IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият кросоувър на Audi ще има 400 км пробег

Серийният e-tron отстъпва по мощност и по цена на Tesla Model X

Електрическият кросоувър на Audi ще има 400 км пробег

Германският прозиводител Audi показа своя  първи електрически кросоувър – e-tron, по време на автосалона в Женева, но тогава не съобщи никакви технически характеристики. Сега компанията от Инголщад най-после разпространи подробности за серийната версия на модела.

Електрическият кросоувър на Audi ще има 400 км пробег

Оказва се, че Audi e-tron ще може да изминава 400 км с едно зареждане според новия цикъл за измерване WLTP, който заменя предишните стандарти NEDC в Европа, FTP-75 в САЩ и JC08 в Япония.

За сравнение, соченият като конкурент Tesla Model X има пробег от 542 км (по стария цикъл NEDC) във версията си със 100-киловатови батерии. А новият Hyndai Kona в електрически вариант изминава 470 км (по стандарта WLTP), като акумулаторите му имат капацитет от 64 кВт/ч.
|
Електрическият кросоувър на Audi е оборудван с литиево-йонни батерии с капацитет 95 кВт/ч. Той ще може да се зарежда само за 30 минути от специални 150-киловатови станции, които обаче все още не са построени.

Електрическият кросоувър на Audi ще има 400 км пробег

В компанията предвиждат до 2020 г. в Европада се появат около 400 такива устройства за бързо зареждане, като те ще бъдат разположени по главните магистрали на континент и разстоянието между тях ще бъде около 120 км.

Серийната версия на e-tron ще дебютира през лятото, като ще се сглобява в Брюксел. Цената на модела ще бъде минимум 80 000 евро (с 2000 евро по-малко от хибридното Q7 е-tron). За сравнение, Tesla Model X P100D струва поне 132 000 евро.

Снимки: Audi



 

Тагове: audi e-tron
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Вероятно са бързали да го пуснат на пазара и са съкратили разработката. Освен това не съм сигурен, че платформата им е толкова модерна като на Jaguar. Профилът изглежда като на типичен модел с предно разположен двигател и задно задвижване, с максилано изнесени напред мостове. За разлика от Ауди, Tesla и Jaguar проектираха кросоувърите си с максимално удължено междуосие и къси надвеси, като на автомобил със средно-разположен двигател, което изглежда доста по-смислено.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не е добър пробег за тази батерия Ягуара е по-малък като Q5 да но все пак с 5КВТ по-малко батерия има 480км пробег по този тест предполагам Ауди нарочно не доуточняват и накрая ще излезе по-близо до 500км или изостават от Ягуар
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ФЕРМЕРА ( преди 5 години )
    Това по скоро ще бъде в класа на новия модел Tesla Y и н ищо чудно Мъск да ги изпревари.И по добре е да ползват технологията за зареждане на Тесла за зареждане на Тесла че докато изградят тези 400 станции има да ги прибират по пътищата.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Странно са забравили да споменат че Модел Х има версия с 75КВТ за 92К евро която по ЕРА тест минава 385км което е поне 400 по WLTP защото разликата при Нисан Лийф между 2та теста е 40км което странно защото значи че икономичността му не е от най-добрите а P100D не е 132К а 157К евро и е абсурд да ускорява като него след като дори Ауди R8 и Порше Мисия Е леко отстъпват
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Отстпва на Модел Х и по размери и брой места