IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германците все още вярват в бензина, но не и в дизела

Електромобилите продължават да набират популярност

Германците все още вярват в бензина, но не и в дизела

Германският институт Nordlight Research проведе проучване сред местни автолюбители, за да разбере какъв тип двигател те считат за оптимален в настоящите условия. Резултатите посочиха сериозен спад на интереса към дизеловите мотори, както и съществено нарастване на този към електромобилите.

Германците все още вярват в бензина, но не и в дизела

Около 38% от анкетираните са категорични, че при покупката на следващ автомобил ще заложат на бензинов мотор, докато 15% залагат на хибрид. Тези, които ще се насочат към електромобили, са 8%, а едва 5% остават верни на дизела. Само 1% от запитаните имат интерес към автомобили с водородни клетки.

Любопитното е, че 1/3 от анкетираните (33%) изпитват сериозни затруднения с даването на категоричен отговор, тъй като смятат, че положението в автомобилната индустрия ще претърпи съществени промени през следващите 3 години.

Другият въпрос показва, че 24% от гражданите на Германия виждат перспектива в използването на хибридни технологии, а 18% вярват в бъдещето на електромобилите и колите на водород. Само 11% от немците очакват бензиновите и дизеловите мотори да продължат да се използват в дългосрочна перспектива, докато 22% от запитаните не могат да отговорят категорично.

Пълно фиаско претърпяват купувачите на дизела. Само 19% от собствениците на коли с такъв мотор при смяна на автомобила биха заложили на същия тип двигател. Повечето анкетирани са раздразнени от скандалите с манипулираните дизели, а също така и от очакваната забрана на автомобили с такива мотори в големите градове.

Като цяло хибридните автомобили изпреварват значително електрическите в днешните предпочитания на клиентите. Проблемите с колите на ток, които притесняват евентуалните им купувачи са добре познати – нисък ресурс на батериите и слабо развита инфраструктура на зарядните станции. Повечето участници в анкетата са категорични, че електромобилите са идеални в градски условия (80%) и са готови да заложат на тях като втори автомобил в семейството (54%).

Около 40% от потенциалните купувачи на електрически или хибридни модели са готови да платят повече, отколкото за съпоставим автомобили с бензинов или дизелов мотор. Останалите 60% обаче не са съгласни, тъй като считат, че електромобилите са прекалено скъпи. От тях 45% са склонни да купят кола на ток, но втора употреба.

„През следващите няколко години предпочитания на купувачите съществено ще се променят и дилърите трябвя да бъдат подготвени за това. В протиен случай те ще загубят своя бизнес”, категоричен е управляващият директор на Nordlight Research - Томас Донат.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Германците пак му намериха цаката! Измислиха как да направят дизелите безвредни Германският гигант Бош, който има 402 000 работници създаде революционна система за пречистване на газовете от дизеловите двигатели, която ще позволи на тези машини да намалят емисията на изхвърляните вредни вещества до 10 пъти по-малко от поставените условия до 2020 г., пишат местни медии. Тази новина идва като спасение за германската автомобилна индустрия...
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    KLASIKA ( преди 5 години )
    Изчезналото злато на"Масоните" е приватизирано от няколко човека които сега плащат,а плащат е смешна дума!....,които финансират правителствата за да ни "СЛОМИ"плана на"схемаджиите"които "прокарват"НЕОПИСУЕМА ЗАСТРАШАВАЩА ЖИВОТА НА ХОРАТА И ПЛАНЕТАТА -ПИРАМИДА !!!за ел.коли,споделено пътуване и автономни превози и разчитат на зомбирания долбитък да изпълнява и купува "стриктно"всичко което им се нареди чрез платена реклама и да спечелят бъдеще на себе си,децата и внуците и на внуците на внуците чрезпирамидалнамонополистична оферта която добитъка дъвче като зелена трева и след това умира от инфаркт ,а Планетата загива тотално защото ел.коли ще замърсяват въздуха все-повече и тотално докато добитъка цвили и всичко ИЗМИРА!!!!Да те ще влезнат в затвора когато разберат,че това е лъжа,но дано не е късно иживите мъртви да се радват на безкрайни пиршества от останките на добитъка....ЖАЛКО ЗА ВСИЧКИ НИ .........Така,че тази подмолна реклама на схемаджиите не я четете за да не допринасяте чрез себе си и подпомагате лъжата за популярността на ел.колите и да не се превърнете в невинниубийци на личността и достойнствоно на хората и гибелта на планетата!НЯМА НИКАКВА ПОПУЛЯРНОСТ!!!!!ТОВА Е РЕКЛАМА И ПОДКУП И ОДТАМ НАСЕТНЕ ПРАВИТЕЛСТВАТА ПРИТИСКАТ ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ ЕЛ.КОЛИ ,ЗАЩОТО БАСНОСЛОВНИ СУМИ ГИ ПОДКУПВАТ И ОПИЯНЯВАТ И ЕЛ-КОЛИТЕ ПОГУБВАТ СВЕТА ЗАЕДНО СЪС SUV-ВЕТЕ!Спрете да коментиратеи напишете ,че нямада се вържете към Матрицата!Просто и ясно,...но едва ли за зомбирания *** растящ и израстнал в света на интернет и рекламата!Жалко за всички ни..........
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А дизелът трови не само околните,но и нервите на собственика..
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Наш *** вярва в дизела,до сетни старини ..
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Дизела е канцерогенен шит и това е ясно на всеки.В Америка освен камионите други автомобили на дизел не е имало никога.А в Америка беше поне доскоро най-големият автопазар в Света.Неслучайно.Дизела беше пробутван от немците след това решиха да облъчат и Анмерика и на всеки е ясно че не могат да покрият нормите затова и манипулираха софтуера обаче ги хванаха и край!Амин!Нас европейците кучета ни яли.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Учуден ( преди 5 години )
    Защо никой и никъде нищо не казва, че дизелът може да работи и с олио и подобни?
  • #8
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    България произвежда ток ама не съм чул да произвежда нефт! Ние ще сме най-на далавера от ел. коли! А да ти пречат соларните панели, а не изгорялата нафта по улиците трябва да си много смахнат или да се опитваш да заблидиш някоя офца. да не говорим колко е хубаво да си на светофара зад някой избушен дизеляк и като настъпи да изригне цял облак смрад отгоре ти.
  • #7
    12 rate up comment 5 rate down comment
    до: НАФТАлина под ме ( преди 5 години )
    Аре сега питай, ами този дизел откъде. Откъде енергия за добива му, откъде енергия за пренасянето му в рафинерията, откъде енергия за рафинирането му, откъде енергия за доставянето му в бензиностанцията, откъде енергия да отидеш и да заредиш, откъде енергия за поддръжка на системите на бензиностанцията, откъде енергия помпата да ти го качи от подземния резервоар до колонката...Да продължавам ли за енергията или тези въпроси са ти достатъчни? Раздвижи малко саждите в главата си и мисли!
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Големи еколози всички ами тая ел. енергия от къде идва? Като станеа свръх потреблиние на ток какво ще стане ще се напълни с АЕЦ и "еко енергия" където разораха хиляди декара плодородна земя да сложат слънчеви панели или "еко" вятърни централи където и там разруша на ред.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това само показва колко манипулируеми са германците, както и ние, както и по-голяма част от континента. Лъгаха за дизела години наред и много хора се вързаха на лъжите им.Нямам думи просто особено, когато става дува за колеги машинни инженери, които би трябвало поне те да са наясно, че тези неща от рекламните диплянки не са истина и няма как да са истина.