Вход   Регистрация

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
 

Расте натискът България да стане гробница за дизели, предупреждава министърът на финансите

България трябва да преразгледа начина, по който облага автомобилите, и то бързо, заяви министърът на финансите Владислав Горанов в специално интервю за списание Investor DIGEST. Министерството вече прави анализи как да въведе екологичен принцип на облагане, като работи съвместно с Националното сдружение на общините.

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Не би трябвало да е толкова лесно да притежаваш автомобил, казва финансовият министър Владислав Горанов в специално интервю за Investor DIGEST. Снимка: ИВАЙЛО ПЕТРОВ

"Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обяснява министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция".

България е от съвсем малкото останали страни в Европейския съюз, в които данъкът върху автомобила се определя от стойността му и, като допълнителен компонент, от мощността. Реалният резултат от тази политика е, че годишният данък за 20-годишен дизелов автомобил е десетина пъти по-нисък от този за нова кола с малък бензинов мотор или с хибридно задвижване.

В София например за 15-годишен дизелов автомобил с мощност 95 конски сили данъкът е 24.50 лева годишно. За чисто нов автомобил със сертификат Евро 6 и 120 коня мощност ще трябва да плащате по 340 лева на година.

За сравнение съседна Румъния въведе допълнителна екологична такса върху автомобилите още през 2013 година. Тя отчита възрастта, какъв стандарт покрива автомобилът (от Евро 1 до Евро 6) и колко са емисиите СО2 на километър.

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
България е единствената страна в ЕС, която изобщо не отчита какви вредни емисии имат автомобилите или дори какъв европейски екологичен стандарт покриват

Новите автомобили със сертификати Евро 5 и Евро 6 са освободени от този данък. За 7-годишен бензинов автомобил с 1.6-литров мотор се плащат 260 евро, а за 15-годишен със сертификат Евро 2 - между 640 и 1300 евро, според калкулатора на румънската агенция по приходите.

"Трябва да засилим ролята на екологичния компонент", казва Владислав Горанов. "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".

 

Реклама  


Купи кола

  • Ford Focus 1.6 HDI 90кс. FACE ИТАЛИЯ

    5900 лв.

    дата на произв. - декември , 2009 г., пробег - 172000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Mercedes-Benz A 150

    4800 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 168000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Renault Scenic 1.6

    1550 лв.

    дата на произв. - април , 1998 г., пробег - 234244, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Ford Mondeo 2.0 TDCi

    15990 лв.

    дата на произв. - декември , 2013 г., пробег - 126000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Nissan Micra 1.2

    3800 лв.

    дата на произв. - август , 2006 г., пробег - 121000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A4 2,0TFSI Quattro S line

    18599 лв.

    дата на произв. - април , 2010 г., пробег - 176000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 78 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

"Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".

Най-сетне.Всеки *** със 600 лв заплата кара кола.Срам ги е да се возят на градски транспорт.Егати ***.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 20  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )

none
Що говориш глупости и ти?
Миминалната заплата в Румъния 620 лева а средната е вече 1500 лв и тия 500 лева разлика са точно 450те лева на месец за нова кола за които другаря Пена говори!
Даже и за минималната заплата да говорим 100 лева е разликата да изплащаш кредит за прилична 5-6 годишна кола!
Въобще не си мисли да ни сравняваш с румънците!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )

Пена
Абе другарю, средната работна заплата я тури 1000 лева - като дадеш 450 за кола кво ше ти остане да избуташ месеца в София?! Ток и вода 100 ако си тотален аскет. Храна по 10 лв на ден което е абсурд 300 - вече си на 850 лв. Ами Гориво за тая кола? 50 лв да е си на 900 лв. Отопление, телввизия, телефон и т.н ми ако плащаш и наем. Приказваш пълни идиoтщини! Ще си купиш нова кола със средна заплата кога цъфнат налъмите!
Горанката да се погрижи за доходите - не за данъците ако иска промяна!
Отговори
 
+24
 

Положителни: 25  Отрицателни: 1

от: от Германия ( преди 3 месеца )

Иляне така е човече някой другари много лъжат, по стар навик,както навремето ни лъжеха колко е зле на запад и че американците се напивали с кока-кола. В Европа живеят вече над 1 милион българи и на практика всеки има познат някъде из ЕС и вече лъжите им не минават. С една средна месечна заплата човек спокойно може да си купи не лоша кола и да си я кара, само бившите партийци се опитват тук да убедят българина, че да имаш кола е привилегия и нещо запазено само за партииците.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 21  Отрицателни: 0

от: Илиян ( преди 3 месеца )

Тоя е лъжец. Живея във Великобритания , при 600-650 лири СЕДМИЧНА заплата, първата кола на жена ми беше Рено Сценик дизел , и я взехме за 650. Това е повтарям СЕДМИЧНА не месечна заплата.Между 400 - 1000 лири има много читави коли подходящи да ходиш на работа. 2рото важно е че 5 минути след покупката вече си собственик , няма регистрация , няма нови номера , няма такси няма НИЩО !!!! Нищо !!! . Новия талон си получаваш по пощата на адреса. БЕЗПЛАТНО !!!
Отговори
 
+33
 

Положителни: 35  Отрицателни: 2

от: Няма такъв смях! ( преди 3 месеца )

Знаем ги ние реформите на ГЕРБ. Ще вдигнат данъка на таратайките от 20 на 25 лева и ще почнат да се тупат в гърдите, колко много са направили за екологията. А форумната флора и фауна ще е във възторг. Боже слез и си прибери вересиите.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 5

от: none ( преди 3 месеца )

Браво! Дано стане по-скоро. Доходите в Румъния са почти като в България, но автопарка им е поне с 50% по-нов. Не се карат масово стари БМВ, Мерцедес и Ауди, а ФВ, Шкода, Опел, Рено, Дачия (противно на очакванията най-разпространени са марките на ФВ и след това Дачия), на 0-6 години. Ако видите премиум автомобил, то той е до 5-7 години максимум, по-натам явно не им излиза сметката да го карат. Ясно е че няма как всеки да кара нова кола, но има разлика между 10 годишни Корса 1.4 и Ауди 4.2.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Къде ги дават тези корси за 450 лева, дай линк да прочетем какво пише с малките букви.

Това е като рекламите вземи iPhone за един лев и после плащай 2 години по 150 лева на месец. Ама домакините като Пена с завършен осми клас се ловят на такива въдици.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: до пенка ( преди 3 месеца )

Хаха Пено ела ма вземи една Фабия и една корса и не чакай на Плоска идвам с 900 лева да ги купя и двете!

Иначе това е пълна глупост разбира се. Къде забрави първоначалната вноска от 30% от 30.000 лева, къде забрави пълното каско което трябва задължително да сключиш, къде забрави задъжителните инспекции в прескъпия официален сервиз!? Къде забрави последната вноска от 30%. Къде забрави лихвите по лизинга. Тази Корса ще я платиш два пъти докато стане твоя и ще ти излезе през носа.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 24  Отрицателни: 4

от: нека да се преброим ( преди 3 месеца )

Нека да видим колко са "ЗА" да дишат по-чист въздух, който е по-малко замърсен от остарели коли, и колко са "ПРОТИВ" тази идея.

Ако си "ЗА" по-висок данък -> натисни плец "НАГОРЕ",

Ако си за "ПРОТИВ" -> натисни палец "НАДОЛУ"
Отговори
 
+18
 

Положителни: 45  Отрицателни: 27

от: пена ( преди 3 месеца )

"На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението."

Със средна работна заплата в София спокойно можеш да си купиш нова Шкода Фабия или пък Опел Корса на лизинг. Такава кола излиза по 450 лева на месец (всички разходи, не само лизинга).
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

В пъти по-голям данък, да ще го направят от 20 на 40лв, ако си мислите, че това ще откаже хората явно сте яли нещо развалено, с колкото и % да вдигнат данъка никой няма да се зареже колата. Нали се сещате че не могат да го направят непосилен, защото това ще удари 80% от българите и гербаджийте ще бъдат натирени мигновенно. Всичко е пунта мара за да се каже на онези които протестираха заради въздуха, че са направили нещо, но това нещо ще е толкова незначително че няма да откаже и един шофьир.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 7  Отрицателни: 7

от: Отг. ( преди 3 месеца )

...Бих плащал в пъти по-голям данък за да има къде да паркирам,..
Ами нали това е идеята. То това сега какво е - мъжа кола, жената кола сина и той по 3 коли в семейство ? Скъпо било ? Пред блока не остана място да се завъртя пешш от коли. И това ми било бедна държава. Кажи го на някой в Западна Европа да видиш как ще те гледа.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 16  Отрицателни: 4

от: JEEP ( преди 3 месеца )

Живея във Флорида, данък не плащам, само регистрация всяка година, преглед не се минава, никой не го интересува, че единия ми таралясник гори 20 на сто и какво бълва.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 12  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Стига бе, верно ли чак без номера почнаха да карат по селата? Наистина не знаех? Еми тогава няма какво да говорим, за тях данъци не съществуват така или инъче, всъщност те и ток не плащат...ама ние говорим за градовете, където колите са мого и въздуха е много зле.Нали това коментираме какво е правилно да се направи.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

До D. Лъжа живея в Германия и с една средна работна заплата мога да купя 3 автомобила и да ги регистрирам и да участвам в движението. Информирай се преди да пишеш небивалици.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 18  Отрицателни: 4

от: пена ( преди 3 месеца )

"СОЦИАЛНА СПРАВЕДЛИВОСТ - МИРИЗЛИВЦИ!
Нещо, за която явно не сте чували или нямате достатъчно пипе да хванете!"

Винаги съм си мислил, че тия дето карат коли с по 200-300 коня не са бедни. Но явно е нормално да караш джиб и в същото време да си на социални помощи.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: D ( преди 3 месеца )

На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".

Нещо, което го няма никъде - поне в Европа". В Англия също можеш да си купиш кола с една средна работна заплата, даже с една минимална работна заплата. Ама за България не съм сигурен, че е възможно.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 15  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Роми да плащат данъци, хаха голям виц каза браво. Пич те по селата и малките градове карат без регистрации, без застраховки без годишни прегледи и никой нищо не им казва. Полицията е абдикирала напълно и се намесват само от въоражен грабеж на горе, а ти си мислиш, че ще уплашиш ромите с по-висок данък. Излез малко извън жълтите павете и пообиколи България и се запознай с реалностите към днешна дата.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Ти между данък върху доход и еко такса правиш ли разлика ???
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: пена ( преди 3 месеца )

"А ще каже ли на румънците какви са има доходите вече тоя плондер нещастен? "

Средната заплата в БГ е 900 лева. Средната заплата в Румъния е 1100 лева. "Цели" 20% разлика.
Тинтири, ако си някакъв цъpвул на минимална заплата, по-добре ползвай градския вместо да си даваш стотинките за 20-годишна таратайка. Така само ще си по-беден а и ще тровиш и себе си, и всички останали.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Този и от екология ли почна да разбира? Цялата идея е да се измъкне още някой лев от материала и да се приточи в джобовете на политическата мафия. Екологията на този му е последна грижа.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 8

от: Дишо ( преди 3 месеца )

В цяла Европа,водачи без нарушения на пътя плащат по-ниска гражданска отговорност,но тук не го въведохте ,нали???А сега защото ще лапате,бързо ще се организирате,нали лентяи! И второ,с темата за замърсяване на въздуха дали не отприщвате пазара за руски коли,че той този народ е толкова ебаван,че вече във всичко се съмнява.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

И защо според теб ромите четвъртокласници са с коли? ... нали за това щото за 20лв данък и си готов с кола. Я му удари 300лв данък да видим дали ромите дето казваш ще са с коли ?
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )

Пена и Анонимния
А ще обясните ли, защо (поне в цивилизовани държави) има различни данъчни ставки според дохода и богатите плащат до 70% от доходите си като данъци?!
СОЦИАЛНА СПРАВЕДЛИВОСТ - МИРИЗЛИВЦИ!
Нещо, за която явно не сте чували или нямате достатъчно пипе да хванете!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Дано по-бързо го въведат, това което е в момента го няма никъде. И естествено че оправдание винаги може да има, че хората нямат пари. От някъде трябва да се започне и да има норми. Важна е посоката и да има стратегия. Пълно е с таратайки и с хора които не ги поддържат и пушат по улиците. За това няма оправдание. Дано по-бързо стане, но като гледам нагласата на хората и коментарите по-долу не съм оптимист. Затова ще сме пълни с болести
Отговори
 
+5
 

Положителни: 10  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Покажи Коментара
Екология има само там където населението е богато и може да си я позволи. Със забрани, глоби, високи данъци нищо няма да стане, защото просто никой няма да ги спазва, само ще се отвори нова схема за подкупи. Че те вече половината роми които нямат завършен 4ти клас са с коли, а пък какво остава за другите. То така или иначе след 2-3 поколения населението в България ще е предимно ромско, така че те вече почнаха да ни ни интегрират и до 2-3 поколения и ние ще станем като тях.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 12

от: Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )

Loco
Румъния го е въвела, но ние не можем да се сравняваме с румънците батенце! Румънците първо че си изтребиха цялата номенклатура още 90те години, а при нас комунистите хвърляха чоп, кой да стане Син демократ кой да си остане червен.
Румънците прибраха 2 футболни отбора министри в затворите и продължават. Ние нямаме 1 за цяр вкаран!
да не говорим че Румънците вече ни изпревариха неколкократно с икономиката, а ние даже не опитваме да я развиваме.
Да румънците са ПО от нас! Много по!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 16  Отрицателни: 4

от: пена ( преди 3 месеца )

Браво! Време е да се разкарат 20 годишните таратайки от пътищата! Също не е нормално и всеки *** на минимална заплата да има таратайка!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 17  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Хората които карат скъпи коли плащат достатъчно много за да я купят, застраховат, сервиз и т.н. и съответно не замърсяват много.Защо е необходимо да плащат и висока екотакса ?
Хората които харат евтини коли плащат малко за да я купят, севриз почти никакъв, каско няма и е нормално екотаксата да е висока, тъй като замърсяват повече!Напомням, че само в БГ има такава данъчна политика???
Отговори
 
+9
 

Положителни: 13  Отрицателни: 4

Страница: 123
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising