IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Какво обединява германската марка с компании като Ford и Toyota

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

В историята си Volkswagen е предлагал най-различни видове автомобили – седани, пикапи, всъдеходи, миниванове и дори спортни коли. Кои обаче са най-необичайните модели на германската марка, както и какво общо има тя с производетиле като Ford и Toyota, ще разберете в този материал.

Volkswagen Gol

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

На някои пазари този модел се появява и под името Pointer, но в родината си Бразилия още от старта на производството през 1980 г. е познат като Gol. До момента е сменил 3 поколения и е най-популярният Volkswagen в страната. Има дори спортни модификации (GTS и GTI), както и кросоувъри (Gol Rallye). Като цяла успешният модел страда единствено от слаби резултати на краш-тестовете.

Volkswagen Saveiro


Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Най-близкият роднина на Gol е пикапът Saveiro, който също е правен за пазара в Латинска Америка. Технически това е Gol, но в по-практичен вариант – с по-голяма товароподемност и 4 места. Моделът се предлага с един 1,0-литров и два 1,6-литрови мотора. Всички са атмосферни, като развиват съотетно 72, 110 и 120 к.с. Най-мощният работи и на бензин и етанол.

Volkswagen Voyage

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Седанът на базата на Gol пък се казва Voyage и се произвежда (с някои прекъсвания) от 1983 г. до наши дни. Въпреки че на външен вид прилича много на седана Polo, той е построен на различна платформа – BX, която е разработена специално за пазара в Латинска Америка. Двигателите са същите като при Saveiro и Gol. Първото поколение на Voyage се продава дори в САЩ, където се казва...

Volkswagen Fox

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Дори да сте чували за VW Fox, едва ли сте наясно с мащабите на този модел. Той се продава в цял свят, с изключение н Източна Европа. В ЮАР под това име се предлага първото поколелие на Jetta, а в Щатите – първото поколение на седана Gol. В Бразилия субкомпактната „лисица” се предлага и в момента, като има огромен брой модификации. В Западна Европа Fox се появи в началото на века, като замени Lupo, но така и не успя да намери достатъчно клиенти въпреки атрактивната си цена.

Volkswagen Suran


Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Няма грешка – този модел наистина се казва Suran. Поне така го наричат в Аржентина, Чили и Уругвай. В други държави името му е по-впечатляващо – в Бразилия е SpaceFox, в Мексико – SportVan, а в Алжир – Fox Plus. Всъщност Suran е микрован на базата на Fox, като има същото разстояние между двете оси – 2645 мм, и идентични двигатели с обем 1,6 литра.

Volkswagen 1600

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Популярният в Западна Европа Volkswagen Typ 3 се продава и в Бразилия – седанът от 1968 до 1970 г., а комбито – до 1976 г. Моделът обаче се оказва пълен провал, като получава прякора „куфар на колела”. Автомобилът е направен специално за местните условия, като за целта предното му окачване е сменено с такова от Beetle, но и това не му помага.

Volkswagen SP2


Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Бразилският пазар дълго време е затворен за внос на автомобили от чужбина и съответно в него свободни сегменти има в изобилие. Затова и бразилското подразделение на Volkswagen, което разполага с достатъчна автономност от централата във Волфсбург, през 1969 г. решава да запълни една от празнините със спортен автомобил.

Този проект се превръща в пълно фиаско, като от 1972 до 1976 г. от купето са продадени малко над 10 000 бройки с 4-цииндров двигател с въздушно охлаждане. Част от тях – 670 бройки, са изнесени зад граница, най-вече в Нигерия. В Европа пристига един SP2. По-голяма част от компонените спортната кола получава от Typ 4 – предшественика на Passat, а останалите са от същия този Beetle.

Volkswagen Taro

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

За да усили позициите на европейския пазар на пикапа Caddy, в края на 80-те години Volkswagen пуска модела Taro, който представлява „баща” на сегашния Amarok. Всъщност обаче това е лицензирана версия на петото поколение на Toyota Hilux, като германците прибягват до подобен ход заради общи интереси с японците. Volkswagen се нуждае от пикап, разработен с минимални средства, а Toyota – от стъпване на европейските пазари на такима автомобили.

Самият Taro се произвежда сравнително дълго – от 1989 до 1997 г., но продажбите му са доста под очакванията на двете компании. Затова и пикапът с товароподемност 1 тон и двигатели на Toyota не получава второ поколение... до излизането на Amarok, разбира се. 

Volkswagen Apollo

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Като стана дума за лицензирани копия, ето още едно. Volkswagen Apollo живее точно 2 години (1990-1992) и е продава само в Бразилия. Причината е, че в Западна Европа едва ли някой би си купил Ford Orion с емблема Volkswagen. Впрочем, дори в Бразилия търсенето на двувратия седан е минимално, въпреки привлекателната му цена. Моторите са два – 1,6- и 1,8-литрови, като и двата се предлагат както на бензин, така и на смес от бензин и етанол.

Volkswagen Passat Lingyu

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Фактически създаденият за китайския пазар Passat Lingyu е построен на базата на Volkswagen Passat B5+, но ако се вгледаме в задната врата можем да открием същота схема като при възродената Skoda Superb. Нестандартвият седан се продава от 2005 до 2010 г. включително, като клиентът има избор от 3 двигателя. Два са редови, 4-цилиндрови с работен обем 1,8 и 2,0 литра, а третият е 2,8-литров V6.

Volkswagen K70

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

В края на 60-те години компания Volkswagen придобива легендарната някога немска фирма NSU. Затова от 1970 г. моделът NSU K70 се превръща във Volkswagen K70. Това е най-радикалният Volkswagen по това време, тъй като е първият модел на марката с предно предаване и водно охлаждане на разположения отпред мотор. Именно тази революция погубва модела, тъй като по време на мода са други ценнности и през 1974 г. K70 отива в историята.

Volkswagen Iltis

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

През 70-те и 80-те години Iltis е главният всъдеход на герменските въоръжени сили, като от 9547 построени машини около 8800 са на разположение на армията на ФРГ. Моделът обаче се използва и от военните в Канада и Белгия. Всъдеходът с предно разположение на мотора и задвижване на четирите колела се произвежда от 1978 до 1988 г., но постепенно е изместев от дале по-функционалния „Гелендваген” (Mercedes-Benz G-Class) и производството му е прекратено. Последният опит да се спаси Iltis е участието му в рали „Париж-Дакар”, но то не е успешно.

Volkswagen Typ 147 Fridolin

Колите на Volkswagen, за които малцина са чували

Малкият пощенски фургон е произведен в тираж от 6139 бройки поръчка на Deutsche Bundespost (германските пощи). В основата на машината са кариолета Beetle и купето Karmann Ghia от периода 1964-1974 г. Около 200 бройки от Typ 147 Fridolin стават собственост на частни лица, а няколко са купени от пощите на Швейцария и от компанията Lufthansa.

Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen passat fox lupo
0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Iltis ( преди 5 години )
    Iltis печели Дакар още в първите години на ралито...
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до: форумния ВАГон ( преди 5 години )
    И Татра с лицензионен договор им направи Бръмбара, нали? А между другото с лицензионен договор са точно 2 и са споменати. Ти чете ли изобщо или пак си гледал картинките? То бива да си ***, ама чак пък толкова е прекалено. Кон с капаци и под каската няма никой...Факт!Нещо за SP2 ли искаше да кажеш или така ми се стори? Хайде изплюй камъчето, като си толкова запознат с това недоразумение. Слаби, маломощни с въздушно охлаждане проблемни мотори. Нещо друго по въпроса? Нещо ново?
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Пак съм аз ( преди 5 години )
    Ама защо ми изтрихте коментара ? Казах ви че сте прпуснали 4 модела и толкова беше.. Ами стегнете се де...
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    До талаша долу ( преди 5 години )
    Да наречеш SP2 - талаш показва до колко си запознат с нещата!Повечето от тези автомобили са правени в Латинска Америка, по време на сериозни ограничинея. VW просто са се адаптирали и са се справили добре."Крали и копирали" при лицензионни договори е доста тъпо казано!И в момента се прави от много производители,вкл. БМВ, Тойота, PSA и т.н.
  • #1
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Така, като ги гледам не искам и да чувам.Доста са крали и копирали. не е само Бръмбара да са го краднали от Татра. Тойота им прави пикапа, а Аполото е Форд Орион. Май само това са стойностните коли от изброените. Всиако друго е талаш.