IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Performance остана без главния си инженер

Джамал Хамеди премина в Jaguar Land Rover

Ford Performance остана без главния си инженер

Главният инженер на Ford Performance Джамал Хамеди, който от 2013 година до април тази година, работеше за компанията е напуснал и започва работа в подразделението SVO (Special Vehicle Operations) на Jaguar Land Rover. Това съобщи самият той в профила си в социалната мрежа LinkedIn, а информацията беше потвърдена и от говорител на Ford Performance.

Ford Performance остана без главния си инженер

Години наред Хамеди беше сред най-важните фигури във Ford Performance и беше начело на екипите, отговарящи за създаването и развитието на суперавтомобила GT, Mustang Shelby GT350, F-150 Raptor, Fiesta ST, Focus ST и Focus RS. Преди сформирането на Ford Performance Хамеди пак работеше за Ford, но беше главен инженер в подразделението Special Vehicle Team (SVT), като започва работа там през 2005 година и беше координатор на проекта Ford GT за моделните 2005 и 2006 години.

Все още не е ясно защо Хамеди е решил да напусне Ford, като според част от спекулациите, това е свързано с решението на компанията да ореже гамата си леки автомобили на американския пазар, за да предлага повече SUV модели и пикапи. Тази теория обаче не е особено вероятна, тъй като екипът на Хамеди вече е получил задача да работи по Explorer ST, както и по друг проект – Edge ST.

Ford Performance остана без главния си инженер

Хамеди е втората важна фигура, която напуска Ford Performance в рамките на по-малко от една година. През октомври напусна и създателят на подразделението Дейв Перичак, който пое нова длъжност в производствения сектор на компанията. В допълнение на това, един от най-големите поддръжници на Ford Performance на върха на компанията – Радж Наир, беше отстранен от поста му президент на Ford за Северна Америка заради „неподходящо поведение”.

SVO подразделението на JLR се занимава с по-мощните и спортни версии на марките под шапката на компанията, като тук попадат версиите SVR на Jaguar и Range Rover.

0 от 500