Volkswagen публикува още един тийзър за електрическия прототип, с който компанията ще атакува най-известното планинско състезание в света – „Пайкс Пийк” в Колорадо.
31 години след дебюта в състезанието на състезателния Golf II с два двигателя, сега е ред на електрическата бегачка, чийто дизайн има доста общо с концептите I.D., показващи електрическото бъдеще на германския концерн. През 1987 година двумоторният Golf не успя да завърши състезанието и сега във VW са готови за реванш.
Това важи за оформлението на предницата и фаровете, тъй като под предната броня е разположен огромен спойлер, който трябва да осигурява аеродинамично притискане на прототипа в състезанието.
Електрическият прототип се разработва от Volkswagen Motorsport, като състезателното подразделение работи съвместно с Техническия център за развитие на компанията във Волфсбург.
Според прогнозите на VW Motorsport, електрическият прототип трябва да подобри най-бързото време на електромобил от миналата година, постигнато от Рис Милън и неговия e0 PP100 – 8.57,118 минути.
Планинското състезание „Пайкс Пийк”, кръстено на едноименния връх, се провежда от 1916 година. Трасето му вече е изцяло асфалтирано, дължината му е 20 километра, има 156 завоя и финалът е на 4300 метра надморска височина.
Рекордът на трасето се държи от 9-кратния световен рали шампион Себастиен Льоб, който през 2013 година спечели победата с време 8.13,878 минути зад волана на прототипа, създаден за това състезание – Peugeot 208 T16 Pikes Peak.