Още през миналата година Volkswagen представи модела си Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion, в който бензиновият двигател е част от хибридна система, наречена micro-hybrid. Тя разчита на 1,5-литров мотор със 130 к.с. и 200 Нм, чиято поява бе анонсирана през 2016 г., но започна да се използва година по-късно.
Сега германският производител разкри нови подробности за двигателя, като го определи за „базова матрица”. Тя ще позволява на една основа да се поставят различни силови агрегати – стандартни хибриди, както и такива, които се зареждат от електропреносната мрежа. Двигателят също така ще може да се използва и за автомобили на метан.
Самият мотор 1.5 TSI ACT BlueMotion има сравнително висока за турбодвигатели степен на сгъстяване (12,5:1), турбокомпресор с променлива геометрия и система за изключване на два от четирите цилиндъра при ниски натоварвания (в диапазона 1400-4000 об/мин и скорост до 130 км/ч). Той може да работи както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с DSG със 7 предавки.
Сред особеностите на новия двигател е функцията eco-coasting. При отпускане на педала на газта не само се прекъсва подаването на гориво, но и моторът се отделя от трансмисията и почти изгасва. В този случай спомагателните системи продължават да работят с помощта на малък акумулатор.
При натискане на педала на газта моторът се активира. Затова и системата се казва „микро-хибрид”, тъй като при нея не е възможно пълноценно движение само на електричество. В случая технологията използва 12-волтова електрическа мрежа, а не 48-волтова, както и при голяма част от по-мощните системи.
Режимът eco-coasting позволява на двигателя да се движи по-дълго време по инерция. При спиране запасите на енергия се попълват, като тази технология води до спеставянето на 0,4 л/100 км. Така хечбекът Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion с DSG-скоростна кутия харчи 4,8 л/100 км смесено. За сравнение, разходът на дизелов Golf с 1,6-литров мотор със 115 к.с. и роботизирана трансмисия има разход от 3,9 л/100 км.
Снимки: Volkswagen