IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla загуби големите си предимства

Компанията става една от многото на пазара и това може да доведе до нейния край, смятат водещи анализатори

Защо Tesla загуби големите си предимства

„Tesla имаше огромни успехи, докато беше единствената на пазара на електромобили и това я правеше много привлекателна за инвеститорите. Сега митът, че това е най-технологичният производител се разбива, което охлажда ентусиазмът на потребителите и може да доведе до края на компанията”.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Това е мнението на Юрген Пийпер, водещ анализатор в Bankhaus Metzler. Според него, нарастването на интереса към електромобилите води до намаляване на толеранса към лошото качество, който първите клиенти на Tesla даваха заради очарованието от новаторските идеи на компанията Мъск.

Все повече водещи експерти и журналисти споделят подобно мнение, като постепенно преминават в лагера на критиците на американския производител на електромобили. Те са категорични, че митът, който се създаде около Мъск и екипа му, не отразява истинската същност на компанията от Санта Моника.

Факт е, че Tesla досега се представяше в една идеална опаковка. Това беше първият луксозен електромобил със солиден пробег и на сериозна цена. Той без проблеми поставяше нови и нови рекорди, а инвеститорите се редяха на опашка, за да дадат на Мъск своите пари. Telsa предлагаше и собствена мрежа от зарядни станции, която беше безплатна за собствениците на нейни електромобили.

Постепенно обаче нещата поеха в нова посока и компанията се сблъска със суровата действителност. Хубаво е, когато си единственият играч на терена, тогава дори може да си позволиш да направиш грешка. Когато обаче се появят и други, нямаш право да лежиш на стари лаври. И ако не вземеш мерки, тръгваш по спиралата надолу.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Модели като Nissan Leaf или Chevrolet Bolt няма как да се сравняват с Tesla, тъй като дори да се продават в по-голям тираж, те са от друг ценови сегмент. Само че, през 2017 г. BMW продаде повече електромобили от американците. И никой не може да оспори факта, че баварците правят премиум-модели, които като качество на производството и на материалите превъзхождат Tesla. Още повече при отсъствието на огромен интерес към електромобилите, сегментът не е от значение. Просто, обществото все още не е решило категорично – иска ли коли на ток. Не като демонстрацията на обществен статус, а за всекидневно ползване.

Tesla наистина стартира ударно, но приемуществото пред останалите трябва да се използва бързо, иначе се губи. Илон Мъск явно забрави това правило и това също носи проблеми. Забавянето на производството на Model 3 е един от тях. Друг е отказа от безплатните зарядни за собствениците на коли на Tesla, които вече си плащат.

Все по-ясно става, че Tesla е медиен феномен. Та компанията няма нито един патент, с изключение на тези, свързани с дизайна. Тя едва ли ще може и да предложи технологичен пробив в близките години. При стартирането си Tesla получи подкрепа от Daimler AG, но през 2014 г. германският концерн продаде своите акции. На свой ред Toyota участва в организирането на технологичния процес на американския производител, но японците през 2017 г. също се отказаха от съвместния бизнес с Tesla.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Сега единственото оръжие на компанията е Илон Мъск – гениален комбинатор и предприемач. Само че и той може да бъде изхвърлен от мястото си, след като акционерите най-после разбраха, че начело на компанията не трябва да стои шоумен, а топ-мениджър от класа. През юни те ще гласуват за председател на Съвета на директорите, какъвто е Илон от 2004 г. Засега Съветът запазва доверие в Мъск и дори призова акционерите да го подкрепят при гласуването. Не е ясно обаче дали това ще стане.

Общо взето, явно историята на Tesla все още не е приключила, но най-вероятно съвсем скоро ще прочетем нейните последните страници.

Снимки: Tesla
 

Тагове: tesla
0 от 500
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    (Така или иначе собствениците на Тесла вече си плащат зареждането, безразлично е дали ще е от "колонка" на Тесла или на някой друг доставчик...)Кой е тоя другия доставчик мрежата на Тесла е най-голямата в света с мощност над 100КВТ и цените им са с малка надценка имат 1240 станции с 9640 колонки като за последните под 2 години са ги удвоили и засега няма изглед някой да ги мине което ще е супер
  • #36
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Батерии с най-висока плътностБатерии с най-дълъг животСуперчарджър мрежаБатерии с най-ниско съдържание на кобалтНай-добрия автопилот на пазараНай-много продажби на електромобили за месец Април Само модел 3 се продава в повече от всички модели на БМВ взети заедно
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не знам кой я е писал тази г.пост в сайта но ако четете инглиш можете да се осведомите за доста по-интересни неща.Потърсете / не на български / тесла + кобалт.Да видим дали нямат никакви иновации или преимущества.
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    "Брейиии...браво бе! Я колко много собственици на тесла имало тук."Собствениците на електрички по-хубави от Тесла май са много повече
  • #33
    4 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 5 години )
    Брейиии...браво бе! Я колко много собственици на тесла имало тук. Вси обесняват как е била зглобена, какви са материалите, колко карала реално... абе все инфо от първа ръка!
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Същото ... ( преди 5 години )
    дърдореха и за I-phone! Историята се повтаря - някои едва сега разбраха, че фосилните пушеци няма да ги бъде и се чудят как да разчистят коНглокенцията.
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тъкмо чета в последния автобилд за модел 3 - тестови разход 16 кв/100 (там участва със 75кв батерия) значи при 50 кв това са към 310 км)Ми много четеш с 75КВТ батерия тежи 120кг повече и е по-бърз знам че с 75КВТ харчи повече но Голфа не може да се мери с 50КВТ версията а ти го сравняваш с 75КВТ версията при която ускорението е като на Голф R а пробега е над 2ен няма нищо революционно но е факт че са най-добри в задвижването и ефективността
  • #30
    6 rate up comment 6 rate down comment
    ние ( преди 5 години )
    ..па да ти кажем... тоя лайт мотив се изтърка,.Зарядните са им толкова колкото да помогнат за реализирането на и без това скъпите им електрокари.Нищо повече.Крайно време е тази утопия да си ходи.А онзи да пътува с неговата ракета до Марс и там да продава лъскави бонбони на местното наЗеление.***..визионер..звънци.
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    "А относно системите за "пазене" на батериите, кой ще им стъпи на малкия пръст? Та лийфовете от 2011-та вече са с 50-60% от пробега си"То на новия модел на Лийф от 2018 се оказа, че му прегрява батерията и не може да се зарежда бързо, ти за тия от 2011 пишеш :-)
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Dido ( преди 5 години )
    Защо няма статия за изцепките на Мъск на срещата на акционерите онзи ден?!На сериозни въпроси на хора които са си дали парите и са ти гласували доверие, да отговаряш с "Този въпрос е скучен","Това не ми е интересно", "Това не ме интересува".Само за минути след тези отговори акциите им паднаха със 7%!На 1 април каза като шега,че Тесла фалира...много често шегата се използва за да се каже горчива истина .....