Следващата генерация на спортните купета Toyota GT86 и Subaru BRZ трябва да се появи през 2021 година, като е много вероятно двата модела да получат по-голям двигател и още по-стегнато окачване и прецизно управление.
Досега Toyota и Subaru не бяха особено ентусиазирани относно споделянето на информация за следващото поколение на двата модела, но The Japan Times извади на бял свят интересни подробности.
Най-важната сред тях е, че 2-литровият 4-цилиндров боксер, който сега задвижва колите ще отстъпи място на 2,4-литров мотор, но все още не се знае дали новият агрегат ще е с турбо. Новите модели ще са и с по-нисък център на тежестта, което ще ги направи още по-интересни за каране. Subaru разполага с 2,4-литров турбо мотор, който се използва при модела Ascent, като в този случай мощността му е 260 конски сили и има максимален въртящ момент 376 Нм. За GT86 и BRZ би трябвало да очакваме поне леко повишение на мощността.
Предишното изказване по темата принадлежи на главния инженер на проектите GT86 и Supra Тецуя Тада, който обясни, че ако следващото поколение на GT86 получи турбо мотор, това ще изисква колата да е изградена върху нова платформа.