дават резултат. Компанията пробва с произвеждания в Турция компактен седан Tipo и сродните му модели, но това само донякъде осигури някакви продажби в сегмента на по-евтините автомобили.

Има ли бъдеще за FIAT?

Но това може да се окаже важно за бъдещото развитие на марката. Анализаторите очакват FIAT да лансира евтин SUV, позициониран под 500Х и произвеждан в Сърбия или Турция, за да са по-ниски разходите по него.

Каквото и да представи Маркионе в петък, за FIAT се задават интересни времена.

Реклама  


Купи Fiat

  • Fiat Punto 1.4 T-jet ...LPG..!!!

    4300 лв.

    дата на произв. - септември , 2007 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Fiat Bravo 1.6 Mjet/120кс/6ск...!!!

    5400 лв.

    дата на произв. - март , 2010 г., пробег - 160000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Fiat 500 1.4

    11 лв.

    дата на произв. - май , 2009 г., пробег - 45000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Fiat 500 Abarth originale

    12999 лв.

    дата на произв. - септември , 2009 г., пробег - 130000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Fiat Punto 1.2

    4399 лв.

    дата на произв. - март , 2006 г., пробег - 132980, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Fiat Punto EVO 1.3Dizel evro 5

    4000 EUR

    дата на произв. - януари , 2013 г., пробег - 132573, С.к - Ръчна, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 15 )

Напиши коментар Влез

от: Who Cares ( преди 4 месеца )

Сега FIAT разполага само с един SUV и скоро не се предвиждат нови попълнения, така че на италианците ще им е трудно да запазят дори сегашните си нива на продажби. А този SUV е 500X – компактен кросоувър gluposti! FIAT pravi edni ot naj-bylrzite SUV - Alfa Stelvio Quadrifoglio,, no zaedno s dzhulia sa butikovi, a ne masovi. Pri takava reputaciia e ludost da prodavash na takiva ceni. 500e e mnog byrz, no nepraktichen i ne mozhe da se meri s ostanalite, kato Nissan Leaf.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Има ли бъдеше... по добре не
Марката символ на некачествени автомобили ни заобиколи като бълва трошки от Турция и Сърбия... номоже би за добро

После всички щяха да сочат с пръст Българските работници за калпавата продукция

Бъдещето на ФЯТ е като производител на таксита за Анадола
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Немец ( преди 4 месеца )

Някои хора са заети да мразят вместо да мислят. Абсолютен ФАКТ е че немците правят всичко възможно за да печелят - и какво лошо в това? Става дума за бизнес, не за благотворителност. Италианеца му дай да се оплаква и вини, но не и да работи - най-обича с немците да се оправдава. А японци и корейци? Продават в пъти повече и в пъти по-добри машини! Какво е оправданието там?
Ситуацията е еквивалентна на Опел - години продаваха боклуци, почти нямат гама от модели .. ами как да вървят нещата..
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Makaroni ( преди 4 месеца )

Хюндай им предложиха добра сделка- милиарди,не не искали,как ще искате- ще трябва да работите ,ако корейчетата бачкат здраво!Качеството им се подобри последните години защото цели компоненти се доставят от Хюндай за колите им,разбирайте само сглобяваме!Корейчетата получиха малко стар но ценен опит щат не щат,дадоха им го,при това производство!Една от причините Хюндай да са в страшен възход в момента!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Makaroni ( преди 4 месеца )

FCA= Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Trucks.
Толкова много брандове и да не можеш да си на плюс,много зле е работата!
Маркионе - тарикат италиански,но много късно пое компанията,вредите са нанесени непоправимо!Хората им загубиха доверие заради качеството,което години наред от 80-те до към 2000-та беше трагично,а цените не бяха ниски!Сега качествоо им е на нивото на Рено,Пежо,но хората още не искат да вярват!!!Да извикат Карлос Гнос!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Това за немците е вярно и само *** не би го проумял. Има дори статии в английските медии от 90-те години относно пропаганда от страна на немски медии оплюващи всичко френско и италианско, за да завземат все повече пазари с измислените си реклами.
После дойде и силата на ЕС, където немците променят закони, изисквания и оказват натиск да не съдят и разследват техни автомобилни компании.

Факт, е че фиат правят хубави коли, но е факт и че Маркионе абдикира от европа, а ФИАТ в САЩ не върви...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Д ( преди 4 месеца )

Разбира се. Аз под ФИАТ разбирам и другите марки, които предлага компанията. Не само Фиат - автомобилите.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: До Д ( преди 4 месеца )

Когато говориш за растеж, трябва да видиш откъде се тръгва. И България има по висок раствж от Германия, но това не значи, че имаме по-малко проблеми/ ФСА бяха напълно декапитализирани преди 10- на фодини и се наложи Федералното Правителство да ги спасява с финансови инжекции. ФСА в момента е една средноголяма автомобилна корпорация, която е по-вероятно да фалира и преструктурира, отколкото да оцелее в този си вид. Разбира се Джип,Додж и Крайслер като брандове ще оцелеят. Може би и Алфа.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: До: Д ( преди 4 месеца )

1. Фиат нямат собствени акции - акциите са на концерна FCA, но това не са еквивалентни неща
2. Спада на продажбите и намаляващото % присъствие на различните пазари на Фиат е нещото, което е негативното в този случай
3. Тенденцията за развитие като заложен бъдещ план също не дава добри индикации ... за сега
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Д ( преди 4 месеца )

Какъв лош мениджмънт на Фиат, бе брат? Коя автомобилна компания има такъв добър растеж на пазарната капитализация последните 2-3 години?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Хаха какво са им виновни немците за некадърноста и лошия мениджмънт на италианците, защо не задушат корейците например, които правят все по добри автомобили и увеличават пазарния си дял? Защото произвеждат добри продукти и имат добра стратегия.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: doc ( преди 4 месеца )

Не случайно хората са казали:Вземи фиат,за да те е яд!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 11  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Нагледен пример как немците чрез измама задушават всички производства на континента и завземат всички държави чрез други средства. Две войни не успяха, но този път май са на прав път, ако другите не им се опълчат. Например, чрез дизелите немците задушиха останалите. С измама и европейски лобита се налагат техните марки, а другите да го ду.хат. Само бойкот на немските стоки и на техните вериги магазини, които убиха дребната и средна търговия. Че и по-скъпо от Германия ни продават и некачествено.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 14  Отрицателни: 10

от: Д ( преди 4 месеца )

Доста интересна статия. Вижте акциите на Фиат-Крайслер в последните 2 години. Над 100% увеличение в цената...
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

С тези боклуци които произвежда няма бъдеще. Ако започнат да правят повече коло като алфа джулия тогава могат да не гризнат дръвцето
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising