Вход   Регистрация

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Двигатели, за които милион километра не са проблем!
 

Пет мотора, превърнали се в легенди заради своята надеждност

Покупката на автомобил на старо винаги е съпроводена с определени рискове, но ако под капака откриете някой от тези 5 двигателя, можете да бъде малко по-спокойни за бъдещето. Тези мотори са преживели много, но което е по-важното – успели са да се докажат през годините.

Volkswagen PD 1.9 TDI

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Съвременните двигатели на концерна Volkswagen често са подлагани на сериозни критики – както заради качествата им, така и заради нарушенията на нормите за вредни емисии. В края на XX век Volkswagen AG създаде един доста сполучлив турбодизел - PD 1.9 TDI. Той не само става „Двигател на годината” (в клас от 1,8 до 2,0 литра) през 1999 г., но и си спечели славата на много надежден агрегат.

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Основното му предимство е системата за впръскване Pumpe-Düse, която няма недостатъците на Common Rail. За този двигател 500 000 км са напълно реален пробег, като се срещат и екземпляри, преминали над 750 000. Освен това моторът лесно понася тунинг, така че базовите 160 к.с. не са таванът на неговите възможности.

Cummins 6BT

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

В интернет-форумите често се шегуват, че до 500 000 км Cummins 6BT само се разработва. Собствениците на пикапи като Dodge RAM, например, обаче са наясно колко издържлив е този 6-цилиндров чугунен турбодизел с обем 5,9 литра. Тайната на неговата издържливост е проста – 12 клапана на 6 цилиндъра и непробивама система за впръскване Bosch.

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Поставянето на по-производителни компресори също не създава проблеми, като стандартните 215 к.с. и 600 Нм спокойно могат да бъдат увеличени с още 100 и повече единици. Двигателят се произвежда през периода 1984-1998 г.

Volvo B18

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

За да няма въпроси от рода на „Защо този двигател е тук?”, ще посочим само един факт – официално автомобилът с най-голям пробег в света е Volvo P1800. Колата на американеца Ърв Гордън е изминала над 3 милиона мили (около 4,83 млн. км), като двигателят на нея е оригиналният.

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Моторът има обем 1779 куб. см, горен разпределителн вал, както и един или два карбуратора. Технически той е доста прост, като освен на Р1800, се поставя още на моделите PV544, Amazon и серия 144. Общо взето, това са всички модели, които Volvo произвежда през периода 1961-1981 г.

Toyota 1UZ-FE


Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Toyota има повече „вечни” двигатели, от която и да е друга марка в света, така че да се отдели само един, е доста трудно. Все пак изборът пада върху V8 1UZ-FE, който дебютира през 1989 г. За този мотор 250 000 км са нищо, въпреки че за своето време това е един от най-технологичните агрегати на пазара.

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Интересното е, че през годините при 1UZ-FE недостатъци така и не се забелязват. Първият автомобил, на който се поставя този легендарен двигател, е първото поколение на Lexus LS.

Mercedes OM617

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

Тук всички съмнения са излишни – в някои държави по света все още се движат таксита Mercedes W115/123 с тези безсмъртни двигагели. Техният пробег е невъзможно да се изчисли, защото преди да умре моторът, се чупи километражът. Благодарение на феноменалната си надеждност 5-цилиндровият дизел с обем 3,0 литра се превърна в един от най-забележителтите мотори на планетата.

Двигатели, за които милион километра не са проблем!

С най-гояма надеждност се отличават атмосферните версии ОМ617, но и с турбина двигателят е доста жизнен и понася спокойно дори най-големите натоварвания, на които е подлаган.

Снимки: Производителите

Реклама  


Купи Dodge

Виж всички обяви

Коментари ( 12 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Забравили сте C16NZ Опеловия мотор. Освен че е милионник държи на Газ, Метан... и каквото още се сети собственика 5та ръка да му сложи. Няма такова куче.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Дали ще доживеят 50к? Ами ако си мислиш че в БГ влиза дизел на под 200к км се лъжеш - май издържат по 50к в такъв случай. Бензините на 5 годни често надхвърлят по 100к и ние ги подмятама с различен успех още по 100к.
В БГ много критикуваме ресурса на двигателя. Истината е че и новите си имат приличен ресурс просто идват тук когато вече е изразходвам. И като гледам на километража как пише 100-150к си викаме "баа го и боклука не изкара до 200к"
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: младен ( преди 6 месеца )

За почти всеки един двигател забелязвам че е вмъкнато колко опростен бил та се чудя сегашните свръх сложни технологични чуда, произведени след 2016-та, 2017-та дали ще могат да изкарат и 50 000км.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Волво N1 ( преди 6 месеца )

Волвака е номер1
Защо Мергелистите не могат да го преглътнат?
Почват да смятат и тн,ама ако прочетат-всичко е описано.
А таксито мергел е със сменян двигател.
Мергел...
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 9

от: жик-так ( преди 6 месеца )

Lexus - стил, качество и престиж!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 20  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Мерцедес ОМ-серията и до днес са еталон за равномерен ход и голяма здравина.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 9

от: Ауто билд за 2 лева ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
"екземпляри, преминали над 750 000"
"6-цилиндров чугунен турбодизел"
"250 000 км са нищо"
"Колата на американеца Ърв Гордън е изминала над 3 милиона мили"
За да създадеш статия под това мото,горните цитати са неуместни,защото:
1."тежки"двигатели издържат много(това не е камион или автобус)
2.трябва да се търси статистика от най-много Ървовци;
3.едно е екземпляри,едно е почти всички;
Фаворит-Mercedes OM617-ЧУДО!!!
Екземпляри от Такси Елантри има и на 1.2 милиона километри-клиента бута газовика.
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 3  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
волво във всяка статия колко надежни колко здрави в следващата статия двигателя ще е навъртял 10 000 000 км. някой направил ли е изчисления по колко на ден трябва да изминава през годините
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 2  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

на горубляне колите не са на чак толкова много км, както някои си мислят. там са коли със сериозни удари и проблеми в СК и по двигателите.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 18  Отрицателни: 5

от: До по-долния ( преди 6 месеца )

на Горубляне коли на по 1 150 000км се продават с пренавити километражи като на 150 000км.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 11

от: AW ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
The Lancia Delta HF 4WD - всичко друго е тaшaк.
Отговори
 
 -13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 29

от: IS250 ( преди 6 месеца )

Тея па!1.9 на Горубляне не съм видял на повече от 150 хиляди километра,къде ги видяха тези милионници.Сигурно в някоя бедна държава ги карат тея на по толкова километри,тук са само на реални километри!
Отговори
 
+52
 

Положителни: 63  Отрицателни: 11


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising