Основните производители обявиха спад в продажбите на нови автомобили в САЩ за април, което продължава тенденцията след продължителния бум за индустрията. От началото на годината продажбите се движат нагоре-надолу, със слабо представяне през февруари, последвано от ръст при някои производители през март.
Ford Motor отчете 4,7% спад в продажбите. Вторият най-голям производител на автомобили в страната обяви, че реализацията на популярните й пикапи се е увеличила с 0,9%, но при SUV и леките коли се наблюдава намаление съответно с 4,6% и 15%.
Продажбите на Nissan Motor са се понижили с 28%. При леките коли на японския производител се наблюдава спад от близо 35%, а при всъдеходите и камионите той е с 23,1%. Дори продажбите на популярния модел Rogue са намалели с 15%.
Най-големият американски автомобилен производител General Motors обяви наскоро, че няма да отчита месечните продажби и вместо това ще пуска данните на тримесечна база. Според прогнозите на индустрията обаче компанията ще регистрира месечен спад за април от 8%.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) регистрира общо увеличение на продажбите от 5%. Продажбите на частни клиенти обаче са намалели с 1%, докато тези с по-нисък марж - за компаниите за наем на автомобили и за държавните агенции, са скочили с 5%. Продажбите на бранда Jeep са отчели рекорд за месеца, а тези на пикапа Ram са намалели с 9%.
Японската компания Toyota отчете 4,7% спад в продажбите, с 1,5% ръст при всъдеходите и пикапите, компенсиран с намаление от 12,7% при леките автомобили. Продажбите на наскоро обновения флагман Camry са спаднали с 5%.
Експертите от LMC Automotive прогнозират, че през 2018 г. в САЩ ще се продадат само около 17 милиона нови автомобили. През 2016 г. реализираните нови коли отчетоха рекорд от 17,55 млн., но през 2017 г. последва спад от 2% до 17,2 млн. Трябва да се отбележи, че през април 2018 г. средната отстъпка за закупуването на новв автомобил САЩ бе 3698 долара. Това е с 187 долара повече, отколкото през април 2017 г.
Снимки: Производителите