IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

Износът на тези автомобили за някои от държавите е скочил двойно

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

През последните два месеца се забелязва рязко спадане на автомобили с дизелови двигатели в Германия и техните собственици започват стремително да се избавят от тях. Това пише в свой анализ „Дойче Веле”, като твърди, че голяма част от тези машини вече са поели към страните от Източна Европа.

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

В Германия са регистрирани 15 млн. коли с дизелови двигатели, като 11 млн. от тях не отговарят на стандарта Евро-6. След решението на административния съд в Лайпциг, което позволява на немските градове да забраняват движението на автомобили с този тип двигатели, дизеловият автопарк започва да намалява, се казва още в анализа.

Изданието посочва, че засега забраната ще засегне само колите, отговарящи на стандарт до Евро-4. От септември 2019 г. обаче ще бъдат забранени и превозни средства с Евро-5. И тъй като те влияят негативно на екологията в Германия, вече започват да поемат към Източно Европа.

Според „Дойче Веле”, износът на дизели от Германия е скочил от 187 000 бройки през 2016 г., на 233 000 през 2017 г. Почти всички коли се изпращат към страните от Източна Европа. В някои от тях вносът на дизели от немския пазар през миналата година е скочил двойно само за една година.

Очакванията са през 2018 г. тази бройка да се увеличи още, тъй като и други страни от Западна Европа предвиждат въвеждане на по-строги норми и ограничения на автомобилите със стари дизелови двигатели. Тези държави също ще трябва да се отърват от своите автомобили, а пътят за тях е именно към Източна Еропа.

В същото време обаче министърът на околната среда на Германия – Свеня Шулце, заяви, че забраната и ограниченията на дизелови автомобили няма да решат проблемите с вредните емисии в страната

„Подобни мерки ше ударят не този, който трябва. От промяната ще пострадат обикновените граждани, а не производителите, които са отговорни за това. Затова държавата трябва да увеличи стимулите си за тези, които си купуват по-екологични автомобили. Не искаме да забраняваме нищо. Не искаме да караме хората да ходят пеша или с велосипеди. Целта ни е да създадем разумна алтернатива”, коментира Шулце.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Eго тоя, ( преди 6 години )
    Ние се чудим какви лекарства да ти намери Доко..ти се репчиш..младежо в грешна посока си се запътил.. имам познати в затвора..ште уредим с източна килия немаш проблем..има и др екстри, ти само пожелай.Бегай да акашш под други тематики...аман от кретенииии
  • #27
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Перифериите по дизела са по-чупливи (дюзи, филтри, разни клапани, турбо), но самият дизелов двигател е много по-здрав защото е проектиран да работи при 10 пъти по-голямо налягане. Тези неща може да не са евтини, но се сменят лесно и бързо (особено ако диагностиката на колата си казва какво е сдало багажа), а при бензин на 400к трябва да правиш основен ремонт.
  • #26
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Man ( преди 6 години )
    Ало, напушените дизеляги: 1. Атмосферния бензин е по дефиниция по надежден от турбо-дизелите. 2. На газ е по-евтино 3. По-чисто е 4. Никой не си прави сметка, че дизелите излизат на сметка при големи пробези. 5. Има повече от достатъчно възможности да караш новичък автомобил на газ, че даже и заводски се предлагат; 6. Дизела не пречеше допреди 3-4 години, ама станахте много и сте скъсаняци без катализатори, дпф-и, ЕГР-и и други "излишни" машинарии...демек, колите са ви вредни, андрешковци!
  • #25
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Чакай си колко искаш няма те лежа в затвора ***.Поздрави на изсралата те майка!
  • #24
    8 rate up comment 4 rate down comment
    2007 а3 2.0fsi150hp ( преди 6 години )
    Дизел за камиони и автобуси е добре:)до 6400 оборота атмосферката може се пържи колкото си иска:)
  • #23
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Жорка, брат. Аз тая мишка, откога я каня вкъщи във Варна, да дойде с майка си и жената да вземе му казвам, обаче човека, само мъж пред компютъра.Не хаби нерви, момче.
  • #22
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И как тично си пържиш дизела като на 4500 оборота стрелката вече е в червената зона умнико?
  • #21
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Might ( преди 6 години )
    Smotani dizel selqci. Samo nqma da de obijdate, kato vikat na BG kenefa na evropa.
  • #20
    4 rate up comment 14 rate down comment
    2007 a3 2.0fsi150hp ( преди 6 години )
    При бензинът ще трябва да сваляш скорост и да го пържиш във високите обороти. Също дългосрочно дизела може да издържи повече километри защото главата и блока са по-тежки. Не е само до икономията. Пълни глупости,карай си дизелчето,пържиш си дизелката не бензина!Много разбирачи тука:)
  • #19
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Жоро Дизела ( преди 6 години )
    Да ти дам ли адреес да дойдеш да пробваш. Остави си номера веднага ще ти се обадя да се разберем. Айде чакам.