BMW Motorsport зарадва феновете на марката с експозиция на състезателни М версии на моделите, които ще участват в различни надпревари този сезон.
Представянето се състоя в BMW Welt в Мюнхен, а след оттеглянето на BMW от Формула 1, ще се изненадате колко е нараснала гамата на състезателните машини на марката, макар и само GT шампионатите и „силует рейсинг” шампионатите на DTM. Гост-звезда на изложбата беше един M1 Procar от подгряващия марков шампионат на BMW от края на 70-те и началото 80-те години, когато пилотите от Формула 1 се състезаваха с идентични М1 преди основния старт.
Сезонът на състезателните M модели започва с първия уикенд на май, когато е първата надпревара в световния шампионат за издръжливост (WEC), където BMW участва с новия M8 GTE, като това е и колата за „24 часа на Льо Ман”, наследяваща успешния M6.
M6 обаче не излиза в пенсия, а остава в надпреварите в клас GT3, като освен това този автомобил, заедно с M4 GT4 и M235i Racing, ще участва и в легендарното състезание „24 часа на Нюрбургринг”.
Специално отбелязваме новия M4 за GT4 надпреварите – GT сериите, които се развиват най-бързо и където има най-много участници не само в Европа, но и в световен мащаб.
Естествено, BMW представи и шестте M4 DTM, които за този сезон са в нова разцветка за германския пистов шампионат DTM, както и M4 DTM – колата за сигурност в тази надпревара.
„Това представяне е изцяло посветено на нашите фенове – заяви директорът на BMW Motorsport Йенс Маркуардт. – Никога досега не сме представяли толкова голяма и зрелищна гама от състезателни автомобили.”
Представянето зае целия уикенд, който беше кръстен BMW M Motorsport Days, а другата важна атракция беше традиционното „състезателно такси” – пилотите на BMW от DTM возиха фенове на борда на различни M модели.
Снимки: BMW Motorsport