Въпреки огромния напредък автономното управление си остава област с много неизвестности, доказа опитът на Mobileye да демонстрира пред журналисти своята технология за автопилот от пето ниво в Йерусалим. Изпитанията вървяха съвсем гладко, докато към края им един от автомобилите не пресече уверено кръстовище на червен светофар.
До момента тестовете на автопилота в Йерусалим вървяха без никакви инциденти
Израелската компания, която бе откупена от Intel за 15 млрд. долара и е главен партньор на BMW в тази област, демонстрира цяла флотилия от самоуправляващи се автомобили. Любопитното при прототипите на Mobileye е, че те успяват да се ориентират добре в градска среда, без да използват скъпи лазери или лидари. В BMW разчитат да използват тази система в бъдещите си автопилоти, но вероятно в съчетание с няколко други.
Системата на Mobileye не се нуждае от скъпи лазери и лидари
Или поне се ориентират добре през повечето време, защото към края на теста една от изпитателните коли мина на червено. За щастие не се стигна до злополука. Не стана ясно и защо човекът, който седеше зад волана за допълнителна сигурност, не се намеси.
Причина за грешката е електромагнитно смущение, обясни по-късно главният изпълнителен директор на Mobileye Амнон Шашуа. "Безжичните предаватели в камерите на телевизионните екипи са създали електромагнитно смущение, което е прекъснало сигнала от транспондера върху светофара", уточни Шашуа пред Bloomberg. Камерата на самата кола е разпознала червения светофар, но компютърът е игнорирал тази информация, разчитайки на по-надеждния сигнал от транспондера.
Амнон Шашуа (вдясно) с шефа на Intel Брайън Кржанич и с изпълнителния директор на BMW
Харалд Крюгер
Шашуа твърди, че проблемът вече е решен. "Това беше наистина уникална ситуация, изобщо не бяхме предвидили нещо подобно", обяснява шефът. Компанията вече е добавила защита от електромагнитни смущения.