Звездата на Ferrari Себастиан Фетел призна след загубата в Гран при на Испания, че причината за това не се крие само в новите за това състезание гуми, които са с 0,4 мм по-тънък повърхностен слой.
„Люис Хамилтън и Валтери Ботас изкараха състезанието с едно спиране в бокса, което за нас беше невъзможно – призна Фетел, който до старта в Баку беше начело в шампионата. – В началото на европейския сезон не сме достатъчно бързи, за да се борим с Mercedes. Имахме проблеми с гумите, като се надявам, че това важи само за това състезание, тъй като след две седмици в Монако ще получим други типове гуми и настилката ще е различна.
"И накрая, издръжливостта ни не е на нужното ниво. Кими Райконен отпадна заради повреда, а това е чисто нова система за задвижване, която той получи след проблемите преди началото на състезанието.”
Световният шампион Люис Хамилтън за първи път от началото на годината обяви, че е доволен от представянето си и от развитието на новата кола на Mercedes, като за Барселона тимът успя да отстрани сериозна част от проблемите, които мъчеха него и Ботас – основно свързани с работата на аеродинамиката и настройването на поведението на предната част на болида.
След втората си поредна победа Хамилтън поведе с 17 точки на Фетел, който записа трето поредно състезание извън Топ 3.
„Отново сме в голямата битка и наваксахме изоставането си” обяви шефът на Mercedes Тото Волф, който допълни, че промените по колите на Хамилтън и Ботас не са били конкретно подготвени за Барселона и трябва да дадат ефект и в следващите стартове до лятната пауза.
Гран при на Испания дава началото на европейския сезон във Формула 1, като това е състезанието, в което отборите представят всички нови елементи и компоненти за развитието на машините си, Гран при на Канада през юни ще е надпреварата, в която ще дебютират еволюциите на системите за задвижване, с които отборите започнаха този сезон.