Китай обяви, че намалява вносните мита за автомобили от 25% на 15%, смятано от 1 юли тази година. Решението е резултат от усилените преговори с администрацията на американския президент Доналд Тръмп, който притисна Пекин за по-справедливи търговски условия. След продължителни закани за търговска война двете страни постигнаха разбирателство миналата седмица във Вашингтон.
Гигантите в премиум сегмента ще спечелят най-много от намалените китайски мита
От отстъпката на Китай обаче най-печеливши засега ще са германските гиганти в премиум сегмента Mercedes-Benz, BMW и Audi. Намаляването на митата директно ще увеличи печалбите им и ще им позволи да поддържат по-конкурентни цени в Китай спрямо местните им съперници, коментираха експерти от индустрията пред Reuters.
Китайското финансово министерство, което обяви промените, ги определи като опит да се отвори китайският пазар и да се стимулира развитието на местния автосектор в по-конкурентна среда. От Audi коментираха, че приветстват всяка "последваща либерализация и отваряне" на китайския пазар, а говорител на BMW нарече новината "ясен сигнал, че Китай ще продължи да се отваря".
На преговорите във Вашингтон преди седмица двете страни постигнаха принципно разбирателство
"Ползите за нашия бизнес ще са огромни, особено за Infiniti", коментира пред Reuters представител на Nissan, но и той смята, че най-силно ще усетят позитивния ефект германците.
Правителството в Пекин намалява и митата върху вноса на автомобилни части - от 10 до 6 процента, което ще се отрази положително и на множеството компании от този сегмент, които произвеждат в България.