Ръководството на концерна General Motors изненадващо обяви за освобождаването на президента на маркате Cadillac. Мястото на Йохан де Найсен се заема от Стив Карлайл, който досега оглавяваше канадското подразделение на GM.
Причини за промяната не бяха съобщени, но самият Де Найсен (на снимката) само преди дни в интервю за Bloomberg призна, че има „философски различия” с ръководството на GM. Той беше начело на Cadillac от 2014 г., след като преди това заемаше същите постове в Infiniti и в американското подразделение на Audi.
Именно Де Найсен успя извоюва по-голяма автономност за Cadillac в рамките на концерна GM. Той ребрандира моделната гама на марката, като измисли обозначения от две букви и една цифра - (CT6, XT5, XT4), а освен това премести щаб-квартирата на квартира от Детрой в Ню Йорк и започна пълна промяна на търговската мрежа на марката.
През 2015 г. обаче продажбите на Cadillac спаднаха с 11%. За 2017 г. само в Щатите намалението е с нови 8%, въпреки че в първите 3 месеца на тази година беше отчетена положителна динамика - +8,1%. Де Найсен обаче отнесе много критики заради увлечението му в опитите да настигне германските конкуренти на Cadillac вместо да залага на традиционните ценности на марката.
В крайна сметка вече бившият президент на компанията стана заложник на проекта за създаването на компактния кросоувър XT4 (на снимката), който беше представен само преди месец. Дори появята на този модел обаче не можа да спаси Де Найсен, който вече не е начело на легендарната американска марка.
Снимки: Cadillac