Вход   Регистрация

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?
 

В края на 80-те японците избират MPV пред MX-5

Първото поколение на скромния по размери кабриолет MX-5 е един от символите на успехите на Mazda в новата история на автомобилостроенето. Следващите генерации на модела само потвърдиха този извод. Но през 80-те години на миналия век японците не били съвсем убедени в това и решили, че ще постигнат по-голям успех ако лансират един семеен ван...

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

MX-5 се разработва усилено от инженерите на Mazda през 80-те години, но дори и най-запалените поддръжници на проекта признават по това време, че става въпрос за нишов модел, от който не трябва да се очакват големи пазарни успехи. По това време Mazda е сравнително малка компания на световния пазар, има някои успешни модели, поддържа връзки с някои гиганти, като Ford, но не разполага с безкрайни ресурси за развитие и лансиране на нови модели.

Затова когато в края на 80-те години трябва да се реши кой да е следващият интересен модел на компанията, който да привлече нови клиенти, шефовете залагат на минивана MPV.

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

В това има логика – в средата на 80-те Renault прави революция с първата генерация на Espace, Chrysler също бързо тръгва по този път и т.н. И MPV дебютира през 1988 година, а лансирането на MX-5 е отложено за 1989. Това решение, макар и години по-късно, е потвърдено от двамата „бащи” на MX-5 Боб Хол и Том Матано.

„По това време ресурсите на Mazda бяха така свити, че компанията нямаше възможност да развива два нови модела едновременно – разказа дизайнерът на МХ-5 Матано пред Motoring. – По това време модата на минивановете вече набираше скорост, те се продаваха добре в Япония и в САЩ, така бе шефовете решиха, че MPV е по-добрият избор.”

Сега, почти 30 години по-късно, MX-5 е получил признанието на модела, съживил интереса на масовата публика към двуместните роудстъри, а продажбите му надхвърлиха 1 милион бройки. Но е факт, че MPV също постигна 1 милион продажби през 2009 година.

Все пак, Матано напомня, че лансирането на МХ-5 не би било възможно без личната подкрепа на тогавашния шеф на Mazda Кеничи Ямамото, който на няколко пъти е казвал, че симпатичният модел е най-големият риск, който той е поемал в кариерата си.

Снимки: Mazda

Реклама  


Купи Mazda

  • Mazda 2 1.4

    2600 лв.

    дата на произв. - април , 2005 г., пробег - 189000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 3 1.6 HDI

    4650 лв.

    дата на произв. - май , 2005 г., пробег - 230000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 3 1.6

    6500 лв.

    дата на произв. - юли , 2007 г., пробег - 156000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 6 2.0

    19500 лв.

    дата на произв. - август , 2014 г., пробег - 182000, С.к - Автоматична, цвят - Бял

  • Mazda 6 2.3 ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН

    7300 лв.

    дата на произв. - юли , 2006 г., пробег - 225000, С.к - Автоматична, цвят - Син

  • Mazda 2 1.5i

    11 лв.

    дата на произв. - юли , 2009 г., пробег - 89700, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

Виж всички обяви

Коментари ( 3 )

Напиши коментар Влез

от: mg ( преди 5 месеца )

до zoom in

Е не е точно така. MG произвеждат до началото на 80-те, а Фиат и Алфа-Ромео и през 90-те години. Обаче това, че се разпадат като плутоний при ядрен взрив хич не им помага.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Това е така,но и самата мх5 впечатлява веднага с управляемостта си,и хората повече и отдават значение поради това също.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: zoom in ( преди 5 месеца )

Преди да се появи MX-5 вече са били изминали 3 десетилетия от последния британски лек роудстър. Имало е огромна пазарна дупка за подобни автомобили и множество почитатели, с по-скоро средни доходи, за които японците започват да прпизвеждат евтино и качествено. Истинският късмет е било не че са успели, а че никой друг не се е усетил преди Мазда.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising