През март BMW официално потвърди, че в близко бъдеще i-гамата на марката ще има нов член – очаква се, че към 2020 г. ще се появи i4. В същото време обаче, докато се появи серийната версия на iNext, точно i4 може да се окаже единственият електрически модел на баварците. Причината се крие в неясното бъдеще на електрическия i3 и впечатляващия хибрид i8.
За това намекна шефът на департамента за задвижване на електрическите модели в BMW Щефан Юрашчек, който обясни пред Automotive News, че босовете на компанията все още не са взели решение какво ще е бъдещето на i3 и i8 след актуалната им генерация.
„Тук става въпрос за много уникални автомобили – обясни Юрашчек. – Тези два модела не са разработени като представители на една моделна фамилия, така че да могат да бъдат използвани за създаването на още пет или десет техни деривати.”
Най-общо казано, i3 и i8 са модели, които се появиха, за да демонстрират технологиите, които притежава и развива BMW, така че може би няма да последват модела на развитие, присъщ на масовите модели. Това се явява като потвърждение на изявлението на шефа на i-гамата Роберт Ирлингер, който по-рано тази година обясни пред списание Autocar, че в BMW „все още се решава съдбата” на двата модела.
Но i3 и i8 няма да изчезнат още утре. Градският електромобил i3 беше освежен миналата година, а по-късно през 2018 ще бъде представен фейслифтът на i8. Очаква се да се появи и по-спортната версия i8 S, която ще е с мощност 450 конски сили, но без да се използва по-голям бензинов мотор.
Снимка: BMW