Вход   Регистрация

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците
 

Шефът на PSA със скандално изказване за вредните емисии

Глобите на ЕС за компаниите, които не успяват да се справят с по-строгите изисквания за нивата на въглероден двуокис, които отделят автомобилите им, могат да „свалят на колене” европейските производители. А това ще позволи на китайските производители на електромобили да влязат на европейския пазар като купят някоя закъсала местна компания. Тази мрачна прогноза направи пред Automotive News главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес.

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

„Последствията от това са много ясни – обясни Таварес. – Тези затегнати правила ще създадат китайския троянски кон в Европа.”

Острите коментари на Таварес, колкото и лицемерно да звучат, идват насред нарастващото напрежение между Китай и САЩ, породено от митата, които Доналд Тръмп въведе за азиатските стоки и отговорът на комунистическия гигант.

„Ако един европейски автомобилен производител не успее да постигне нивата на въглероден двуокис и след това бъде поставен на колене от големите глоби, които ще го сполетят, то той няма да може да бъде купен от друга европейска компания заради антитръстовото законодателство – допълни Таварес. – Това ще създаде възможност за чужд инвеститор да наложи тук технология, която се цени високо от европейските власти, което означава електромобили. А кой е лидер в електрификацията? Китай.”

ЕС изисква от автомобилните производители да постигнат средно ниво от 95 грама въглероден двуокис на километър за гамата си модели, като това трябва да стане до 2021 година. Сега действащите правила определят, че средното ниво на CO2 трябва да е 130 грама на километър.

Реклама  


Купи Peugeot

  • Peugeot 207 1.6HDi/SW

    4900 лв.

    дата на произв. - януари , 2008 г., пробег - 220000, С.к - Ръчна

  • Peugeot 407 1.6d-fullpack

    5500 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 152000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Peugeot 207 1.6 HDI

    4200 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 132292, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Peugeot 607 3.0V6

    11 лв.

    дата на произв. - февруари , 2004 г., пробег - 123456, С.к - Ръчна

  • Peugeot 407 Coupe 2.2 16v

    11 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 123456, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 207 1.4 16v

    4999 лв.

    дата на произв. - април , 2008 г., пробег - 145370, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 19 )

Напиши коментар Влез

от: GHost ( преди 4 месеца )

Къде видяхе поевтиняване? Всеки нов модел е с около 2000 евро повече от стария на базовия модел, екстрите струват повече и за 10 години 70-80% от естрите си остават екстри и в новия модел, но за повече пари. Съхраняването на електроенергия е скъпо и няма решение, рециклирането няма да е на задоволяващо ниво, не знам защо всеки се е юрнал за електрическа, по-скоро следващата ми кола да е водородна! Ще мине време ще поумнеете може би...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Трумпист ( преди 4 месеца )

Американците тихомълком спряха приемането на безумни норми със среден разход 4/100. И при нас това очевидно няма да се случи. Базата на производителите още не е постигнала 130-те грама, до 3 години 95 е напълно немислимо.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Да "икономия от мащаба". До 20 годин ще има безлични автономн модули на 2 прозводителя.Автомобилите ги чака същото като компютрите - емблеми, реклами, а отвътре едно и също. :(
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Ищван Чурка ( преди 4 месеца )

Ми не са бъдещето, Klasik и "Тинтири". Електроавтомобилите са настоящето. И си изключи CAPS LOCK-a щото ни се чини, че ни викаш и се опитваш да ни наставляваш, а това ич не ни се харесва! Ш.бам ти минуса за което ;)
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: до KLASIKA ( преди 4 месеца )

И какъв е тоя "измислен двигател" за който все ревеш от доста време? Атомен ли, с вода ли ще върви или със сгъстен въздух?
Щото преди повече от 100 години първият автомобил на великия Фердинант Порше е бил ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!
И жалко за света, че е тръгнал по пагубния път на фосилните горива ...
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: класичето ( преди 4 месеца )

колегата КЛАСИК яко се е надрусал със сажди от некой премиум-дизеляк!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Факт-ически! ( преди 4 месеца )

Да си седят долу и да произвеждат рена, ама без да ги карат!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Факт! ( преди 4 месеца )

А бе пренаселеността е проблем просто цела Африка се изсипа в Европа всеки не.ро и арап си купи втора и трета ръка кола на Запад и почна да се.е в природата.От там стана нетърпимо.Да си седят долу и да карат велосипеди.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Дошкоо ( преди 4 месеца )

...kapute извъземен...дизелите канцерогенни в ЕУ а американските V8 в сащ,...ааа там не са, тия са от "нащеЩе" .Акъл на кило ринем.. чакаме твоята електричка ,да видим ти умна кратуно какво ше измислиш,едните такива другите онакива...айде чакаме..
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Дрън дрън. Дали батериите са бъдещето на транспорта не е сигурно, но със сигурност двигателите на автомобилите ще бъдат електрически. Електродвигателите са най-ефективните двигатели, а електричеството е най-евтината енергия. Единственият проблем засега са високите цени на батериите и дефицитните суровини, защото все още няма достатъчно разработени находища. Всичко това са временни проблеми, решими до четири-пет години, което се потвърждава и от думите на всички автомобилни производители.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: KLASIKA ( преди 4 месеца )

ПОДРАСТВАЩИТЕ ВАМПИРИ ЗАХРАНЕНИ С РЕКЛАМА ДА ЗНАЯТ:
ЕЛЕКТРОКАРИТЕ НЕ СА БЪДЕЩЕТО !

ТОВА Е НАЧИН И СХЕМИ ЕДНИТЕ ДА ПЕЧЕЛЯТ ,А ДРУГИТЕ ДА"ЧИСТЯТ" ДАНЪЦИ ЧРЕЗ ОБЛЕКЧЕНИЯ !!!

ИЗЛЕЗТЕ ОТ МАТРИЦАТА,СПРЕТЕ ДА ЧЕТЕТЕ КЛЮКИ В ИНТЕРНЕТ И ПРОЧЕТЕ КНИГА ИЛИ НЕЩО РАЗУМНО НЯМАЩО НИЩО ОБЩО С "ИНФОРМАЦИИТЕ" И ЩЕ СЕ "ОТКАЧИТЕ"ОТ МАТРИЦАТА!
ДВИГАТЕЛЯ Е ИЗМИСЛЕН,НО НЕФТЕНАТА МАФИЯ ЧАКА ДА СВЪРШАТ РЕСУРСИТЕ И ТОГАВА ЩЕ ГО ПУСНАТ!СЕГА ЛАПАТ КИНТИ!
ОТЪРСЕТЕ СЕ ОТ ФИКС-ИДЕЯТА ЗА ЕЛЕКТРИЧКИ!..НО КАКТО ИСКАТЕ ....
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 11

от: KLASIKA ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
АБСОЛЮТНО Е ПРАВ !!!
ДА СЕ ПРАВЯТ СТАЧКИ!
НЕ НЕГОВОТО ИЗКАЗВАНЕ Е СТРАННО..,А СТРАННО И ЛИЦЕМЕРНО СА НОВИТЕ ИЗИСКВАНИЯ НАЛОЖЕНИ ОТ ЧИНОВНИЦИ КОИТО ХАБЕР СИ НЯМАТ ОТ АВТОМОБИЛИ!!!!!
ТОВА Е!ДВИГАТЕЛЯ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ СТИГНА ДО ГРАНИЦАТА НА ИКОНОМИЯТА СИ!ДРУГОТО ЩЕ Е ТЕХНИКА ОТ"СОВАЛКИТЕ"И КОЛИТЕ ЩЕ СЕ ОСКЪПЯТ ЗВЕРСКИ!ЛИЦЕМЕРИТЕ ДА НАМЕРЯТ РЕШЕНИЕ!!!!ИЛИ ОТ УТРЕ ДА ЗАБРАНЯТ КОЛИТЕ ИЛИ ДА ОРГАНИЗИРАТ ОБЩОДЪРЖАВЕН ЕКИП СЪС СРЕДСТВАТА НА ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ И КОГАТО ОТКРИЯТ НОВ НАЧИН ,ДА СЕ ОБАДЯТ!
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 12

от: Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )

Така е, чиче. Японците като разработваха хибриди и електромобили, вие с немците си чесахте тиквите и легализирахте канцерогенните си дизели. Като гледате само краткорочната печалба - ще фалирате в дългорочен план. Никой не е длъжен да ви диша мизериите.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 15  Отрицателни: 13

от: пена ( преди 4 месеца )

Следващата кола ще е електричка!
Зависи изцяло от мързеливите европейски производители дали тя ще е европейска или не!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 17  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Да почват да правят електромобили тогава?
Отговори
 
+18
 

Положителни: 21  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Бъркаш ниска цена(икономия) с икономия от мащаба. Икономията от мащаба означава, че колкото по-голямо количество произвеждаш от един продукт без да променяш качеството, толкова по-евтино ти излиза като себестойност, защото всички вериги се натоварват ефективно, а цените на едро на материалите и детайлите падат с количеството.

Прав си и за китайското качество, но в Китай има 21 стандарта качество, като за всеки влак си има пътници. Китайците са доказали че могат да правят и качествени стоки!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: До 1 ( преди 4 месеца )

То мащаба става и от гадните пластмаси и чупливите коли който се сменят все по-често..да си намалят десетките милиони бонуси към милионите си заплати
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Нев ( преди 4 месеца )

Ами това се нарича адаптация, има го и в природата като основен принцип! Който не може да еволюира и адаптира е загиващ вид, чудо голямо, и без вас автомобилната индустрия ще продължи да се развива! То и швабите ако можеха щяха да тракат и къдят още 100 години с ТДИ, ама на хората взе да им писва да бъдат лъгани колко "напредничава" технология получават за парите си, и как "синия" дизел не е толкова чист!
Отговори
 
+21
 

Положителни: 29  Отрицателни: 8

от: Ами добро утро! ( преди 4 месеца )

Аз това го говоря от години и е напълно логично да стане, независимо дали китайците ще купят европейска компания или не. Поевтиняването на което и да е производство става с икономии от мащаба. За да правиш икономии от мащаба трябва да имаш мащаб, а европейските производители умишлено бавят производството на електромобили защото печелят повече от ДВГ. Тази алчност ще им излезе през носа, защото китайците ще наводнят пазара с евтини електромобили, а европейците няма какво да предложат насреща.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 25  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising