Вход   Регистрация

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Войната по пътищата продължава с пълна сила
 

Защо се случват подобни трагедии, се питат експертите

Поредният черен уикенд взе нови жертви във войната по пътищата. В петък 6 души загинаха в зверска катастрофа на АМ "Тракия" между автобус и лек автомобил. Черен беше и денят на национален траур 14 април, когато в друга катастрофа с бус на "Тракия" загинаха двама души, а други 8 пострадаха. В неделя пък състезателен автомобил излезе от трасето на писта в Шумен и прати 6 души в болница.

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Защо обаче се стига доук? Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров, ако имаше видеорегистратор в автобуса, вече щяхме да знаем каква е точната причина за тежкия инцидент в петък на АМ "Тракия".

"Има 3 хипотези - вина на шофьорката на лекия автомобил, вина на шофьора на автобуса или "съвина". Все още обаче само гадаем. Това нямаше да е така, ако нашето предложение на всеки автобус да има видеорегистратор беше прието. Това устройство записва всичко, ставащо на пътя", категоричен бе Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

Той твърди, че нито пътните полицаи, нито служителите на ДАИ проверяват дали пътниците в автобусите имат сложени колани при пътуване.

Автомобилният пилот Румен Дунев смята, че основната причина за катастрофата на АМ "Тракия" е разконцентрацията на шофьорката на лекия автомобил, който блъска автобусът отляво.

"Скоростта убива. Още по-страшното е, когато водачите се качат зад волана и са неконцентрирани. Чуха се много версии, но колкото и по-малко килограми да е лекият автомобил, трябва много малко, за да бъде нарушено равновесието на автобуса", настоя Дунев.

Според рали шампиона инцидентът, в който състезателен автомобил излезе от пътя и удари 6 души, няма как да се предвиди, защото състезателите търсят най-добрите времена и високите скорости и понякога се случват непредвидени ситуации.

Снимка: „Булфото”

Още по темата - четете в Dnes.bg

Реклама  


Купи кола

  • VW Golf 1.9TDI

    3399 лв.

    дата на произв. - ноември , 1998 г., пробег - 313000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • VW Sharan 1.9 tdi 4x4

    6500 лв.

    дата на произв. - декември , 2004 г., пробег - 320000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Audi A4 2.0tdi/LED/Auto.

    13899 лв.

    дата на произв. - април , 2011 г., пробег - 164000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Renault Scenic 1.9

    3600 лв.

    дата на произв. - септември , 2000 г., пробег - 204000, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Dacia Dokker 1.6i Bi-Fuel Газов инжекцион Навигация Металик

    14400 лв.

    дата на произв. - януари , 2014 г., пробег - 110689, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Ford Focus 1.8 TDDI

    3550 лв.

    дата на произв. - февруари , 2002 г., пробег - 174512, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 22 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Да се възстанови психопрегледа за всички любители.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Всеки втори кара с телефон или на ухото или в ръката. Активността се изразява във фейсбук, не на пътя. В задръствания непрекъснато се чуват удари от леки почуквания. Пълно е с мало***ци.

На някой такъв не му е виновно каквото и да било друго, нито състоянието на пътя, нито нищо...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

колко автомобила е имало преди 1989 и колко са били жертвите и правилно е да се води статистика не на брой населние а на брой автомобили на правоспособни или по скоро управлявали мпс
иначе 1 000 000 насение със 1 000 автомобила и 10 жертви не е равносилно равносилно на 10 000 000 със 100 автомобила и 10 жертви
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Ха ха ха ( преди 6 месеца )

До анонимния долу. Редно е да отбележим,че 1989-та жертвите са били 1280 при 9 милиона. И БГ е била по средата на класациите , а сега сме на дъното.Например преди 89-та сме с по-добри показатели от Италия, а сега де сме ние де е Италия.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Русия ( преди 6 месеца )

До един анонимник долу.Изтината е ,че населението намалява.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: А всъщност .. ( преди 6 месеца )

колко по-малко рена на пътя, толкова повече спасени живота!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

да попитам само аз ли не виждам пораженията върху автобуса докато цялата дясна страна на реното е смляна
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Ако имаше мантинела нямаше да има загинали, но нали от ГРОБ пак са краднали милионите и са си спестили от мантинела. Никъде по света няма такова малоумие направено по магистралите. Не стига, че цената на километър магистрала у нас е една от най-високите в света при условие, че цената на труда у нас е една от най-ниските. Скъпо и некачествено направени пътища, които на втората година са вече цъфнали и са за ремонт. Ама нали нашите фирми трябва да работят и да крадат от държавните поръчки...
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Нещата са комплексни.
1. Слаба култура на пътя
2. Неумели шофьори
3. Купени книжки
4. Подкупни контролни органи
5. Подкупни магистрати.
Правиш си каквото искаш и трепеш наред, като знаеш, че най-много условна ще получиш
6. Неадекватно ниски глоби и наказания
При системни груби нарушения отнемане на книжката и затвор. Каране дрогиран или пиян задължително затвор с принудителен труд.
И не на последно място ма-ло-умната инфраструктура.
Къде е мантинелата тук на тази магистрала? Пак кражби а ГРОБари
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Че война на пътя е силна дума така е. Но първо колите колкото и боклучави в БГ стават доста по-безопасни - до втората половина на 90-те еър бег е екзотика, както и самозатягащ се колан с пиро патрон. И второ населението на българия е спаднало за този период с близо 2 милиона. Като сложиш брой загинали на 100хил души сме сред лошите примери в Европа
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 1  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Войната по пътищата е плод на болните мозъци на журналястите и инструмент да се плаши стадото.Истината е, че жертвите на ПТП намаляват макар и бавно от 10 години насам от около 750 годишно до 682 през 2017г.
Редно е да отбележим, че 1989г когато не е имало и една магистрала а автомобилите са били 4 пъти по-малко жертвите на ПТП са били 1562.Разбира се тогава не е имало 20 телевизии, които да въртят една новина по две седмици и да обясняват на стадото, че гине като през чу/ма.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: Хихихи ( преди 6 месеца )

Хората отдавна са го измислили, но на нашата държава не и стиска да предприеме необходимите мерки. Основно правило е, че автомобилът не е право, а привилегия, а за всяка привилегия се заплаща. Нямаш ли пари - пътуваш с автобус,влак или велосипед. Сега всеки *** се е метнал на трошляк на 20 години и "жъне" по пътищата. Бедните са безотговорни, защото нямат какво да загубят ако причинят инцидент.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Всеки който питаш защо си позволява да кара така сериозно погазвайки законитео отговаря - аз много внимавам и имам подходяща кола (разбирай е46 320д с подозрителни гуми). Ами като внимаваш значи ще осъзнаеш че ще се удариш а няма да се изтряскаш без да разбереш. На тези все са им виновни, че някой будала спазващ правилника излиза в лява лента с 120-130 и не съобразил че точката на хоризонта кара с 200. Да сме в Германия на аутобан да се оплакват ама тук това не важи
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Много ясно че няма да искат видеорегистратори, нали ще се види как всички карат с 400 км/ч и какви нечовешки нарушения се правят. За 24 часа ще трябва да се арестуват 90% от шофьорите на автобуси и фирмите да се затворят! Ама нали и те не са случайни, та не очаквайте нещо да се промени .. българина е супер тъпо, просто и арогантно ***!!! Вчера един обясняваше как всеки ден карал с 270 км/ч, и той никога нямало да направи катастрофа и да е причина за такава, бавните били виновни!!!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: нямазначение ( преди 6 месеца )

Автобусът е испанска каросерия със шаси и двигател на Мерцедес. Май не си много запознат, но пък доста лаконично даваш заключения, а ;)
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Един там ( преди 6 месеца )

Скоростта ако е прекалено висока си е проблем, понеже времето за реакция силно намалява, но тя не е единствената причина.
По-скоро надценяването на възможностите на комплексираните празноглави тъпаци са проблем. Наблюдавам ги както със стари коли така и с нови коли. Не толкова скоростта, а ПРОСТОТИЯТА убива. В БГ я има в изобилие за съжеление
Отговори
 
+17
 

Положителни: 17  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

този автобус е китайски, и са му лепнали емблема мерцедес. Най-вероятно е сбъркан, като всичко китайско, но тепърва ще си патиме от по евтини китайски гуми, автобуси и всякакви боклуци.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

камери за средна скорост трябва МОМЕНТАЛНО да се наслагат навсякъде !
Да станат зверски глобите за пътните нарушения
И да почнат да се събират !
само това ще намали, войната и жертвите !!!
всичко друго са празни приказки !
Отговори
 
+7
 

Положителни: 13  Отрицателни: 6

от: Пецата ( преди 6 месеца )

Масово хората нямат култура на каране , затова така се получава.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 19  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

. . . и НЕ скоростта, а арогантността, невниманието и нехайството убиват.

Много точно казано!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: 123 ( преди 6 месеца )

Автобуса изглежда с малки джанти, проекта май не изчислен точно. Нестабилен изглежда. Как може да е Мерцедес не се знае.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Много мъдри въпроси! Какви са верните отговори, обаче? Според мен главната причина за жертвите по пътищата е, че човешките тела са по-меки от останалите тела по и около пътищата. И при удар с тях са разкъсват, счупват и т.н.
И не скоростта, а простотията, невниманието и нехайството убиват.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 15  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising