IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Наистина ли новата кола е по-добра от старата и решава ли системата 4х4 проблемите на пътя

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Сред шофьоите има немалко хора, които приемат за чиста монета дадени твърдения, докато останалите ги считат за прадни приказки. Къде е истината и къде е лъжата, се опитва да обяси изданието AutoRambler.

Кросоувърите и всъдеходите се обръщат лесно

Това мнение е широко разпространено, като дори се посочват примери. Един от тях е Ford Explorer, който след преминаването на гуми Firestone се оказа въвлечен в сервизна акция заради голям брой инциденти, при които имаше и много загинали.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Скандална история имаше и около теста на  Jeep Grand Cherokee (WK2), който бе проведен от изданието Teknikens Varld. Изводът от него беше, че всъдеходът е почти толкова опасен колкото преобръщането на Mercedes-Benz A-Class при подобно изпитания през 1997 г. Нещо повече – експерните препоръчаха в никакъв случай да не купува Grand Cherokee.



Противниците на SUV-моделите посочват като аргумент и тестове, проведени от Националната агенция за безопасност на движението в САЩ, която обяви за „потенциално опасни” автомобили като Cadillac Escalade и Chevrolet Tahoe. В интерес на истината обаче, редица кросоувъри се справят отлично с лосовия тест, като сред тях са Volvo XC90 и Volkswagen Touareg.

Корейските автомобили са евтини и некачествени


Корените на това твърдение са още в 90-те години на миналия век, когато в Европа (б.р. - в тоа число и на българския пазар) попаднаха модели на Hyundai, Kia, Daewoo и SsangYong. Факт е, че като надеждност те отстъпваха значително на германските и японските автомобили от същия период.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Нещата обаче се промениха кардинално и автомобилите от Корея вече успешно си съперничат с японските брандове, като дори ги превъзхождат в някои случаи. Една от най-важните роли за това изигра и изборът на екип. Например, Петер Шрайер промени напълно дизайна на марката Kia, което доведе до направата на забележителни автомобили. Последния от тях е фастбекът Stinger.

Ергономиката и управляемостта на корейските автомобили също се промени в положителна посока, като заслуги за това има друго голямо име – Алфред Бирман, който преди да заработи за концерна Hyundai-Kia, беше начело на BMW M GmbH. Всичко тов, разбира се, се отрази и на цените на „корейците”.

Японските коли се произвеждат в Япония


Закупуването на японска кола не означава автоматично, че тя е произведена в родината си. Както и емблемата на Ford не прави всеки модел на марката „американец”. Продукцията на японските марки се сглобява в цял свят, като в зависимост от региона автомобилите може да се различават кардинално един от друг.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Ярък пример за това за модели като пикапът и всъдеходът Tundra, както и седанът Avalon, които изцяло са насочени към пазара в САЩ, където се и произвеждат. Те нямат нищо общо с автомобилите с десен волан за Япония. Впрочем, същото важи и за Ford, чието европейско подразделение поне допреди години правеше коренно различни коли от тези в Щатите.

Всички хибриди са бавни

Светът на автомобилите с хибридно задвижване не свършва с Toyota Prius, той е много по-разнообразен и предлага всякакви машини. Някои от тях направо „слагат в джоба си” традиционни много бързи модели с двигатели с вътрешно горене.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Такава е „светата троица на хиперколите”. В нея влизат Porsche 918 Spyder (двигател с вътрешно горене с 616 к.с. и два електромотора с общо 283 к.с.), който дълго време беше най-бързият автомобил на „Нюрбургринг”, Ferrari LaFerrari (963 к.с.) и McLaren P1 ( 916 л.с.). Внимание заслужава и Honda/Acura NSX, чийто силов агрегат генерира 581 к.с. и оставя за себе си дори спортния байк Honda CBR1000RR Fireblade.

Задвижването 4х4 винаги помага на мокра настилка


Да, ще помогне, но само в определени ситуации. Мнозина обаче считат, че наличието на AWD решава всички проблеми. И съответно в един момент се сблъскват със суровата реалност, от която става ясно, че липсата на опит и навици при шофирането може да има тежки последствия.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Задвижването на четирите колела е голям помощник, но само при адвекватни и грамотни действия от страна на водача. Той поволява на шофьора да се чувства по уверен в някои ситуации, но понякога това се превръща в усещане за всемогъщие на пътя. А преминаването на границата е много лесно и когато помощта от електрониката и трансмисията приключи, идва ред на физическите закони. Те обикновено водят до излизане от траекторията на движение.

Като цяло проблемът не е в механиката, а в главата на водача. Който не вярва, нека влезе в YouTube, където има клипове, в които се виждат всъдеходни машини, преобръщащи се не само на мокър, но и на сух асфалт. Така че техниката може да е перфектна, но ако акълът на шофьора не си е на мястото, спасение няма.

Новата кола винаги по-добра от старата

Тук спор не би трябвало да има, тъй като новият продукт си е нов, докато при стария почти винаги се появяват проблеми. Само че и тук въпросът може да предизвика дискусии. На първо място, важно е как се поддържа даден автомобил, тъй като има коли само на няколко месеца, които вече са сериозно увредени, както и такива на 20 години, които са в идеално състояние.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

На второ място – при купуването на кола от автосалона, клиентът винаги плаща повече, защото може да си купи същия модел с малък пробег и в отлично състояние. Този автомобил е загубил малко от стойността си, но още е в гаранция.

И трето – не всички нови коли могат да се похвалят, че нямат никакви проблеми. Някои от тях дори „боледуват” още от раждането си, като сред тези тези болести се срещат дори проблеми с основни агрегати. При това става дума за модели на именити производители.

Премиум-моделите са по-качествени от бюджетните


Производителите на премиум-автомобили активно превземат всяка възможна ниша на пазара, като пускат дори нетипични за марката си модели. Те навлизат в сегменти, в които се сражават компактни коли, а това понякога води до спад на качеството.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Това, например, засяга качеството на материалите, използвани за интериора, както и някои дефекти на лаковото покритие. В същото време производителите на по-масови и по-евтини автомобили не стоят на едно място и предлагат продукти, които правят впечатление с вниманието към детайлите, добрата изработка и качествените материали.

LED-фаровете винаги светят по-добре от халогените

Светодиодите са последен писък на модаса, като изместват старите хологени. Това би трябвало да одначава, че са по-добри. Със сигурност е така при сложната матрична опткика, която свети надалеч и може, например, да премества лъча така, че да не заслепява идващия насреща водач.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

При по-простите светодиоди обаче нещата са различни и понякога LED-фаровете светят дори по-зле от халогените. Това се отнася най-вече да по-евтините модели, при които лъчът осветява добре пространството напред, но не и пред самата кола. Все пак, не може на се отчете, че LED-овете имат сериозно приемущество, тъй тато спектърът им е по-близък до този на дневната светлина. Това кара шофьора да се напряга по-малко и съответно прави пътуването по-безопасно.

Маслото на автоматика не трябва да се сменя


Над този мит може спокойно да се посмеем, но е факт, че има шофьори, които продължават да вярват в него. Специалните течности не могат да живеят вечно, без значение дали става дума за масло в двигателя, спирачната течност или маслото в автоматичната скоростна кутия. Лъжа е, че течността е така направена, че да изкара колкото самия автомобил. Който не вярва, нека провери указания да използване на скоростните кутии ZF и Aisin, написани от двата производителя.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

Ако някой го мързи, да прочете, ето какво е написано в сайта  zf.com: "ZF Services recommends changing the transmission oil after 80 000 to 120 000 kilometers or eight years to prevent premature wear" (Сервизът на ZF препоръчва смяна на масло на скоростна кутия след между 80 000 и 120 000 км пробег или след 8 години, за да се предотврати износването). От Aisin на свой ред препоръчат да се следи състояните на маслото, като то трябва да се сменя дори след 20 000 км пробег, ако е потъмняло.

Като цяло интервалът зависи до голяма степен от условията на експлоатация. Ако колата се кара в градски условия, то смяната може да се наложи дори на 30 000-40 000 км. Тя е задължителна не само за стандартни автоматични скоростни кутии, но и за вариаторите.

Двигателят V6 не може да е по-мощен от V8

При отделните производители обикновено нещата обикновено са такива – модификациите с 8-цилиндрови мотори са по-силни от тези с 6 цилиндъра. Например, топ-версията Mercedes-AMG E 63 S 4Matic разчита на би-турбо V8 двигател с мощност 571-612 к.с. В същото време обаче Ford предлага своя суперкола GT с 3,5-литров V6 с 647 к.с., които не са по силите на много V8 мотори.

10 мита за автомобилите, в които някои шофьори още вярват

В историята има редица случаи, при които „шестаците” доминират. Например, в началото на 80-те години автомобили като Buick Grand National и GNX, GMC Typhoon и Syclone, а също така Ford Mustang SVO и различни Chrysler/Dodge, оборудвани с 6-цилиндрови мотори направо издухват от пътя  моделите с атмосферни V8.

 

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 5 години )
    Статията е неграмотно преписана от някой американски сайт. Цитират се модели, които почти никой в Европа не е и чувал. Възможностите на колите с 4 задвижващи колела наистина се надценяват, ако не ми вярвате четете статии за катастрофи, например онази на Гешов от вчера. А корейските коли и в началото имаше много надеждни. Деу Рейсър например беше копие на кадет, но беше в пъти по-добре направен и не гниеше. Абе личи си отвсякъде че статията е преписана от американски сайт. И некадърно преведена.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    БАйХ ( преди 5 години )
    На някои автоматици в България няма даже да искат да ти ги отворят, за да им сменят маслото и филтър. Иначе смяната си е нещо добро. Сега, това за 4х4 е пълна глупост. Няма по-добро от 4х4.Имал съм коли с предно, задно и с 4х4 - Лексус и Мерцедес. Лексусът един, два пъти да е имал проблем на пълна газ на мокро. Мерцедесът никога. БМВ със задно си е за забавление на мокро. Предното също има проблем на мокрото стига да не е с самоблокиращ диф. Туй то. От личен опит. Другото са преписваници.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Аналогичен Случай ( преди 5 години )
    Купих си ново Suzuki Vitara 1.4 turbo. Предната ми кола беше BMW E60 530d. Да нестабилно е и ако го напъна ще се обърне. Странно корейската Kia Spotrage беше по-скъпа. Японска пък унгарка. Хибридите не ме кефят слаби са. Новото си е ново, пък било и Сузуки. Премиум-моделите са по-качествени от бюджетните ОТВСЯКЪДЕ. LED фаровете светят по зле от ксенон. Маслото на автоматика се сменя, но това няма да ви помогне и други работи се сменят. На новата нищо не се сменя. Само караш. R4 е по слаб от R6
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 5 години )
    На колко километра се сменя маслото на автоматика на 2007 toyota camry, че не мога да намеря в инструкцията на потребителя?
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    magnate ( преди 5 години )
    Много правописни грешки!Срамота, а съдържанието е като за 5- класник.Чудите се какво да публикувате!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По принцип си прав, но в статията не става въпрос за офроуд, а за каране на мокър път евентуално малко кален. В наши дни 4х4 системите станаха доста по-достъпни, но и доста по-слаби. В момента ако на европейския пазар има 10 модела с хубаво 4х4 реално ставащи за някакъв реален офроуд различен от това да минеш през полянка край пътя е добре.
  • #11
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    4х4 но какво 4х4?Има огромна разлика!Има 4х4 с разните му там електроники, което е доста по-зле от предно и дори и задно.Примерно едно време имаше една руска марка ЗАЗ. Имахме ЗАЗ-968А и непрекъснато ходехме за риба с него. Беше със задно. Там където сме минавали сега колегата с Шкода Йети не може да мине, а е 4х4. Дори той самият казва, че първата му кола Шкода 120 пак със задно е била и Фелицията след това на предно по-проходима. А иначе е фен на марката и само Шкода кара.
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    4x4 само че да е с хубави гуми - и най-умното 4х4 с *** няма да е по-добро от предно с хубави гуми
  • #9
    10 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз от кога разправям, че корейските са далеч по-добри коли от японските геометрични фигурки.
  • #8
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ЛЕД/Ксенон/Халоген - трябва да сложиш това за което е предвидено тялото на фара. На повечето рефлектори колкото и хубав ксенон или лед да служиш шансовете са че единствено ще вадиш очите на околните