IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Това са най-разпространените неправилни действия от страна на шофьорите

5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Експерти посочиха петте най-разпространени грешки, които шофьорите правят. Всички те водят до повреди по автомобила, което съответно налага и посещение в сервиз. Някои от тях могат да причинят фатални последици за превозното средство.

1. На път с малко гориво


5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Една от най-често допусканите грешки е пътуването с малко гориво в резервоара. Не всички знят, че това оказва влияние не само върху работата на горивната система на автомобила, но и върху всички системи за захранване. При дизеловите коли свършването на горивото по време на път може да нанесе много тежки поражения.

2. Рязко спиране и потегляне

5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Резките ускореният или намаляване на скоростта водят до износване на цялата система за задвижване, особено при автомобилите с предно предаване. Увреждат се съединителя и се налага преждевременна завяна на спирачните механизми.

3. Каране на ниски обороти


5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Карането на прекалено ниски обороти също крие сериозни рискове от повреда. Заради недостатъчното налягане на маслото, в този случай двигателят бързо изчерпва своя ресурс. Освен това натоварването върху трансмисията също е доста голямо.

4. Потегляне със студен двигател


5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Подобно действие, особено при по-ниски тепператури, съществено съклащава живота на автомобила. Повечето специалисти препоръчват преди потегляне моторът да загрее за няколко минути, след което не трябва да се ускорява рязко, поне докато двигателят и трансмисията не достигнат нормална работна температура.

5. Претоварване на автомобила


5 сигурни начини да „убиеш” дори нов автомобил

Не бива превозното средство да бъде претоварвано, особено когато предстои пътуване по далеч от идеалните пътища (такива са повечето в България). Прекалено големия товар уврежда на първо място окачването, в резултат на което ударите от неравностите се предават на шасито и каросерията. А това води до увреждания, някои от които могат да бъдат доста тежки.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    При съответстващото*.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    За ръчна скоростна кутия лагерите се мажат при всякаква скорост. Те са отворена конструкция, без уплътнители и маслото се разхвърля от потопената част на зъбните колела и от зацепването на самите зъби. За капак при повечето случаи нивото на маслото достига до лагера и го маже. Оборотите са по-значими за двигателя, отколкото за трансмисията. При по-ниски обороти не се разхвърля масло по подбуталната област, и намалява дебита (оттам и налягането, при същото съпротивление) през маслените магистрали
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Стефко ( преди 5 години )
    Е нали преди няколко месеца пуснахте статия, че не трябвало преди потегляне моторът да загрее за няколко минути, а веднага да се тръгва и в движение да загрее?
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    При ниски оборото и особено на моменти с газ е слабо мазането и в тея моменти претоварват лагерите.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    Точка 3 е частично невярна. Трансмисията не се товари в ниските обороти, защото тогава двигателя има по-нисък въртящ момент, колкото да поддържа автомобила в движение без да ускорява, респективно и тя е натоварена с такъв. Товари се единствено двигателя, заради невъзможността да развие по-висок въртящ момент в тези обороти, и да ускори при натискане на газта.При поддържане на малко газ при ниски обороти това не е полезно за двигателя, но за трансмисията и целия силов тракт е безразлично.
  • #7
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    на първо място като я оставиш в оторизиран сервиз само "специалисти" работят
  • #6
    14 rate up comment 11 rate down comment
    JEEP ( преди 5 години )
    Имам Гранд Чероки 6 цилиндъра, 4.0 двигател, из града върви на 1000 оборота, не знам защо, да не се съсипе нещо? :)
  • #5
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пълни простотии!Малкото гориво може да ти прецака горивната помпа само, но не е задължително. Само може!Рязкото спиране и потегляне не само новите, ами и старите автомобили им заминава окачване и спирачки.Карането на ниски обороти важи и за нови и за стари. Там съм съгласен. особено за групана на ВАГ с турбинираните малки моторетки с ДСГ. На много ниски обороти сменят и бързо се прецакват.Потеглянето на студен двигател е най-доброто нещо за двигателя. Бавно и плавно се кара докато загрее.
  • #4
    34 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Оня ( преди 5 години )
    Ела в Швейцария да я оставиш да работи на място!! Един път вече го ядох....
  • #3
    38 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Повечето специалисти от т.4 явно карат дараци на по 20 години.Първо работна температура се достига най-добре когато колата е в движение (не говорим форсиране на студен мотор) и второ на място колата да работи докато загрее или я чистиш в доста държави вече е забранено.