IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports

Най-влиятелното потребителско издание в Америка обяви, че "не препоръчва" автомобила

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports

Затъналата в загуби Tesla понесе нов сериозен удар, след като Consumer Reports - най-уважаваното издание за потребителски тестове в Америка - обяви новия й Model 3 за разочароващ. При изпитанията автомобилът е показал "големи недостатъци", обяви Consumer Reports, и добави, че не го препоръчва на купувачите.

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports

За широката публика това е изненада, защото до момента от CR бяха големи почитатели на Tesla, през 2014 обявиха Model S за автомобил на годината, а през 2017 версията P85D получи в теста им 103 точки от... 100 възможни.

Сега обаче експертите на изданието са намерили сериозни минуси в Model 3, замислен от Илон Мъск като "масовия" електромобил. Най-сериозният недостатък е неспособността на колата да спира ефективно при рязко натискане на спирачките. Изпитателите са разочаровани също от непохватното и нелогично управление на функциите от тъчскрийна, прекалено твърдото окачване, неудобните задни седалки и прекомерния аеродинамичен шум при движение по магистралата.

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports
Управлението на функциите чрез сензорния екран също отнесе критики от CR

Все пак от CR казват и добри думи за модела: впечатляващо ускорение, бърз волан и рекорден пробег за електромобил - 563 км с едно зареждане. Това обаче не премахва тревогите от калпавите спирачки. В теста Model 3 се нуждае от над 46 метра, за да спре напълно от 96 км/ч. "Това е значително по-зле от всяка друга съвременна кола, която сме тествали, и дори с 2 метра по-зле от пълноразмерен пикап Ford F-150", обясниха от Consumer Reports. "Model 3 спира средно с 6 метра по-далече от останалите модели в нейния клас, и със 7.6 метра по-далеч от иначе по-тежката Tesla Model X". Освен това от изданието са установили, че Model 3 спира така при първо натискане на спирачките, а при всяко следващо представянето й се влошава още повече.

Ревюто на CR се оказа достатъчно да тласне отново надолу акциите на Tesla на борсата.

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports
Model 3 трябваше да е "достъпната" Tesla. Но съвсем нищожна част от предварителните поръчки са за базовия модел на стойност 35 000 долара, а най-скъпите версии удрят 78 000.

Model 3, за която Tesla още при анонсирането преди две години получи над 400 000 поръчки, е вероятно най-чаканият автомобил в по-новата история. Инвеститорите разчитаха той да изведе на печалба компанията, която досега е неизменно на загуба, и то с ускоряващо се темпо. Заради "технологични и организационни проблеми" обаче Tesla все още не успява да я произвежда в планираните количества. Проблем се оказва и цената: Мъск бе обявил 35 000 долара, което е наполовина на по-големия Model S. Оказа се обаче, че нормално оборудван автомобил с лекота надхвърля 40 000, а версиите със завиващи задни колела струват 78 000 - дори повече от Model S.


 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Tesla казали, че при вътрешни тестове спирал за 40 м, които също са МНОГО лошо постижение. Съвременните коли спират за по 32-36 метра, и то не само от луксозния клас, а малки градски коли.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Хаха.Нитересно защо и админо-педитата тука трият неудобни мнения?
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    (В САЩ този автомобил струва повече от Ауди а4,мерцедес сla,bmw 3 серия кадилак ATS и така нататък.)Защо си ги измисляш струва повече но от базовите варианти Ауди А4 например базов 36К долара но е доста по-бавен а във версията с 252 коня с която е равен на ускорение с Модел 3 струва 40 500 долара БМВ 320 струва 34 900 но 330 което е реален конКурент по ускорение струва 40 250долара все пак разликата е като от Голф GTI до Голф R изобщо не е малка
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ? ( преди 5 години )
    Опашки за коли имало само при социализма?
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Този ( преди 5 години )
    Защото не става този електрокар ли германците си го купиха за $230000???
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До анонимен ( преди 5 години )
    Теб какво те бърка електромобила?Ти кое предпочиташ а4, cla, бмв 3 или кадилак атс?Според теб от всички трябва да остане само най добрия, примерно cla и другите а4 и бмв 3 да не се продават
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не ,не съм хейтър .С какво това е по-добре от един Мерцедес ако не съм уличен състезател и не обичам да се надбягвания с някой уличен талибан зад гърба на куките?В САЩ този автомобил струва повече от Ауди а4,мерцедес сla,bmw 3 серия кадилак ATS и така нататък.Всъщност това е най-скъпата 'евтина кола"...В България сигурно ще е 100 хиляди ако не и повече.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това издание след тестовете дава пробег 555км без дозареждане на батерията на Модел 3. Хейтърите се доверявате за спирачките, но после да не кажете че минава само 200км.
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ще пуснат един ъпдейт и ще подобрят спирането
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    в ни обясни ( преди 5 години )
    как коли дето слизат от конвейра от 8 до 16 часа днес, спират по добре от тези направени утре.. става дума за бързо скалъпен боклучарник с велики хвалебствия.Несметнати дискове и спирачни механизми,при все че иам големи производител идето умеят всичко.Легендарния ГТР е с брембо апарати.А тесларските откъде са.. Ама тука всичките работите в пи ар агенция Мusk's baloons.