Вход   Регистрация

KIA също залага на „мек” хибрид

KIA също залага на „мек” хибрид
 

Корейците ще предложат 4 различни типа електрическо задвижване

Компанията KIA става поредният производител, който ще залага на система с „мек” хибрид в своите автомобили. Тя се казва EcoDynamics+, като комбинира дизелов двигател и статер-генератор с 48-волтова батерия. По този начин се намаляват вредните емисии, но в същото време са увеличава мощността при ускорение.

KIA също залага на „мек” хибрид

Системата с „мек“ хибрид е първата нова технология, която ще бъде лансирана като част от стратегията на КIA за електрификация на моделната гама до 2025 г. С включването на подобно задвижване в гамата, корейците стават първият производител, който ще предложи на клиентите си класически хибрид, plug-in хибрид, 100% електромобил и технология с 48-волтова батерия. Компанията планира да лансира 16 модела с високотехнологично задвижване до 2025 г., между които 5 нови хибрида, 5 plug-in хибрида, 5 електромобила и нов модел с горивна клетка (от 2020 г.).

Целта на въвеждането на задвижващата система EcoDynamics+ е да позволи на КIA да предложи на клиентите си по-екологични дизелови модели. Системата разполага с технология за редуциране на вредните емисии Selective Catalytic Reduction (SCR), благодарение на която отделяният CO2 e по-нисък с до 4% при измервания по новата система Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP) и с до 7% по досега използвана New European Driving Cycle (NEDC). Въвеждането на технологията за дизелов „мек“ хибрид е част от международната политика на компанията за подобряване на горивната ефективност и намаляване на вредните емисии в цялата моделна гама.

Дизеловата технология с „мек“ хибрид включва компактна 48V литиево-йонна батерия и стартер-генератор (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). Чрез електронен контрол на MHSG и инвертора системата превключва между двата режима – „мотор“ и „генератор“. Свързаният посредством ремък с коляновия вал стартер-генератор при ускорение произвежда до 10 кВт електрическа мощност, като по този начин намалява натоварването на дизеловия двигателя в режим „мотор” и редуцира нивото на вредни емисии. В режим „генератор“ системата съхранява кинетична енергия от автомобила при отнемане на газта на включена предавка и натискане на спирачките, и използва енергията за презареждане на батериите.

В режим „мотор“ батерията се разрежда при ускорение, като доставя допълнително въртящ момент към мотора, или просто „разтоварва“ двигателя с вътрешно горене при по-леко ускорение. При намаляване на скоростта или спускане по наклон системата превключва на режим „генератор“, като рекуперира енергия, използвайки коляновия вал за зареждане на батерията.

Енергията от батериите може да бъде използвана и за новата функция Moving Stop & Start. Ако в батерията има достатъчно енергия, двигателят с вътрешно горене се изключва автоматично при намаляване на скоростта или при спиране. След това MHSG може напълно да рестартира двигателя с вътрешно горене във всяка ситуация – необходимо е единствено водачът да натисне газта.

Компактната структура на технологията означава, че интеграцията на системата за „мек“ хибрид EcoDynamics+ в „архитектурата“ на вече съществуващи модели е сравнително лесна. В зависимост от автомобила, 48-волтовата батерия ще бъде монтирана под багажника, за да окаже минимално влияние върху неговата практичност и вместимост. А тъй като MHSG бива интегриран в двигателя, свързан с него чрез ремък за коляновия вал, почти няма нужда от промени в моторния отсек.

DC/DC-конверторът позволява новата батерия да бъде свързана с електрозахранването в автомобила, което води до значително намаляване размерите на стандартен акумулатор с 12 волта, използван за захранване на периферната електроника на автомобила. Адаптацията на MHSG означава, че размерите на конвенционалния стартер могат да бъдат намалени и той да бъде използван основно за студени стартове при ниски температури. Зарядът на допълнителната батерия в повечето случаи помага за стартиране на двигателя.

Дизеловата задвижваща система за „мек“ хибрид EcoDynamics+ е съвместима както с ръчни, така и с автоматични скоростни кутии, и e подходяща за предно, задно и 4х4-задвижване. На по-късен етап EcoDynamics+ ще бъде адаптирана и за бензинови двигатели.

Снимка: KIA

 

Реклама  


Купи Kia

Виж всички обяви

Коментари ( 5 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Не вярвам. От 2006 Хюндай си направиха собствена фирма за автоелектроника. На i30, например, комън рейла не е на Бош или другите изброени фирми.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Дори най-вероятно не е и на хюндай. Частите по хибридната система почти сигурно са континентал/бош/делфи и т.н.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Този ( преди 4 месеца )

Който е свикнал да намаля на свободна или при натиснат съединител няма да види регенериране и ползва от системата
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: wOw ( преди 4 месеца )

...мек, мек, колко да е мек? А!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

KIA БИЛИ РАЗРАБОТВАЛИ, ДА БЕ! Сто процента е разработка на Hyundai.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising