Вход   Регистрация

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
 

Расте натискът България да стане гробница за дизели, предупреждава министърът на финансите

България трябва да преразгледа начина, по който облага автомобилите, и то бързо, заяви министърът на финансите Владислав Горанов в специално интервю за списание Investor DIGEST. Министерството вече прави анализи как да въведе екологичен принцип на облагане, като работи съвместно с Националното сдружение на общините.

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Не би трябвало да е толкова лесно да притежаваш автомобил, казва финансовият министър Владислав Горанов в специално интервю за Investor DIGEST. Снимка: ИВАЙЛО ПЕТРОВ

"Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обяснява министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция".

България е от съвсем малкото останали страни в Европейския съюз, в които данъкът върху автомобила се определя от стойността му и, като допълнителен компонент, от мощността. Реалният резултат от тази политика е, че годишният данък за 20-годишен дизелов автомобил е десетина пъти по-нисък от този за нова кола с малък бензинов мотор или с хибридно задвижване.

В София например за 15-годишен дизелов автомобил с мощност 95 конски сили данъкът е 24.50 лева годишно. За чисто нов автомобил със сертификат Евро 6 и 120 коня мощност ще трябва да плащате по 340 лева на година.

За сравнение съседна Румъния въведе допълнителна екологична такса върху автомобилите още през 2013 година. Тя отчита възрастта, какъв стандарт покрива автомобилът (от Евро 1 до Евро 6) и колко са емисиите СО2 на километър.

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
България е единствената страна в ЕС, която изобщо не отчита какви вредни емисии имат автомобилите или дори какъв европейски екологичен стандарт покриват

Новите автомобили със сертификати Евро 5 и Евро 6 са освободени от този данък. За 7-годишен бензинов автомобил с 1.6-литров мотор се плащат 260 евро, а за 15-годишен със сертификат Евро 2 - между 640 и 1300 евро, според калкулатора на румънската агенция по приходите.

"Трябва да засилим ролята на екологичния компонент", казва Владислав Горанов. "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".

 

Реклама  


Купи кола

  • Opel Meriva 1.7/ISUZU\DTI

    3999 лв.

    дата на произв. - октомври , 2005 г., пробег - 134300, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Peugeot 508 2.0 1.6 hdi

    11 лв.

    дата на произв. - февруари , 2011 г., пробег - 140000, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Opel Astra 1.7CDTI/хечбек/перфектен

    5499 лв.

    дата на произв. - януари , 2005 г., пробег - 135000, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Mercedes-Benz E 350 3.0 4 MATIK

    48888 лв.

    дата на произв. - юли , 2013 г., пробег - 144000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Renault Clio 1.5 dCi

    10990 лв.

    дата на произв. - юли , 2014 г., пробег - 106000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Mercedes-Benz E 250 КАТО НОВА

    27000 лв.

    дата на произв. - ноември , 2010 г., пробег - 166000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 78 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Вярно е трябва да е скъпо да имаш кола. Населението трябва да мине отново на коне, магарета и каруци. Коли само за партийните другари. Всички останали с колека и каруци!
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: Край ( преди 6 месеца )

Трябва да е скъпо да имаш кола в големите градове. Там замърсяването е особено вредно и има други транспорти. И трябва да е евтино да имаш кола в малките населени места и селата- там няма друг транспорт. За това освен с данъка регулацията трябва да стане и с паркирането. ПЛАТЕНО трябва да стане паркирането в цяла София и областните градове.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 13  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

На този горе само ръкавелите му са 5000 лева - спестени от заплата разбира се.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 19  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

минтири, ако искаш, и художник стани. Колко пари изкарваш, си зависи от теб. Освен ако не си чиновник на държавна заплата, който наистина трябва да чака от горанов
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: да бе да ( преди 6 месеца )

Този май си вярва в глупостите който говори. Ама си е направил сметката без кръчмаря - Борисов. Нали утре като излезнем 1000 човека пред НС и ще се на-се-ре и отново ще даде на заден както винаги, защото тиквоча най-го е страх да не му приключи папането, защото тогава го чака дълаг престой при бай старви. Тия алчни боклуци само тестват общественото мнение с подобни предложения, за да видят дали могат да отмъкнат още някое левче от бедния си народ.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9

от: Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )

Ало анонимния от преди 2 мин - кво предлага всички в БГ да станат ИТ специалисти ли?!
Имам по-добро предложение - давай да нарправим 5 милиона депутати и министри - че на тях по-добре им се получават работите - с един мандат на държавна служба и милионерчета! Тогава не за 200 ми за 2000 на месец кола ще може да си караме!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Гост ( преди 6 месеца )

Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил.
А иначе доста лесно си сменяте колите през три години.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Loco ( преди 6 месеца )

Пак нещо не сте прочели. Не става дума стари или нови, а всеки да плаща, колкото цапа. Нали после всички го дишаме. Румъния са го въвели от пет години. Само ние ли сме дебелите на европата
Отговори
 
+23
 

Положителни: 25  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )

А ще каже ли на румънците какви са има доходите вече тоя плондер нещастен?
А иска ли да му дам 1030 лева колкото е средната заплата и да го заведа в Дупница да ми купи кола! За 1000 лева не може да плати само регистрирането и административните такси и застраховки - ама този е потресаващ тъпагоз и даже това не знае щото живее в някъв собствен свят на кражби и лъжи!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 20  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Имало нови коли за 200 лева на месец - хахаха голям виц в това браво на човек движещ се с градският транспорт, който никога в живота не е притежавал автомобил и най-вероятно няма и да притежава.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 17  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Колко пари изкарваш и каква кола караш, си зависи най-вече от теб. В софия в момента може с тримесечен глокс по софтуерно тестване да си намериш стартова заплата два пъти над средната. И на други места има работа, няма квалифицирани работници. Но промитите мозъчета от соца смятат, че някой трябва да им дава. Че държавата трябва да им осигури. Че им се полага по право. По право им се полагат само въшките.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 16  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Свищовският финансист пак се изказва неподготвен. Я по-добре да обясни, защо в България заплатите са най-ниски в целият ЕС и защо румънците ни минаха с 50% в доходите. Този и шайката му са вече почти 10 години на власт.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 25  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Я човекът на Д.П. в правителството пак ръси акъл. Да не ядосва българите, че ще му утеснее България и язък за къщата за милиони, която си построи в Бояна.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 8  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

тинтири, а не искаш ли първо сам да се обесиш, за тъпота с взлом
Отговори
 
+2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 7

от: До първия ( преди 6 месеца )

Има нови коли, които са по 150 - 200 лева на месец. Има 3-4-годишни, които излизат и по-малко. Обаче българския комплексар трябва на всяка цена да си вземе някой пушещ премиум. Къде другаде Мерцедес и БМВ са съответно втората и четвъртата най-продавана марка на пазара? Окей, като искаш да си г.ъ.з.ар, си плащай като г.ъ.з.ар
Отговори
 
+22
 

Положителни: 25  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
Този трябва да бъде обесен НЕЗАБАВНО!!!
По-голяма тъпанарщина от изказването му няма!
Отговори
 
 -13
 

Положителни: 6  Отрицателни: 19

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Не е въпросът дали да караш нова, или стара. Въпросът е да има разлика в данъка ти, ако караш Корса с еднолитров мотор, или Мерцедес с дизелов V6 без катализатор. Сега тия, дето най-много тровят, плащат по 20 лева на година, щото така е "социално". Дано наистина го променят това.
Отговори
 
+28
 

Положителни: 33  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Ние все едно не искаме да караме нови коли.
Ако стане минималната заплата 1200 евро, като в Европа, че да не ни спъва една вноска от 300 евро на месец за нова кола, ще караме и ние нови коли.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 19  Отрицателни: 8

Страница: 123
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising