Концернът BMW е най-печелившият автомобилен производител в света, след като никой не можа да го изпревари по отношение на оперативната печалба, показва проучване на консултантската фирма Ernst & Young (EY).
Оперативната печалба на баварците за 2017 г. е 10%, което означава, че от всеки 100 евро приход от продажба на автомобил 10 евро остават за компанията. На втора позиция е Suzuki с 9,8%. В класацията от преди година японците заемаха трета позиция след BMW и Daimler, но вече са втори.
На трето място се смъква концернът Daimler, при който печелбата е 8,9%. Най-големият производител в Германия – групата Volkswagen, е едва на 8-ма позиция с 6%. Цифрите се отнасят за цялата дейност на производителите, която включва и предоставяне на финансови услуги на клиентите.
Ако се изчислява само дейноста на автомобилните подразделения, картината е малко по-различна. При Daimler чистата рентабилност е 9,6%, докато при BMW – 8,9. Резултатът на Volkswagen е 5,9%, но тук не се включват показателите на китайското подразделение на концерна, тъй като то е отделна компания.
Проучването на Ernst & Young (EY) сочи, че през 2017 г. водещите 16 автомобилни производителя в света са реализирали обща печалба от 104 млрд. евро. Това е с 12,4% повече от 2016 г.
Статистиката показва, че16-те най-големи автомобилни компании в света са реализирали обща печалба от 104 млрд. евро през 2017 г., което е с 12,4% повече от предходната година. Експертите обаче са на мнение, че индустрията ще забави ход, тъй като трябва да отдели милиарди за инвестиции в електромобили и екологични модели, което ще намали приходите им.
„Подобно нещо ще доведе до ръст на продажбите в дългосрочен план. Сега електромобилите са губещ бизнес за повечето производители, но който не инвестира в тази технология, ще се окаже в опасна ситуация след време”, коментира експертът от Ernst & Young – Петер Фус.
Снимка: BMW